adozona.hu
2024. évi LXXIV. törvény
2024. évi LXXIV. törvény
Magyarország 2025. évi központi költségvetésének megalapozásáról

- Kibocsátó(k):
- Jogterület(ek):
- Tipus:
- Érvényesség kezdete:
- Érvényesség vége:
- Jogszabály indoklása: Végső előterjesztői indokolás a Magyarország 2025. évi központi költségvetésének megalapozásáról szóló 2024. évi LXXIV. törvényhez - Indokolások Tára 2025/3. , T/10012. számú törvényjavaslat indokolással - Magyarország 2025. évi központi költségvetésének megalapozásáról
MIRŐL SZÓL EZ A JOGSZABÁLY?
Hatályát veszti a vízgazdálkodásról szóló 1995. évi LVII. törvény
A személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvény
A gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény
Hatályát veszti gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény
A társadalombiztosítási nyugellátásról szóló 1997. évi LXXXI. törvény
lép.
A köte...
2. §
4. §
6. §
8. §
10. §
11. §
12. §
16. §
17. §
18. §
20. §
21. §
22. §
24. §
26. §
27. §
28. §
29. § (1)
(2)
30. §
31. § Hatályát veszti a vízgazdálkodásról szóló 1995. évi LVII. törvény
1.
2.
3.
4.
5.
33. § A személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvény
1.
2.
3.
36. §
39. §
40. §
41. §
42. §
43. § A gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény
1.
2.
3.
4.
5.
44. § Hatályát veszti gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény
1.
2.
46. §
47. §
48. §
49. §
50. §
51. §
52. §
53. §
54. §
55. §
57. §
58. §
59. §
60. § A társadalombiztosítási nyugellátásról szóló 1997. évi LXXXI. törvény
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
lép.
61. §
63. §
64. §
65. §
66. § A kötelező egészségbiztosítás ellátásairól szóló 1997. évi LXXXIII. törvény
1.
2.
3.
lép.
68. §
75. §
76. §
78. §
81. §
83. §
85. §
86. §
87. §
88. §
89. §
92. §
94. §
97. §
98. §
99. §
100. §
101. §
102. §
103. §
104. §
105. §
106. §
107. §
108. §
109. §
111. §
112. §
113. §
114. §
115. §
116. §
117. §
118. §
119. §
120. §
121. §
122. §
123. §
124. §
125. §
126. §
127. §
128. §
130. §
133. §
134. §
135. §
136. §
137. §
139. § (1)
(2)
140. §
141. §
142. §
143. §
144. §
145. §
146. §
147. §
148. §
149. §
150. §
151. §
152. §
153. §
154. § Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
lép.
155. §
157. §
158. §
159. §
160. §
162. §
163. §
164. §
168. §
169. §
171. §
172. §
173. §
174. §
175. §
176. §
177. §
178. §
179. §
183. §
184. §
185. § Hatályát veszti az adóigazgatási rendtartásról szóló 2017. évi CLI. törvény
1.
2.
3.
4.
188. §
189. §
190. §
194. §
195. §
199. §
200. §
202. §
203. §
204. §
205. §
206. §
207. §
208. §
210. §
211. §
212. §
213. §
214. §
215. §
217. §
218. §
219. §
220. §
221. §
222. §
223. §
224. §
225. §
226. §
227. §
228. §
229. §
230. §
231. §
232. §
233. §
237. §
238. §
239. §
240. §
241. §
1. a Göd város közigazgatási területén kijelölt különleges gazdasági övezet,
2. a Mosonmagyaróvár város közigazgatási területén kijelölt különleges gazdasági övezet, valamint
3. a Duna-mente - Fejér megye különleges gazdasági övezet
szerinti kijelölés.
243. § (1) A különleges gazdasági övezet területén található, a 24. mellékletben felsorolt, a különleges gazdasági övezetről szóló 2020. évi LIX. törvény (a továbbiakban: KGÖ tv.) 2. §-a alapján a vármegye vármegyei önkormányzata tulajdonába került - a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvényben, valamint törvényben meghatározott kötelező közfeladat ellátását szolgáló - közterület, közpark, közút tulajdonjogát 2025. január 1. napján a 24. mellékletben megjelölt települési önkormányzat szerzi meg.
(2) A Göd város közigazgatási területén kijelölt különleges gazdasági övezet létrejöttével Pest Vármegye Önkormányzatának tulajdonába került, Göd város közigazgatási területén elhelyezkedő, az ingatlan-nyilvántartás szerint Göd, külterület 082/3 és 082/5 helyrajzi számú ingatlanok - mivel azok nem az (1) bekezdés szerinti közfeladatok ellátását szolgálják - 2025. január 1. napján az állam tulajdonába kerülnek vissza.
(3) Az (1) bekezdés szerinti ingatlanok tulajdonjogát a települési önkormányzat, a (2) bekezdés szerinti ingatlanok tulajdonjogát az állam az ingatlanok terheivel, és az azokkal kapcsolatos egyéb kötelezettséggel együtt szerzi meg.
(4) Az (1) bekezdés szerinti ingatlanok tulajdonjogát az ingatlan-nyilvántartásba a települési önkormányzat, a (2) bekezdés szerinti ingatlanok tulajdonjogát az állami tulajdonosi joggyakorló megkeresése alapján kell bejegyezni. A megkeresésben meg kell jelölni e törvény tulajdonátruházásra vonatkozó rendelkezéseit.
244. § A Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata tulajdonában álló, az ingatlan-nyilvántartás szerinti, Rácalmás külterület 053/2 és 053/8 helyrajzi számú ingatlanokon Rácalmás Város Önkormányzatának fennálló vagyonkezelői joga 2025. január 1. napján e törvény erejénél fogva megszűnik.
245. § A 242. § alapján megszűnt különleges gazdasági övezet területén 2025. január 1. napjával
1. a települési önkormányzat gyakorolja az illetékességi területén a települési önkormányzat feladat- és hatásköreit, továbbá a települési önkormányzat polgármestere, illetve jegyzője látja el a települési önkormányzat polgármesterének, illetve jegyzőjének jogszabályban meghatározott államigazgatási feladat- és hatásköreit,
2. a települési önkormányzat gyakorolja a települési önkormányzati rendeletalkotási jogkört a közigazgatási területén, azzal, hogy a Kormánynak és a vármegye vármegyei önkormányzatának a KGÖ tv. felhatalmazása alapján megalkotott rendeletét mindaddig alkalmazni kell, amíg a települési önkormányzat a közigazgatási területére vonatkozóan nem állapít meg az adott tárgykörre vonatkozóan új szabályokat.
246. § A 242. § alapján megszűnt különleges gazdasági övezet fekvése szerinti vármegye vármegyei önkormányzata az adóból származó, 2025. január 1. napjáig fel nem használt, őt megillető bevétele, valamint a 2025. január 1. napján hatályos támogatási jogviszony vagy elbírált pályázat fedezetéül nem szolgáló bevétel a különleges gazdasági övezet fekvése szerinti település települési önkormányzatát illeti meg, amelyet a vármegye vármegyei önkormányzata 30 napon belül átadni köteles. 2025. január 1. napjától ezen, adóból származó bevétel terhére új támogatási jogviszony - a már elbírált pályázat kivételével - nem létesíthető.
(2) Ha a tárgyévben szolidaritási hozzájárulást teljesítő önkormányzat területén a tárgyévet megelőző évben különleges gazdasági övezet működött, a vármegyei önkormányzat által a tárgyévet megelőző évben az érintett önkormányzat területén beszedett helyi iparűzési adóbevétel tárgyhónappal azonos havi összegét a települési önkormányzat tárgyévet megelőző helyi iparűzési adóbevételének tárgyévet megelőző év tárgyhónappal azonos hónapjáig befolyt összegébe bele kell számítani.
(3) A tárgyév május, november és a tárgyévet követő év március hónapokban teljesítendő fizetési kötelezettség önkormányzatonkénti összegét az államháztartásért felelős miniszter a területfejlesztésért felelős miniszter egyetértésével rendeletben határozza meg az önkormányzatoknak az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 108. § (1) bekezdés b) pontja szerinti, 3., 9. és 12. havi időközi költségvetési jelentésében (a továbbiakban: időközi költségvetési jelentés) jelzett helyi iparűzési adóbevétele összegének figyelembevételével.
(4) Ha a 25. melléklet szerinti számítási módszer alapján a tárgyhónapra vonatkozó fizetési kötelezettség értéke negatív szám, akkor az önkormányzatnak a tárgyhónapra vonatkozóan fizetési kötelezettsége nincs. A tárgyévi tényleges helyi iparűzési adóbevétel 12. havi időközi költségvetési jelentésben jelzett összege alapján a tárgyévet követő évben, a március havi nettó finanszírozás keretében történik a tárgyévi fizetési kötelezettség elszámolása. Ha a 25. melléklet szerinti számítási módszer alapján, a 12. havi időközi költségvetési jelentés szerint a tárgyhónapra vonatkozó fizetési kötelezettség értéke negatív szám, akkor az önkormányzat annak abszolút értékét támogatásként a nettó finanszírozás keretében megkapja.
(5) A fizetési kötelezettség megállapítására és a nettó finanszírozás keretében történő levonására nem kell alkalmazni az általános közigazgatási rendtartásról szóló törvény szabályait.
248. § A területfejlesztésért felelős miniszter az általa a 247. § (1) bekezdés szerinti fizetési kötelezettséggel érintett önkormányzatokkal kötött egyedi megállapodások alapján
a) a 247. § (1) bekezdés szerint teljesített teljes fizetési kötelezettségnek a tárgyévre vonatkozó központi költségvetési törvényben a Területfejlesztési Alap bevételi előirányzataként meghatározott összeget meghaladó összegét, valamint
b) a tárgyévben üzembe helyezett olyan beruházás okán keletkezett tárgyévi iparűzési adóbevétel 80%-át, amely beruházás új létesítmény létrehozatalát eredményezi
az érintett önkormányzatok részére a Területfejlesztési Alap terhére jogszabályban meghatározott módon támogatásként visszatérítheti.
249. § Felhatalmazást kap az államháztartásért felelős miniszter, hogy a területfejlesztésért felelős miniszter egyetértésével kiadott rendeletben állapítsa meg az önkormányzati szolidaritási hozzájárulást teljesítő helyi önkormányzatnak a tárgyévi befolyó és a tárgyévet megelőző évben befolyt helyi iparűzési adóbevétele közötti többletnek a tárgyévi és a tárgyévet megelőző szolidaritási hozzájárulás különbözetével korrigált összegét.
(2) A gépjárműadóról szóló 1991. évi LXXXII. törvény 7/A. §-ában, 16. §-ában és 17/E. § (2) bekezdésében meghatározott adómértékeket az állami adó- és vámhatóság Közlemény formájában a Magyar Közlönyben is közzéteszi.
(3) A regisztrációs adóról szóló 2003. évi CX. törvény 8. § (5) bekezdésében meghatározott értéket az állami adó- és vámhatóság Közlemény formájában a Magyar Közlönyben is közzéteszi.
(4) A jövedéki adóról szóló 2016. évi LXVIII. törvény 110. § (5) bekezdésében, 113. § (5) bekezdésében, 117. § (1) bekezdésében, 132/A. §-ában, valamint a 145. § (1a) bekezdésében meghatározott adómértékeket, adó-visszaigénylések mértékeit az állami adó- és vámhatóság Közlemény formájában a Magyar Közlönyben is közzéteszi.
(2) A közfeladat-finanszírozási szerződés eltérő rendelkezése hiányában ezen alcím rendelkezéseit a közfeladatot ellátó közérdekű vagyonkezelő alapítvány - valamint a tulajdonában álló vagy általa fenntartott jogi személy - építési beruházása esetén nem kell alkalmazni. A közfeladat-finanszírozási szerződés ezen alcím rendelkezéseivel összhangban történő megkötése, valamint módosítása érdekében a közérdekű vagyonkezelő alapítványokról szóló 2021. évi IX. törvény 20. § (1) bekezdésében meghatározott miniszter jár el.
(3) Ezen alcím rendelkezéseit a központi költségvetésről szóló törvény Országgyűlés fejezet Országgyűlés Hivatala és fejezeti kezelésű előirányzatok címeiből finanszírozott építési beruházás esetén nem kell alkalmazni.
252. § Az ezen alcímben meghatározott szabályokat a lelkiismereti és vallásszabadság jogáról, valamint az egyházak, vallásfelekezetek és vallási közösségek jogállásáról szóló törvény szerinti egyház, illetve egyházi jogi személy építési beruházásai, valamint a nemzetpolitikai célú építési beruházások esetén 500 millió forint összegű becsült értéket meghaladó építési beruházások esetén kell alkalmazni.
253. § (1) A 251. § szerinti építési beruházások előkészítésére és megvalósítására vonatkozó közbeszerzési eljárás - a közbeszerzésekről szóló 2015. évi CXLIII. törvény (a továbbiakban: Kbt.) szabályai figyelembevételével - kizárólag olyan feltételes közbeszerzési eljárás keretében folytatható le, ahol a feltétel a 254. § (3) bekezdése szerinti vélemény rendelkezésre állása. E törvényben meghatározott rendelkezéseket alkalmazni kell a Kbt. 9. § (1) bekezdés a)-c,), e), f), h) és i) pontjában meghatározott építési beruházásokra vonatkozó beszerzési eljárásokra is.
(2) A 251. § szerinti, nem a Kbt. hatálya alá tartozó építési beruházásra vonatkozó beszerzési eljárások kizárólag e törvény rendelkezéseinek figyelembevételével folytathatóak le.
(3) Az (1) bekezdésben meghatározott feltételes beszerzési vagy közbeszerzési eljárás eredményeként megkötésre kerülő építési beruházásra vonatkozó szerződés megkötésére - e törvény felhatalmazása alapján kiadott kormányrendeletben meghatározottak szerint - kizárólag az állami beruházásokért felelős miniszternek (ezen alcím alkalmazásában a továbbiakban: miniszter) a legkedvezőbb érvényes ajánlatra vonatkozó költségellenőrzést tartalmazó véleménye beszerzését követően kerülhet sor.
(4) Abban az esetben, ha a 251. §-ban meghatározott építési beruházás kiviteli tervvel rendelkezik, a kivitelezésre vonatkozó feltételes beszerzési vagy közbeszerzési eljárás megkezdésére a miniszter becsült értékre vonatkozó költségellenőrzést tartalmazó véleményének beszerzését követően kerülhet sor.
(5) Ha a (4) bekezdésben meghatározott építési beruházásra vonatkozó beszerzési vagy közbeszerzési eljárásban érkezett legkedvezőbb érvényes ajánlat nem haladja meg a becsült érték vonatkozásában a miniszter költségellenőrzését tartalmazó véleményének megfelelő becsült értéket, a kivitelezésre vonatkozó szerződés hatálybalépésére a (3) bekezdésben meghatározott költségellenőrzés nélkül is sor kerülhet.
(6) A (3) bekezdésben meghatározott szabályokat kell alkalmazni a megkötött építési beruházási szerződés módosítására, a pótmunkákra, valamint a tartalékkeretek felhasználására vonatkozó kötelezettségvállalásokra is.
254. § (1) A miniszter a 253. § (3) bekezdése szerinti véleményének kialakításához bevonhatja az e törvény felhatalmazása alapján kiadott kormányrendeletben a költségellenőrzéssel kapcsolatos feladatok ellátására kijelölt szervezetet.
(2) A miniszter 253. § (3) bekezdése szerinti költségellenőrzés során ellenőrzi a beszerzési vagy közbeszerzési eljárás során érkezett ajánlati árak és az azok alapjául szolgáló költségek megalapozottságát, azok összhangját a műszaki tartalommal és a piaci árakkal.
(3) A miniszter a 253 § (3) bekezdése szerinti költségellenőrzésre vonatkozó véleményét, az ajánlatkérő által a legkedvezőbb érvényes ajánlatra vonatkozó dokumentáció benyújtásától számított 45 napon belül adja meg az ajánlatkérő számára. Amennyiben a miniszter e határidőn belül költségellenőrzéssel összefüggő véleményét nem adja meg, a beszerzésre vagy közbeszerzésre vonatkozó szerződés megköthető.
(4) A Kbt. 131. § (4) bekezdésében meghatározott esetben a 253. § (3) bekezdése szerinti költségellenőrzést a következő legkedvezőbb ajánlatot tevőnek minősített ajánlat tekintetében kell lefolytatni. Ez esetben a miniszter az új legkedvezőbb érvényes ajánlatra vonatkozó dokumentáció benyújtásától számított 25 napon belül adja meg az ajánlatkérő számára a véleményét.
(5) A miniszter 253. § (3) bekezdése szerinti költségellenőrzésére vonatkozó véleményének a beszerzését az összegezés módosítása vagy jogorvoslati eljárás eredményeként bekövetkező új bírálat során is alkalmazni kell a (3) bekezdésben meghatározott szabályok szerint.
(6) A miniszter költségellenőrzéssel összefüggő véleményére vonatkozó eljárás során a Kbt-ben meghatározott összeférhetetlenségi követelményeket biztosítani kell, amelynek részletes szabályait e törvény felhatalmazása alapján kiadott kormányrendelet határozza meg.
(7) A Kbt. 9. § (1) bekezdés h) és i) pontjában meghatározott esetekben a 253. § (3) bekezdése szerinti költségellenőrzést a szerződés megkötését megelőzően kell kezdeményezni, azzal, hogy a szerződés megkötésére csak a miniszter költségellenőrzésre vonatkozó véleménye beszerzését követően kerülhet sor. A költségellenőrzés határidejére és elmaradására a (3) bekezdésben meghatározott szabályok az irányadóak.
255. § Amennyiben
a) európai uniós forrásból megvalósuló, vagy
b) a 252. §-a szerinti egyházi vagy nemzetpolitikai célú
építési beruházás nem az 251-254. §-ban meghatározott szabályok szerint kerül lebonyolításra, központi költségvetési forrásból beruházás megvalósításához többletforrás nem biztosítható.
256. § Felhatalmazást kap a Kormány arra, hogy rendeletben állapítsa meg a költségellenőrzéssel érintett építési beruházások értékhatárait, az állami beruházásokért felelős miniszter költségellenőrzésre vonatkozó véleményének igénylésével és kibocsátásának, a költségellenőrzéshez benyújtandó dokumentációval kapcsolatos követelményekre vonatkozó, valamint az összeférhetetlenségi követelményekkel kapcsolatos részletes szabályokat, továbbá a költségellenőrzéssel kapcsolatos feladatokat ellátó szervezet kijelölését.
257. § Ezen alcím rendelkezéseit a hatálybalépését követő naptól indult beszerzési és közbeszerzési eljárások esetén kell alkalmazni.
(2) Ezen alcímet nem kell alkalmazni
a) a Kbt. 9. § (1) bekezdés a)-f) pontjában meghatározott beszerzések során,
b) a nemzetbiztonsági szolgálatokról szóló törvényben meghatározott nemzetbiztonsági szolgálatok (1) bekezdés szerinti beszerzéseire, szerződéseire,
c) a külképviseleteken, a külföldi diplomáciai célú, illetve a külképviseletek közreműködésével külföldön megvalósuló nemzeti érdekű vagy humanitárius célokat szolgáló ingatlanokkal kapcsolatos beszerzésekre,
d) a külpolitikáért felelős miniszter által irányított minisztérium vagyonkezelésében álló olyan ingatlannal kapcsolatos üzemeltetési célú beszerzésre, amely üzemeltetési szolgáltatás nemzetközi szerződés, viszonosság, továbbá multilateriális, vagy bilateriális diplomáciai célú elhelyezést szolgáló ingatlannal kapcsolatos,
e) a kormányzati utazások lebonyolításában érintett ingatlannal kapcsolatos üzemeltetési célú beszerzésekre,
f) a honvédelmi és katonai célú ingatlanokat érintő beszerzésekre,
g) a nem kormányzati szektorba sorolt egyéb szervezetek körébe tartozó szervezetek beszerzéseire,
h) a Kbt.
ha) 6. §-a szerinti közszolgáltató tevékenység biztosítása céljából,
hb) 10-13. §-ában meghatározott közszolgáltató ajánlatkérő által, valamint
hc) 6. §-a szerinti közszolgáltatást nyújtó ajánlatkérők részvételével létrehozott közös vagy kapcsolt vállalkozás által
lefolytatott beszerzésekre,
i) az atomenergiáról szóló törvény szerinti atomenergia alkalmazására szolgáló építménnyel kapcsolatos beszerzésekre,
j) a Kormány által határozatban egyedileg meghatározott beszerzések, szerződések esetén, ha azt kiemelt nemzeti érdek, vagy az adott szolgáltatás biztonságos ellátásának kiemelt fontossága indokolja.
(3) Az (1) bekezdés szerinti közbeszerzési eljárás kizárólag feltételes közbeszerzési eljárás keretében folytatható le. Ha a miniszter egyet nem értő véleményt ad, a közbeszerzési eljárást eredménytelenné kell nyilvánítani. Ha a miniszter a nyertest követő legkedvezőbb ajánlat tekintetében egyet nem értő véleményt ad, a Kbt. 131. § (4) bekezdése szerinti következő legkedvezőbb ajánlatot tevőnek minősített ajánlattevő az ajánlatok elbírálásáról szóló írásbeli összegezésben nem jelölhető meg.
(4) Az (1) bekezdésben meghatározott szabályokat kell alkalmazni a megkötött közbeszerzési szerződés és a nemzeti értékhatárt meghaladó összegű, a Kbt. 9. § (1) bekezdés h) és i) pontjában meghatározott szerződés olyan módosítása esetén is, amely a szerződés ellenértékének növekedésével jár.
257/B. § (1) A miniszter a 257/A. § (1) bekezdése szerinti véleményének kialakításához bevonja az e törvény felhatalmazása alapján kiadott kormányrendeletben a költségellenőrzéssel kapcsolatos feladatok ellátására kijelölt szervet. A kijelölt szerv által lefolytatott 257/A. § (1) bekezdése szerinti beszerzések, illetve előkészített szerződések tekintetében a miniszter végzi el a költségellenőrzést.
(2) A költségellenőrzés lefolytatásához szükséges dokumentumok benyújtása elektronikusan történik.
(3) A miniszter a költségellenőrzés során ellenőrzi a 257/A. § (1) bekezdése szerinti beszerzési eljárás során érkezett ajánlati árak megalapozottságát, azok összhangját a műszaki tartalommal és a piaci árakkal.
(4) A miniszter a költségellenőrzésre vonatkozó véleményét az ajánlatkérő által a legkedvezőbb érvényes ajánlatra vonatkozó dokumentáció, vagy a 257/A. § (4) bekezdése szerinti módosítás alapjául szolgáló dokumentáció benyújtásától számított 20 napon belül adja meg az ajánlatkérő számára. Ha a miniszter e határidőn belül a költségellenőrzéssel összefüggő véleményét nem adja meg, a közbeszerzési eljárás eredményessé nyilvánítható, illetve a beszerzésre vonatkozó szerződés megköthető.
(5) A Kbt. 131. § (4) bekezdésében meghatározott esetben a költségellenőrzést a következő legkedvezőbb ajánlatot tevőnek minősített ajánlat tekintetében kell lefolytatni. Ez esetben a miniszter az új legkedvezőbb érvényes ajánlatra vonatkozó dokumentáció benyújtásától számított 20 napon belül adja meg az ajánlatkérő számára a véleményét.
(6) A (4) és (5) bekezdésben meghatározott határidőbe nem számít bele a hiánypótlásra felhívástól annak teljesítéséig terjedő időtartam.
(7) A miniszter költségellenőrzésre vonatkozó véleményének beszerzését az összegezés módosítása vagy jogorvoslati eljárás eredményeként bekövetkező új bírálat során is alkalmazni kell a (4) bekezdésben meghatározott szabályok szerint.
(8) A miniszter költségellenőrzéssel összefüggő véleményére vonatkozó eljárás során a Kbt.-ben meghatározott összeférhetetlenségi követelményeket biztosítani kell, amelynek részletes szabályait a Kormány rendeletben határozza meg.
(9) A Kbt. 9. § (1) bekezdés h) és i) pontjában meghatározott esetekben a költségellenőrzést a szerződés megkötését megelőzően kell kezdeményezni, azzal, hogy a szerződés megkötésére csak a miniszter egyetértő véleménye beszerzését követően kerülhet sor. A költségellenőrzés határidejére és elmaradására a (4) bekezdésben meghatározott szabályokat kell alkalmazni.
(10) A miniszter a költségellenőrzéssel összefüggésben a 257/A. § (1) bekezdésében meghatározott beszerzésekkel kapcsolatban az ajánlatban megnevezett személyek természetes személyazonosító adatait, valamint képzettségre és végzettségre, szakmai gyakorlatra, szervezeti, köztestületi tagságra és gazdasági társaságban fennálló tagságra vonatkozó adatait, továbbá az elektronikus felülethez szükséges hozzáférések biztosítása céljából a természetes személyazonosító, valamint kapcsolattartást szolgáló adatokat kezel.
(11) A miniszter a költségellenőrzéssel összefüggő feladatok teljesítése érdekében a (10) bekezdésben meghatározott személyes adatokat 3 évig kezeli.
257/C. § Felhatalmazást kap a Kormány, hogy rendeletben
a) állapítsa meg a miniszter költségellenőrzésre vonatkozó véleményének igénylésével és kibocsátásával összefüggő, a költségellenőrzéshez benyújtandó dokumentációra, a költségellenőrzés eljárására és szempontjaira vonatkozó, valamint az összeférhetetlenségi követelményekkel kapcsolatos részletes szabályokat,
b) jelölje ki a költségellenőrzéssel kapcsolatos feladatokat ellátó szervet.
257/D. § Ezen alcímet az ezen alcím hatálybalépését követően indult 257/A. § (1) bekezdése szerinti közbeszerzési eljárásokra, valamint az ezen alcím hatálybalépését követően megkötendő 257/A. § (1) bekezdése szerinti, a nemzeti értékhatárt meghaladó összegű, a Kbt. 9. § (1) bekezdés h) és i) pontjában meghatározott szerződésekre kell alkalmazni.
(2) A 2. §, az 5. §-12. §, a 25. §-27. §, a 31. § 1-3. és 5. pontja, a 32. §, a 33. § 2. pontja, a 38. §, a 39. §, a 41. §, a 42. §, a 43. § 2-5. pontja, a 44. § 1. pontja, az 56. §-59. §, a 60. § 1-7. és 9-11. pontja, a 61. §, a 62. § a 65. §, a 66. § 2. és 3. pontja, a 67. §, a 68. §, a 71. §, a 129. §, 131. §, a 135. §, a 139. § (1) bekezdése, a 145. §-149. §, a 153. §, a 154. § 11-14. pontja, a 155. §, a 166. §, a 170. §-174. §, a 176. §-179. §, a 181. §, a 185. § 2-4. pontja, a 186. §, a 187. §, a 191. §, a 195. §, a 209. §-215. §, a 235. §, a 238. §-246. §, a 249. §, a 251. §-257. § és a 24. melléklet 2025. január 1-jén lép hatályba.
(3) A 33. § 3. pontja, a 40. §, a 44. § 2. pontja és a 236. § 2025. január 2-án lép hatályba.
(4) A 192. §, a 216. §-222. § és a 224. §-233. § az e törvény kihirdetését követő 30. napon lép hatályba.
(5) A 3. §, a 4. §, a 13. §, a 14. §, a 19. §-24. §, a 28. §, a 29. § (2) bekezdése, a 30. §, a 31. § 4. pontja, a 34. §-37. §, a 63. §, a 69. §, a 73. §, a 82. §, 93. §, a 94. §. a 167. §-169. §, a 247. §, a 248. § és a 14. és 25. melléklet az e törvény kihirdetését követő 31. napon lép hatályba.
(6) A 77. §, a 78. §, a 85. §, a 87. §, a 88. §, 92. §, a 182. §-184. §, és a 185. § 1. pontja 2025. február 1-jén lép hatályba.
(7) A 45. §-50. §, az 52. §, az 54. §, az 55. §, a 95. §, a 97. §-103. §, a 105. §-119. §, a 121. §-123. §, a 125. §-128. §, az 1-8. és a 15-21. melléklet az e törvény kihirdetését követő 61. napon lép hatályba.
(8) A 60. § 8. pontja, a 96. § és a 104. § 2025. március 1-jén lép hatályba.
(9) A 15. §-18. §, a 84. §, a 86. §, a 150. § és a 152. § 2025. július 1-jén lép hatályba.
(10) A 180. § 2025. augusztus 1-jén lép hatályba.
(11) Az 1. §, az 51. §, az 53. §, a 89. §, a 120. §, a 124. §, a 151. §, a 223. §, a 234. §, a 9-13. melléklet és a 22. és 23. melléklet 2026. január 1-jén lép hatályba.
(12) A 64. § és a 66. § 1. pontja a Batthyány-Strattmann László Alapítvány A Gyógyításért bírósági bejegyzését követő 31. napon lép hatályba.
(13) A (12) bekezdés szerinti hatálybalépés naptári napját az egészségbiztosításért felelős miniszter a Magyar Közlönyben egyedi határozatban teszi közzé.
1. 7. alcíme az Alaptörvény 46. cikk (6) bekezdése,
2. 67. §-a az Alaptörvény VII. cikk (5) bekezdése,
3. 35. alcíme az Alaptörvény 25. cikk (6) és (8) bekezdése,
4. 96. §-107. §-a, 109. §-a és a 15. melléklet az Alaptörvény 25. cikk (8) bekezdése, valamint 26. cikk (1) és (2) bekezdése,
5. 110. §-114. §-a, 121. §-a, 122. §-a, 125. §-a, 127. §-a, a 16. és 17. melléklet az Alaptörvény 29. cikk (7) bekezdése,
6. 136. §-a az Alaptörvény 40. cikke,
7. 42. alcíme és 195. § 2. pontja az Alaptörvény 38. cikk (1) és (2) bekezdése,
8. 161. §-a, 162. § (1) bekezdése, valamint 164. § 1. pontja az Alaptörvény 4. cikk (2) és (5) bekezdése,
9. 191. § 2. pontja és 243. § (1) és (2) bekezdése az Alaptörvény 38. cikk (1) bekezdése,
10. 191. § 3. pontja és 245. §-a az Alaptörvény 31. cikk (3) bekezdése,
11. 54. alcíme az Alaptörvény 23. cikke,
12. 199. §-a és 200. §-a az Alaptörvény 45. cikk (5) bekezdése és 47. cikke
alapján sarkalatosnak minősül.
2. melléklet a 2024. évi LXXIV. törvényhez
3. melléklet a 2024. évi LXXIV. törvényhez
4. melléklet a 2024. évi LXXIV. törvényhez
5. melléklet a 2024. évi LXXIV. törvényhez
6. melléklet a 2024. évi LXXIV. törvényhez
7. melléklet a 2024. évi LXXIV. törvényhez
8. melléklet a 2024. évi LXXIV. törvényhez
9. melléklet a 2024. évi LXXIV. törvényhez 10. melléklet a 2024. évi LXXIV. törvényhez 11. melléklet a 2024. évi LXXIV. törvényhez 12. melléklet a 2024. évi LXXIV. törvényhez 13. melléklet a 2024. évi LXXIV. törvényhez 14. melléklet a 2024. évi LXXIV. törvényhez
15. melléklet a 2024. évi LXXIV. törvényhez
16. melléklet a 2024. évi LXXIV. törvényhez
17. melléklet a 2024. évi LXXIV. törvényhez
18. melléklet a 2024. évi LXXIV. törvényhez
19. melléklet a 2024. évi LXXIV. törvényhez
20. melléklet a 2024. évi LXXIV. törvényhez
21. melléklet a 2024. évi LXXIV. törvényhez
22. melléklet a 2024. évi LXXIV. törvényhez 23. melléklet a 2024. évi LXXIV. törvényhez 24. melléklet a 2024. évi LXXIV. törvényhez 1. A 243. § (1) bekezdése szerint Pest Vármegye Önkormányzatának tulajdonából Göd Város Önkormányzatának tulajdonába kerülő ingatlanok
Göd város közigazgatási területén elhelyezkedő, az ingatlan-nyilvántartás szerinti külterület 038, 039/108, 039/147, 039/75, 042/6, 046, 051, 054, 062/40, 063/1, 063/4, 075, 080/1, 082/2, 082/4, 084/71, 086/10, 086/9, 048/10, 0401 és 0402 helyrajzi számú ingatlanok.
2. A 243. § (1) bekezdése szerint Győr-Moson-Sopron Vármegye Önkormányzatának tulajdonából Mosonmagyaróvár Város Önkormányzatának tulajdonába kerülő ingatlanok
Mosonmagyaróvár város közigazgatási területén elhelyezkedő, az ingatlan-nyilvántartás szerinti Mosonmagyaróvár
a) belterület 2835/8,
b) belterület 2825/2, 2826/32, 2826/6, 2826/19, 2828, 2832, 6027, 6031
helyrajzi számú ingatlan.
3. A 243. § (1) bekezdése szerint Fejér Vármegye Önkormányzatának tulajdonából Iváncsa Község Önkormányzatának tulajdonába kerülő ingatlanok
Iváncsa közigazgatási területén elhelyezkedő, az ingatlan-nyilvántartás szerinti Iváncsa külterület 067/46, 096/104, 096/117, 099/58, 099/61 helyrajzi számú ingatlan.
25. melléklet a 2024. évi LXXIV. törvényhez Az önkormányzat helyi iparűzési többlete és szolidaritási hozzájárulás többlete különbsége alapján meghatározandó fizetési kötelezettség számítása 1. A tárgyhónapra vonatkozó fizetési kötelezettség meghatározása
Ei = [ha (HIPAtárgyév/i > HIPAelőző év/i, akkor HIPAtárgyév/i - HIPAelőző év/i, egyébként 0)-(ha (SZHtárgyév > SZHelőző év, akkor SZHtárgyév/i - SZHelőző év/i, egyébként 0), de értéke legalább 0] -
ahol
a) Ei = tárgyhónapra (a 3., 9. vagy 12. hónapra) vonatkozó fizetési kötelezettség,
b) HIPAtárgyév/i = tárgyévi helyi iparűzési adóbevétel tárgyhónap utolsó napjáig befolyt összege,
c) HIPAelőző év/i = tárgyévet megelőző évi helyi iparűzési adóbevétel tárgyévet megelőző év tárgyhónappal azonos hónap utolsó napjáig befolyt összege,
d) SZHtárgyév = tárgyévi szolidaritási hozzájárulás összege,
e) SZHelőző év = tárgyévet megelőző évi szolidaritási hozzájárulás,
f) SZHtárgyév/i = tárgyévi szolidaritási hozzájárulás tárgyhónapig teljesítendő összege,
g) SZHelőző év/i = tárgyévet megelőző évi szolidaritási hozzájárulás tárgyévet megelőző év tárgyhónappal azonos hónapjáig teljesített összege,h) EΣi = tárgyhónapot megelőzően teljesült összes elvonás.
2. A tárgyévben a tárgyhónapra vonatkozó fizetési kötelezettség mértékének korrigálása késedelmes adatszolgáltatás esetén
A HIPAtárgyév/i értéke az önkormányzat tárgyhónapra vonatkozó időközi költségvetési jelentésében meghatározott, a tárgyhónapot követő hónap 20-áig rögzített összege. Ha az önkormányzat e határidőig nem rögzít összeget, akkor az első késedelmes adatszolgáltatás esetén a HIPAtárgyév/i értéke megegyezik a HIPAelőző év/i 1,15-szeresének 0 tizedesre kerekített összegével. A második késedelmes adatszolgáltatás esetén a HIPAtárgyév/i értéke megegyezik a HIPAelőző év/i 1,2-szeresének 0 tizedesre kerekített összegével.
26. melléklet a 2024. évi LXXIV. törvényhez Az államháztartásért felelős miniszter véleményéhez kötött üzemeltetési szolgáltatások 1. Műszaki üzemeltetés, karbantartás
1.1. Gondnoki feladatok ellátása
1.2. Épületgépészeti üzemeltetés, karbantartás, hibaelhárítás
1.3. Épületvillamossági üzemeltetés, karbantartás, hibaelhárítás
1.4. Építészeti karbantartás, hibaelhárítás
2. Higiénés szolgáltatások
2.1. Takarítás (épületen belüli napi és időszakos takarítás, épületen kívüli takarítás, hóeltakarítás, csúszásmentesítés)
2.2. Vizesblokkok higiénés termékeinek biztosítása
2.3. Épületen belüli szelektívhulladék-gyűjtés
2.4. Épületen belüli kommunálishulladék-gyűjtés
2.5. Rovarirtás
3. Biztonsági szolgáltatások
3.1. Épület élőerős őrzés-védelem
3.2. Recepciós és egyéb élőerős szolgáltatások
4. Biztonságtechnikai berendezések üzemeltetése
4.1. Beépített tűzjelző és oltórendszerek üzemeltetése, karbantartása, javítása
4.2. Beépített hő- és füstelvezető rendszerek üzemeltetése, karbantartása, javítása
4.3. Beléptető-, behatolásjelző és videomegfigyelő rendszerek üzemeltetése, karbantartása, javítása
4.4. Beléptetőrendszerrel kapcsolatos egyéb szolgáltatások (belépőkártya biztosítása, adatszolgáltatás mozgási időadatokról)
5. Épületekkel kapcsolatos, üzemeltetőt terhelő tűz- és munkavédelmi, valamint egyéb veszélyelhárítási feladatok ellátása
5.1. Tűzoltó készülékek karbantartása, üzembentartói ellenőrzése
5.2. Tűzcsapok karbantartása, üzembentartói ellenőrzése
5.3. Tűz- és munkavédelmi szemle végzése
5.4. Üzemeltetői tűzvédelmi szabályzat készítése, felülvizsgálata
5.5. Üzemeltetőt terhelő katasztrófavédelmi és veszélyelhárítási tervek készítése