• Névtelen kérdező
Hozzászólások 0

Ingatlan-bérbeadás és -bérlés, költségelszámolás, adózás

Tisztelt Szakértő! Magánszemély adószám nélkül adna ki ingatlant, miközben bérel egy szobát egy másik városban: – A bérbeadott ingatlan után a megőrzött összes számlával igazolt rezsiköltséget elszámolhatja, és levonhatja a bevételéből? – Ha a bérbeadott ingatlantól eltérő városban bérel egy szobát, akkor annak bérleti díja elszámolható? Amennyiben többen bérlik a kiadó lakást, akkor csak a nevére kiállított arányos bérleti díjról szóló számlával alátámasztott költség számolható el? Ugyanitt rezsiköltség is elszámolható? – Maximum a bérbeadásból származó bevétel erejéig számolható el költség vagy több költség is elszámolható, mint bevétel (ide értve a rezsit és bérelt szoba költségét is)? – Hogyan végzi a magánszemély a valóságban a költségek elszámolását (adózáskor feltünteti a költségeket az adóíveken a megfelelő szakaszokban, így azt az adóköteles bevételből levonják?) – Egy magánszemély legegyszerűbben milyen módszerrel állíthat ki számviteli bizonylatokat (formai, alaki követelmények vannak?) a bérlő felé, és milyen formában kell megőrizni ezeket? – Az adóelőleget a munkáltatón keresztül vonja le az adóhatóság ilyen esetben? A munkáltatónak/adóhatóság felé ilyen esetben milyen dokumentumokat és mennyi időnként kell benyújtani? Például: bérbead 50 ezer forint bérleti díj plusz 50 ezer forint rezsiköltséggel, illetve bérel 45 ezer forint bérleti díjjal. Ilyen esetben hogyan alakul a költségelszámolás és adózás? Előre is köszönöm megtisztelő válaszát!


A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

 

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
VIDEÓ
2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1