A regisztrációs adóról szóló 2003. évi CX. törvény módosításáról szóló T/2159. számú törvényjavaslat indokolása

Kiválasztott időállapot: Mi ez?
  • Jogterület(ek):
  • Tipus:
  • Érvényesség kezdete: 
  • Érvényesség vége: 

MIRŐL SZÓL EZ A JOGSZABÁLY?

A regisztrációs adóról szóló 2003. évi CX. törvény 2. § 10. pontja az alábbiak szerint változik:
"10. motorkerékpár, a közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet (továbbiakban: KRESZ) alapján motorkerékpárnak vagy segédmotoros kerékpárnak minősülő gépjármű a 125 cm3 hengerűrtartalmat meg nem haladó ilyen jármű kivételével, valamint az a személygépkocsiként forgalomba helyezett négykerekű gépjármű, amelynek saját tömege, valamint motorteljesítménye a KRESZ ...

A regisztrációs adóról szóló 2003. évi CX. törvény módosításáról szóló T/2159. számú törvényjavaslat indokolása
2011. évi... törvény a regisztrációs adóról szóló 2003. évi CX. törvény módosításáról
1. §
A regisztrációs adóról szóló 2003. évi CX. törvény 2. § 10. pontja az alábbiak szerint változik:
"10. motorkerékpár, a közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet (továbbiakban: KRESZ) alapján motorkerékpárnak vagy segédmotoros kerékpárnak minősülő gépjármű a 125 cm3 hengerűrtartalmat meg nem haladó ilyen jármű kivételével, valamint az a személygépkocsiként forgalomba helyezett négykerekű gépjármű, amelynek saját tömege, valamint motorteljesítménye a KRESZ alapján motorkerékpárnak minősülő négykerekű gépjármű ismérveinek felel meg;"
2. §
E törvény kihirdetését követő napon lép hatályba és az azt követő napon hatályát veszti.
INDOKOLÁS
Általános indokolás
A jelenleg hatályos, regisztrációs adóról szóló törvény alapján minden, a KRESZ szerint motorkerékpárnak minősülő jármű után regisztrációs adót kell fizetni, amely gátolja a kis teljesítményű, így a környezetre kevésbé káros motorkerékpárok terjedését.
Jelen módosítás ahhoz kíván hozzájárulni, hogy egyre többen használjanak kismotort a városi forgalomban, ezzel csökkenjen a torlódások kialakulásának esélye, a parkolási gondok nagyban enyhüljenek, végső soron a városi közlekedés dinamikusabbá váljon, így az emberek pedig a közlekedés e fajtájának elterjedésével időt és pénzt takaríthatnának meg.
Fentiek alapján javaslom jelen tervezet elfogadását a Tisztelt Országgyűlésnek.
Részletes indokolás
az 1. §-hoz
Az általános indokolásban szereplő politikai célok elérése érdekében a regisztrációs adóról szóló törvény megfelelő mellékletének módosítása szükséges.
a 2. §-hoz
A módosítás - a hatályba lépést és az alapjogszabályba történt beépülést követő napon - saját maga deregulációját irányozza elő.
A folytatáshoz előfizetés szükséges.
A jogszabály aktuális szövegét és időállapotait előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el!
{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

A folytatáshoz előfizetés szükséges!
A jogi tudástár előfizetői funkcióit csak előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink használhatják: az aktuális időállapottól eltérő jogszabály tartalma (korábban vagy később hatályos), nyomtatás, másolás, letöltés PDF formátumban, hirdetés nélküli nézet.

A folytatáshoz lépjen be, vagy rendelje meg előfizetését.