adozona.hu
Végső előterjesztői indokolás a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvénynek a szociális, valamint a gyermekjóléti és gyermekvédelmi ágazatban történő végrehajtásáról szóló 257/2000. (XII. 26.) Korm. rendelet, továbbá az egyházi és nem állami fenntartású szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltatók, intézmények és hálózatok állami támogatásáról szóló 489/2013. (XII. 18.) Korm. rendelet módosításáról szóló 598/2022. (XII. 28.) Korm. rendelethez - Indokolások Tára 2023/15.
Végső előterjesztői indokolás a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvénynek a szociális, valamint a gyermekjóléti és gyermekvédelmi ágazatban történő végrehajtásáról szóló 257/2000. (XII. 26.) Korm. rendelet, továbbá az egyházi és nem állami fenntartású szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltatók, intézmények és hálózatok állami támogatásáról szóló 489/2013. (XII. 18.) Korm. rendelet módosításáról szóló 598/2022. (XII. 28.) Korm. rendelethez - Indokolások Tára 2023/15.
- Jogterület(ek):
- Tipus:
- Érvényesség kezdete:
- Érvényesség vége:
- Jogszabály indoklása: 598/2022. (XII. 28.) Korm. rendelet
MIRŐL SZÓL EZ A JOGSZABÁLY?
A jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 18. § (3) bekezdése, valamint a Magyar Közlöny kiadásáról, valamint a jogszabály kihirdetése során történő és a közjogi szervezetszabályozó eszköz közzététele során történő megjelöléséről szóló 5/2019. (III. 13.) IM rendelet 20. § (2) bekezdés b) pontja alapján a kormányrendelet indokolása az Indokolások Tárában kerül közzétételre.
A Magyarország biztonságát szolgáló egyes törvények módosításáról szóló 2022. évi L. törvény a gyermekek v...
A Magyarország biztonságát szolgáló egyes törvények módosításáról szóló 2022. évi L. törvény a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvényt is módosítja. A módosítás eredményeként 2024-től a központi költségvetési törvényben kerül meghatározásra a nevelési ellátmány alapjául rögzített összeg, a gyermek szükséglete szerint differenciált módon: az átlagos, a különleges, a speciális/kettős szükségletű gyermek, valamint az utógondozói ellátásban részesülő fiatal felnőtt ellátására folyósítandó nevelési ellátmány összege tehát így a mindenkori központi költségvetés tervezésekor felülvizsgálhatóvá válik, ezzel biztosítva a nevelési ellátmány összegének értékállóságát. A Magyarország 2023. évi központi költségvetéséről szóló, már kihirdetett 2022. évi XXV. törvényre tekintettel a nevelési ellátmány alkalmazásának első évében (2023) a megemelt összegű nevelési ellátmány biztosítása kompenzációs intézkedéssel, a 489/2013. (XII. 18.) Korm. rendelet módosításával valósulhat meg.
A szociális ágazatban egészségügyi munkakörben foglalkoztatott személyek bérhelyzetével kapcsolatos feladatokról szóló 1069/2017. (II. 10.) Korm. határozat alapján a szociális intézményben egészségügyi végzettséghez kötött munkakörökben foglalkoztatott személyek bérhelyzetével kapcsolatos szabályok kidolgozásra kerültek a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvénynek a szociális, valamint a gyermekjóléti és gyermekvédelmi ágazatban történő végrehajtásáról szóló 257/2000. (XII. 26.) Korm. rendeletben. A Kormány célja az intézkedéssel az volt, hogy a szociális intézményekben egészségügyi végzettséghez kötött munkakörökben alkalmazottak részére ugyanakkora mértékű munkabér kerüljön megállapításra, mintha az egészségügyi ágazatban lennének foglalkoztatva. Mindennek eredményeként került bevezetésre 2018. január 1-jétől az egészségügyi kiegészítő pótlék. Jelen módosítás célja - az egészségügyi ágazatban alkalmazott bérekhez igazodóan - a szociális intézményekben egészségügyi munkakörben foglalkoztatott ápolók, szakápolók bérének rendezése.