adozona.hu
PM közlemény (PK 2007/6.)
PM közlemény (PK 2007/6.)
a könyvviteli szolgáltatást végzők nyilvántartásba történő felvételéről és a nyilvántartásba vett adatok módosításáról
- Kibocsátó(k):
- Jogterület(ek):
- Tipus:
- Érvényesség kezdete:
- Érvényesség vége:
MIRŐL SZÓL EZ A JOGSZABÁLY?
A könyvviteli szolgáltatást végzők nyilvántartásba vételéről szóló 93/2002. (V. 5.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm. rendelet) 5. §-ának (2), illetve (5) bekezdésében, továbbá a 6. §-ának (10) bekezdésében foglaltak alapján a pénzügyminiszter a következőket teszi közzé.
A Korm. rendelet 4. §-ának (1) bekezdése szerint a könyvviteli szolgáltatást végzők - ide nem értve a kamarai tag könyvvizsgálókat - nyilvántartásba vételét végző hatóságként a Kormány a pénzügyminisztert jelölte ki. A K...
A Korm. rendelet 4. §-ának (1) bekezdése szerint a könyvviteli szolgáltatást végzők - ide nem értve a kamarai tag könyvvizsgálókat - nyilvántartásba vételét végző hatóságként a Kormány a pénzügyminisztert jelölte ki. A Korm. rendelet 5. §-ának (2) bekezdése szerint a nyilvántartásba vétel iránti kérelmet (a Korm. rendelet 1. számú melléklete szerinti adatlap és mellékletei) a nyilvántartásba történő felvételét kérő természetes személynek a Magyar Államkincstár jelen közlemény mellékletében feltüntetett területi szerveinél kell benyújtania.
A regisztrációhoz szükséges nyomtatványcsomag a Magyar Államkincstár területi szerveinél szerezhető be, amely tartalmazza:
- a Korm. rendelet 1. számú melléklete szerinti adatlapot,
- az igazgatási szolgáltatási díj befizetésére szolgáló készpénz átutalási megbízást (csekket),
- a tájékoztatót (az adatlap kitöltéséhez és a mellékletek benyújtásához),
- a külön kérelmet az egyenértékűség elbírálásához, valamint
- az átvételi elismervényt.
A készpénz átutalási megbízás kivételével a fenti nyomtatványok a Pénzügyminisztérium honlapjáról is letölthetőek, a www.penzugyminiszterium.hu internet címen. A befizetés teljesíthető banki átutalással is.
A nyilvántartásba vételi kérelem adatlapjához mellékelni kell:
- a szakképesítést, a képesítést igazoló oklevél, bizonyítvány, igazolás hitelesített másolatát (külföldön kiállított oklevél, bizonyítvány esetén hiteles magyar fordítással ellátva),
- az egyéb szakmai képesítést igazoló oklevél, bizonyítvány hitelesített másolatát,
- a 90 napnál nem régebbi erkölcsi bizonyítványt,
- 1 db 3,5x4,5 cm-es igazolványképet,
- az igazgatási szolgáltatási díj megfizetését igazoló dokumentumot,
- az átvételi elismervényt, és
- amennyiben a mérlegképes könyvelői szakképesítéssel egyenértékű más képesítés alapján kérik a nyilvántartásba vételt, az egyenértékűség elismertetésére vonatkozó külön kérelmet.
Az igazgatási szolgáltatási díj összege a nyilvántartásba vételi kérelem esetén a könyvviteli szolgáltatást végzők, valamint a továbbképzésükben közreműködő szervezetek nyilvántartásba vételi eljárásának igazgatási szolgáltatási díjáról szóló 21/2002. (V. 30.) PM rendelet (a továbbiakban: PM rendelet) 2. §-ának (2) bekezdése szerint 7 500 Ft. Az igazgatási szolgáltatási díjat akkor is meg kell fizetni, ha a könyvviteli szolgáltatást végzők nyilvántartásába a felvételét kérő természetes személyt nem jegyzik be.
A könyvviteli szolgáltatást végzők nyilvántartásába felvételét kérő természetes személyt, ha a jogszabályban foglalt feltételeknek megfelel, a pénzügyminiszter nyilvántartásba felveszi, erről a kérelmezőt a tevékenység gyakorlására jogosító igazolvány megküldésével értesíti.
Amennyiben a kérelmező adatai hiányosak, nem megfelelően igazoltak, akkor a kérelmezőt a pénzügyminiszter a kérelem előterjesztésétől számított harminc napon belül hiánypótlásra szólítja fel, harminc napos hiánypótlási határidő megadásával. Ez esetben a hatvan napos eljárási határidő a hiánypótlás beérkezésétől kezdődik.
Amennyiben a kérelmező adatai nem felelnek meg a jogszabályi feltételeknek, követelményeknek, akkor a nyilvántartásba vételi kérelem elutasításra kerül, erről közigazgatási határozattal értesíti a pénzügyminiszter a kérelmezőt.
A pénzügyminiszter határozata ellen a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény előírásai szerint bírósági felülvizsgálatnak van helye.
A nyilvántartásba felvett könyvviteli szolgáltatás végzésére jogosult személy a nyilvántartásban szereplő adatokban bekövetkezett változást, az adatváltozást követő 30 napon belül köteles bejelenteni a pénzügyminiszternek. A bejelentést a nyilvántartásba való felvételi kérelemre vonatkozó előírások megfelelő alkalmazásával kell megtenni. A bejelentéshez minden esetben csatolni kell a Korm. rendelet 1. számú melléklete szerinti adatlapot, azon külön kiemelve (aláhúzással megjelölve) azt az adatot, amelyben a változás történt.
A Korm. rendelet 6. §-ának (7) bekezdése szerint a törlést kiváltó ok bekövetkeztét követő 30 napon belül be kell jelenteni azt is, ha a nyilvántartásból való törlésre okot adó körülmény merül fel. A bejelentést a pénzügyminiszternek kell benyújtani - a Korm. rendelet 6. §-ának (10) bekezdésében előírtak szerint - és csatolni kell a tevékenység gyakorlására jogosító igazolványt is.
Amennyiben a már nyilvántartásba vett természetes személy adataiban olyan változás következett be, amelynél az adatmódosítás új igazolvány kiadását vonja maga után, akkor az alábbi dokumentumokat kell benyújtani:
- névváltozás esetén a Korm. rendelet 1. számú melléklete szerinti adatlapot, a névváltozást igazoló okirat másolatát, fényképet, valamint a 7 500 Ft igazgatási szolgáltatási díj megfizetését igazoló dokumentumot;
- szakterület változása esetén a Korm. rendelet 1. számú melléklete szerinti adatlapot, az új szakterületre vonatkozó oklevél, bizonyítvány hiteles másolatát, fényképet, valamint a 7 500 Ft igazgatási szolgáltatási díj megfizetését igazoló dokumentumot. (A kérelem benyújtásakor az első nyilvántartásba vételkor már benyújtott, a szakképesítést, a képesítést igazoló oklevél, bizonyítvány, igazolás hitelesített másolatát nem kell ismételten benyújtani.);
- ellopott, vagy elveszett igazolvány cseréje esetén a Korm. rendelet 1. számú melléklete szerinti adatlapot, fényképet; valamint a 7 500 Ft igazgatási szolgáltatási díj megfizetését igazoló dokumentumot.
Ha az új igazolvány kiadására adatváltozás miatt kerül sor, a korábbi igazolványt ebben az esetben is a pénzügyminiszternek vissza kell juttatni.
Amennyiben a már nyilvántartásba vett természetes személy adataiban olyan változás következett be, amelynél az adatmódosítás új igazolvány kiadását nem vonja maga után (pl. lakcímváltozás), akkor a Korm. rendelet 5. §-ának (2) bekezdésében foglalt okmányok közül csak a Korm. rendelet 1. számú melléklete szerinti adatlapot, az adatváltozást igazoló egyéb dokumentum másolatát és a PM rendelet 2. §-ának (2) bekezdése szerinti 5 000 Ft-os igazgatási szolgáltatási díj megfizetését igazoló dokumentumot kell mellékelni.
Az eljárásokért fizetendő igazgatási szolgáltatási díjakat a Pénzügyminisztérium, Budapest elnevezésű 10032000-01454055 számú számlára kell megfizetni. A díj megfizetését igazoló dokumentumon a kérelmező természetes személy nevének szerepelnie kell (a Pénzügyminisztérium a számlát erre a névre állítja ki) .
A pénzügyminiszternek címzett küldeményeket az alábbi postacímre kérjük eljuttatni:
Pénzügyminisztérium, Humánpolitikai és szakképzési főosztály
1051 Budapest, József nádor tér 2-4.
Régió |
Magyar Államkincstár területi szervezetének megnevezése |
Székhelye |
Illetékességi területe |
Címe |
Telefonszám |
Ügyfélfogadási idő |
1. |
Közép-magyarországi Regionális Igazgatóság |
Budapest |
Budapest, Pest megye |
1115
Budapest XI., |
06-1-371-9951 |
H-Cs: 8-12 és 13-15, P: 8-12 |
2. |
Közép-dunántúli Regionális Igazgatóság |
Veszprém |
Fejér megye |
8000
Székesfehérvár, |
22/534-600 |
H-K, Cs: 8-12, Sz: 8-15.30 |
Komárom-Esztergom megye |
2800
Tatabánya, |
34-519-500 |
H: 8-16, Sz: 8-16 |
|||
Veszprém megye |
8200
Veszprém, |
88-421-077 |
K, Cs:9-ll |
|||
3. |
Nyugat-dunántúli Regionális Igazgatóság |
Győr |
Győr-Moson-Sopron megye |
9024
Győr, |
96-501-817 |
H: 8-12 és 13-16, Sz: 14-16, Cs: 8-12 és 13-16, P: 8-12 |
Vas megye |
9700
Szombathely, |
94-520-500 |
K: 8-12,30, Sz: 8-16, Cs: 12,30-16 |
|||
Zala megye |
8900
Zalaegerszeg, |
92-503-100 |
K:13-16 |
|||
4. |
Dél-dunántúli Regionális Igazgatóság |
Pécs |
Baranya megye |
7633
Pécs, |
72-502-700 |
H-Sz: 8-11.30 és 12.30-14 |
Tolna megye |
7100
Szekszárd, |
74-416-411 |
H-Cs: 8-16 |
|||
Somogy megye |
7400 Kaposvár, Rákóczi tér 7-8. |
82-501-103 |
K: 8-12, Sz: 8-12, Cs: 8-16 |
|||
5. |
Észak-magyarországi Regionális Igazgatóság |
Salgótarján |
Borsod-Abaúj-Zemplén megye |
3525
Miskolc, |
46/513-000 |
H-Sz: 8-12 és 13-16, P: 8-12 |
Heves megye |
3300
Eger, |
36-520-300 |
H: 8-16, Sz: 8-16 |
|||
Nógrád megye |
3101 Salgótarján, Rákóczi út 36. |
32-410-022 |
H: 8-12 és 13-16, Sz: 8-12 és 13-16, Cs: 8-12 |
|||
6. |
Észak-alföldi Regionális Igazgatóság |
Szolnok |
Hajdú-Bihar megye |
4024
Debrecen, |
52-516-200 |
H:8-12,K: 13-16,30, Cs: 13-16,30, P: 8-12 |
Jász-Nagykun-Szolnok megye |
5000
Szolnok, |
56-512-900 |
K: 9-12, Cs: 9-12 |
|||
Szabolcs-Szatmár-Bereg megye |
4400
Nyíregyháza, |
42-314-011 |
H-Cs: 8-12 és 13-15, P: 8-12 |
|||
7. |
Dél-alföldi Regionális Igazgatóság |
Kecskemét |
Bács-Kiskun megye |
6000
Kecskemét, |
76/503-760 |
H-Sz: 8-15, Cs,P: 8-12 |
Békés megye |
5600
Békéscsaba, |
66-524-100 |
H-P: 9-13 |
|||
Csongrád megye |
6721
Szeged, |
62/568-168 |
H-Sz: 8-12, P:8-12 |