adozona.hu
ÁRMB határozat (HÉ 2024/38.)
ÁRMB határozat (HÉ 2024/38.)
csatlakozási kérelemről
- Kibocsátó(k):
- Jogterület(ek):
- Tipus:
- Érvényesség kezdete:
- Érvényesség vége:
MIRŐL SZÓL EZ A JOGSZABÁLY?
Iktatószám: NGM/3701/3/2024
Tárgy: határozat csatlakozási kérelemről
A Magyar Cement-, Beton- és Mészipari Szövetség (székhely: 1034 Budapest, Bécsi u. 120., levélcím: 1300 Budapest, Pf. 230, képviselő: Hoffmann Tamás elnök) által az Építőipari Ágazati Párbeszéd Bizottsághoz történő csatlakozás céljából benyújtott kérelem kapcsán az Ágazati Részvételt Megállapító Bizottság megállapította, hogy a kérelmező az Építőipari Ágazati Párbeszéd Bizottságban való részvétel feltételeinek nem felelt m...
Tárgy: határozat csatlakozási kérelemről
Az Ágazati Részvételt Megállapító Bizottság eljárása illetékmentes. Az eljárás során eljárási költség nem merült fel.
A határozattal szemben fellebbezésnek helye nincs, azzal szemben közigazgatási per kezdeményezhető a Fővárosi Törvényszék előtt a határozat közlésétől számított 30 napon belül. A kereseti kérelmet az Ágazati Részvételt Megállapító Bizottságnál (Nemzetgazdasági Minisztérium / Ágazati Részvételt Megállapító Bizottság, 1358 Budapest, Pf. 17) kell benyújtani.
A kérelem benyújtását követően az ÁRMB a kérelmezőt az NGM/3701/2/2024 számú végzésében felhívta az ágazati párbeszéd bizottságokról, valamint a középszintű szociális párbeszéd egyes kérdéseiről szóló 2009. évi LXXIV. törvény végrehajtásáról szóló 22/2009. (IX. 30.) SZMM rendelet 1. számú melléklet 2. pontja szerinti adatok elektronikus szolgáltatására a Munkaügyi Kapcsolatok Információs Rendszeren (a továbbiakban: MKIR) keresztül.
A kérelmező a végzés alapján határidőben teljesítette adatszolgáltatási kötelezettségét. Ennek keretében 24 tagmunkáltatójának adatait rögzítette az MKIR-ben. Az ÁRMB-nek az eljárása során az adatszolgáltatás keretében rögzített tagmunkáltatók adatait elsődlegesen a már működő Építőipari Ágazati Párbeszéd Bizottság által lefedett TEÁOR '08 szerinti tevékenységek viszonylatában kellett vizsgálnia.
Az ÁRMB ennek során megállapította, hogy az Építőipari Ágazati Párbeszéd Bizottság (a továbbiakban: ÉÁPB) legutóbbi létrehozásáról rendelkező határozatában az ÁRMB megállapította, hogy az ÉÁPB a TEÁOR '08 szerinti 42 Egyéb építmény építése elnevezésű ágazatban jött létre jogszerűen. Az ÁRMB hivatkozott határozata az MKIR oldalán is elérhető, valamint véglegessé válását követően a Hivatalos Értesítő 2022. évi 49. számában is közzétételre került.
A kérelmező által teljesített adatszolgáltatás keretében megjelölt tagmunkáltatók TEÁOR '08 szerinti főtevékenységei egyetlen esetben sem estek egybe az ÉÁPB által lefedett TEÁOR '08 szerinti 42-es ágazattal, illetve az alá tartozó alágazatokkal és szakágazatokkal.
A tagmunkáltatók főtevékenységei a TEÁOR '08 szerinti 1721, 2351, 2352, 2361, 2363, 4120, 4673, 4690, 4752, 7120 és 7219-es szakágazatokba sorolhatóak, melyek a TEÁOR '08 szerinti 17, 23, 41, 46, 47, 71, 72 ágazatokhoz lennének összesíthetőek, melyek nem egyeznek a fent jelölt 42-es ágazattal és a hozzá tartozó alágazatokkal, szakágazatokkal.
Mindezek alapján a Magyar Cement-, Beton- és Mészipari Szövetség nem tudta teljesíteni az ágazati párbeszéd bizottságokról és a középszintű szociális párbeszéd egyes kérdéseiről szóló 2009. évi LXXIV. törvény (a továbbiakban: ÁPBtv.) 7. § (1) bekezdés b) pont ba) és bb) alpontjában rögzített részvételi feltételeket.
Az ÁRMB megvizsgálta a kérelmező által a kérelemhez mellékelt egyéb okiratokat is (törvényszéki kivonat, alapszabály). Az okiratok vizsgálata alapján az ÁRMB megállapította, hogy a tevékenységét már több mint két éve folytatja, teljesítve ezzel az ÁPBtv. 7. § (4) bekezdésében foglalt feltételt.
Az ÁRMB a kérelmező alapszabályában foglaltak alapján megállapította, hogy teljesült az ÁPBtv. 6. § (1) bekezdés b) pontjában foglalt feltétel, a kérelmezőt az ÁPBtv. szerint érdekképviseletnek kell tekinteni.
A kérelmező a csatlakozási kérelmében az ÁPBtv. szerinti döntési jog, valamint reprezentativitás megállapítását nem kérte, így arról az ÁRMB-nek rendelkeznie nem kellett.
A fent leírt tényállásra tekintettel az ÁRMB a 2024. június 13. napján tartott testületi ülésén a rendelkező részben foglaltak szerint döntött.
Az ÁRMB hatásköre az ÁPBtv. 21. § (1) bekezdés a) pontján alapul. A jogorvoslati tájékoztató az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény 112. és 114. §-ában foglaltakon, valamint a közigazgatási perrendtartásról szóló 2017. évi I. törvény 39. §-ában foglaltakon alapszik.
Budapest, 2024. június 13.