adozona.hu
A fegyveres szervek hivatásos állományú tagjainak szolgálati viszonyáról szóló 1996. évi XLIII. törvény, valamint a Magyar Honvédség hivatásos és szerződéses állományú katonáinak jogállásáról szóló 2001. évi XCV. törvény módosításáról szóló T/1690. számú törvényjavaslat indokolása
A fegyveres szervek hivatásos állományú tagjainak szolgálati viszonyáról szóló 1996. évi XLIII. törvény, valamint a Magyar Honvédség hivatásos és szerződéses állományú katonáinak jogállásáról szóló 2001. évi XCV. törvény módosításáról szóló T/1690. számú törvényjavaslat indokolása
- Jogterület(ek):
- Tipus:
- Érvényesség kezdete:
- Érvényesség vége:
- Jogszabály indoklása: 2003. évi XVII. törvény
MIRŐL SZÓL EZ A JOGSZABÁLY?
A Javaslat a fegyveres szervek hivatásos állományú tagjainál az I. besorolási osztályba tartozó felsőfokú iskolai végzettségűeknél - a közalkalmazottakhoz és a köztisztviselőkhöz hasonlóan - biztosítja a százezer forintos mértékű alapilletményt.
A központi tiszti cím elnyeréséhez a pályázat kiírására, a központi tisztikar tagjának munkavégzésére, továbbképzésére vonatkozóan a köztisztviselők jogállásáról szóló 1992. évi XXIII. törvény (a továbbiakban: Ktv.) 31/A. § (1)-(2), (4)-(5) bekezdésé...
A központi tiszti cím elnyeréséhez a pályázat kiírására, a központi tisztikar tagjának munkavégzésére, továbbképzésére vonatkozóan a köztisztviselők jogállásáról szóló 1992. évi XXIII. törvény (a továbbiakban: Ktv.) 31/A. § (1)-(2), (4)-(5) bekezdésének és 31/B. §-ának rendelkezéseit, a fegyveres szervek államtitkári illetményre és juttatásra jogosult tagjai esetében pedig a Ktv. 31/A. § (3) bekezdésének rendelkezéseit is megfelelően alkalmazni kell. E szerint a miniszterelnök a fegyveres szervek államtitkári illetményre és juttatásra jogosult tagjait pályázat nélkül is kinevezheti. E módosítással teremthető meg a fegyveres szervek hivatásos állományú tagjainak szolgálati viszonyáról szóló 1996. évi XLIII. törvény (a továbbiakban: Hszt.) és a Ktv. hivatkozott paragrafusainak rendelkezései közötti összhang.
A módosítás szerint a veszélyes tűzoltói beosztás pótléka a pótlékra jogosultak körében nem csak bevetés esetén, hanem folyamatosan járna.
Az egyéb veszélyességi pótlék célja, hogy a fokozottan veszélyes tevékenységek után, mint a tűz és egyéb kárelhárítás, a HIV pozitív és egyéb fertőző betegségben szenvedők őrizetének ellátásában résztvevők számára is szolgálatonként biztosítva legyen a veszélyességi pótlék.
A Hszt. 306. §-a az orvosi ügyeleti díj mértékét az illetményalap 10-15 %-ában határozza meg. Indokolt e pótlékot a "civil szférában" alkalmazott mértékhez közelíteni.
A tervezet szerint a Hszt. rendelkezései bővülnek azzal is, hogy felhatalmazást kap a miniszter arra, hogy rendeletben részletesen szabályozza az illetménypótlékra jogosultak körét.
A javaslat a bérfeszültségek elkerülése érdekében a Magyar Honvédség hivatásos és szerződéses állományú tagjainál, kiemelten pedig a felsősokú iskolai végzettségűeknél biztosítja a minimálbér különböző mértékeinek érvényesítését.
A javaslat költségigényét az érintett minisztériumok a fejezeti szintű forrásokból biztosítani tudják.
A sorkatonai szolgálat kötelezettségének a szolgálati jogviszony létesítési feltételeként történő előírása idejét múlt rendelkezés, a tervezet szerinti hatályon kívül helyezése indokolt.