adozona.hu
171/1993. (XII. 8.) Korm. rendelet
171/1993. (XII. 8.) Korm. rendelet
a Magyar Köztársaság Kormánya és a Nemzetközi Munkaügyi Szervezet között Genfben, 1992. évi szeptember hó 23. napján aláírt, a Nemzetközi Munkaügyi Szervezet Közép- és Kelet-európai Multidiszciplináris Szakcsoportja Budapesti Irodájának létrehozásáról szóló Megállapodás kihirdetéséről
- Kibocsátó(k):
- Jogterület(ek):
- Tipus:
- Érvényesség kezdete:
- Érvényesség vége:
MIRŐL SZÓL EZ A JOGSZABÁLY?
A Kormány a Magyar Köztársaság Kormánya és a Nemzetközi Munkaügyi Szervezet között Genfben aláírt, a Nemzetközi Munkaügyi Szervezet Közép- és Kelet-európai Multidiszciplináris Szakcsoportja Budapesti Irodájának létrehozásáról szóló Megállapodást e rendelettel kihirdeti.
A Megállapodás magyar nyelvű szövege a következő:
Miután a Nemzetközi Munkaügyi Szervezet (a továbbiakban: NMSZ) elhatározta, hogy a NMSZ főigazgatója által meghatározandó programok kivitelezésére közép- és kelet-európai mul...
A Kormány a Magyar Köztársaság Kormánya és a Nemzetközi Munkaügyi Szervezet között Genfben aláírt, a Nemzetközi Munkaügyi Szervezet Közép- és Kelet-európai Multidiszciplináris Szakcsoportja Budapesti Irodájának létrehozásáról szóló Megállapodást e rendelettel kihirdeti.
2. §
A Megállapodás magyar nyelvű szövege a következő:
miután a Magyar Köztársaság Kormánya (a továbbiakban: Kormány) készségét nyilvánította a NMSZ-nek arra, hogy e csoport számára irodahelyiségeket és felszerelést biztosít (a továbbiakban: Budapesti Iroda),
a Kormány és a NMSZ az alábbiakban állapodott meg:
2. A NMSZ főigazgatója által a Budapesti Irodában a személyzet tagjaként kinevezett más szaktisztviselőket, szakértőket és tanácsadókat, kivéve a helyi alkalmazásban álló magyar állampolgárokat és a Magyarországon állandó lakhellyel rendelkező személyeket, a Magyar Köztársaság területén az alábbi mentességek és kiváltságok illetik meg:
a) mentesek a joghatóság alól a hivatalos minőségükben szóban vagy írásban tett nyilatkozataik és végzett tevékenységük tekintetében, ez a mentesség a NMSZ-szel való munkaviszonyuk megszűnését követően is fennmarad;
b) mentesek a hivatalos poggyászuk átvizsgálása és lefoglalása alól;
c) mentesek a NMSZ-től származó illetményeik és járandóságaik tekintetében az adózás alól, olyan mértékben, amely a hasonló jellegű nemzetközi szervezetek alkalmazásában lévő tisztviselőket, szakértőket és tanácsadókat megilleti;
d) mentesek - házastársukra és eltartott családtagjaikra is kiterjedően - mindennemű bevándorlási korlátozás, valamint a külföldiek bejelentésére vonatkozó előírások alól;
e) mentesek a Magyar Köztársaságon kívüli forrásból származó jövedelem egyenes adója alól, és jogosultak helyi valutában nyitott külföldi számlák, valamint devizaszámlák tartására a Magyar Köztársaságban, ugyanúgy jogosultak külföldi értékpapíroknak és más vagyoni értékeknek a Magyar Köztársaságban való tulajdonlására, mint a hasonló jellegű diplomáciai képviseletek és nemzetközi szervezetek személyzete és tisztviselői, továbbá jogosultak a személyzethez tartozás ideje alatt és e munkaviszony megszűntekor bármely devizának a Magyar Köztársaságból megszigorítások és korlátozások nélkül való átutalására, feltéve, hogy az érintett tisztviselők az ilyen pénzeszközök jogszerű birtoklását igazolni tudják;
f) jogosultak az állomáshelyük első elfoglalásakor vagy azt követően bútoraik és más ingóságaik, köztük gépjárművek és azok alkatrészei behozatalára, továbbá árucikkek tekintetében hasonló jellegű kiváltságokra és mentességekre, amelyeket a diplomáciai képviseletek és nemzetközi szervezetek hasonló rangú tagjai a Magyar Köztársaságban élveznek, a személyes használatra vagy fogyasztásra - nem ajándékozásra vagy értékesítésre - szánt egyes áruféleségek ésszerű mennyiségének behozatalára való jogosultságot is ideértve;
g) nemzetközi válság vagy belföldi rendkívüli állapot idején saját maguk, házastársuk és eltartott családtagjaik tekintetében a Magyar Köztársaság részéről ugyanazokban a hazatérési könnyítésekben és védelemben részesülnek, mint a diplomáciai képviseletek tagjai;
h) mentesek mindennemű hadkötelezettség vagy más kötelező szolgálat alól;
i) továbbá olyan egyéb kiváltságok és mentességek, amelyeket a Kormány más nemzetközi szervezetek hasonló státusú tisztviselőinek, szakértőinek és tanácsadóinak nyújt vagy megadhat.
3. A NMSZ-nek azokat a tisztviselőit, szakértőit és tanácsadóit, akik nem a személyzet tagjai, de hivatalos kiküldetés folyományaként tartózkodnak a Magyar Köztársaság területén, megilletik a fenti 2. Cikk a), b), c) és d) bekezdésekben meghatározott mentességek és kiváltságok.
4. Azok a helyileg alkalmazott tisztviselők, akik magyar állampolgárok vagy Magyarországon állandó lakhellyel rendelkező személyek a fenti 2. Cikk a) és c) bekezdésben biztosított jogosultságokat élvezik. A Budapesti Iroda helyben szerződtetett és órabérben foglalkoztatott személyzetének azon tagjai, akik magyar állampolgárok vagy Magyarországon állandó lakhellyel rendelkező személyek a fenti 2. Cikk a) bekezdésben biztosított jogosultságokat élvezik.
2. A jelen Megállapodás mindaddig hatályban marad, amíg a NMSZ szakcsoport irodája és személyzete Budapesten működik.
3. A jelen Megállapodás a két fél megegyezésével módosítható, és mindegyik fél bármilyen módosítási kérelmet teljes körű és jóindulatú megfontolás tárgyává tesz.
Ennek hiteléül a Magyar Köztársaság Kormánya és a Nemzetközi Munkaügyi Szervezet kellően meghatalmazott alulírott képviselői a jelen Megállapodást aláírták.
Készült Genfben, 1992. szeptember 23. napján, két eredeti példányban, angol nyelven, mindkét példány egyaránt hiteles.
(Aláírások)"
3. §
(1) E rendelet a kihirdetése napján lép hatályba; rendelkezéseit 1993. szeptember 28-tól kell alkalmazni.
(2) A rendelet végrehajtásáról a munkaügyi miniszter gondoskodik.
A miniszterelnök helyett: