• Névtelen kérdező
Hozzászólások 0

Számlázás

Tisztelt Cím! Az önkormányzat rendészete törvény szerint a közterületen tilosban parkoló, illetve elhagyott járművek elszállítására és tárolására közreműködőt vehet igénybe, erre kötött ügyfelem vállalkozási szerződést. Amennyiben hat hónapot meghaladóan a gépjármű tulajdonosa nem jelentkezik, az önkormányzat rendészete megbízza ügyfelemet a gépjármű nyilvános árverésen való értékesítésével. Az árverésen befolyt összeg elszámolása: a befolyt összegből levonásra kerül az ügyfelemnek járó elszállítási és tárolási díj, és az így megmaradt összegből 50 százalék az önkormányzatot, 50 százalék pedig ügyfelemet illeti meg. Véleményünk szerint a helyes bizonylatolás: 1. Az árverés során értékesített gépjárműről a vevő részére számlát kell kiállítani. 2. Az elárverezett gépjármű tárolásáról számlát kell kiállítani az önkormányzati rendészet felé. 3. A fennmaradó összeg 50 százalékáról az önkormányzatnak kell bizonylatot kiállítania ügyfelem felé. 4. A teljesítés időpontja az árverezés időpontja. Az önkormányzat álláspontja: 1. Nincs bizonylat-kiállítási kötelezettségük, a szerződés az alapja az elszámolásnak. 2. A szállítási, tárolási költségekről szóló számlát sem szándékoznak befogadni. Kérem, írják meg álláspontjukat a helyes eljárásról.


A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

 

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
VIDEÓ
2024 május
H K Sze Cs P Sz V
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2