(1) Az állam - a (2) és (3) bekezdésben, valamint kormányrendeletben meghatározott feltételek mellett - készfizető kezesként felel a központi költségvetés terhére a hitelintézettől igényelt, 2019. július 1-je és 2022. dec..." />

T/5132. számú törvényjavaslat indokolással - a családvédelmi akcióterv bevezetéséhez szükséges törvénymódosításokról

Kiválasztott időállapot: Mi ez?
  • Jogterület(ek):
  • Tipus:
  • Érvényesség kezdete: 
  • Érvényesség vége: 

MIRŐL SZÓL EZ A JOGSZABÁLY?

A személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvény (a továbbiakban: Szja tv.) 1. számú melléklete az 1. melléklet szerint módosul.
A családok támogatásáról szóló 1998. évi LXXXIV. törvény (a továbbiakban: Cst.) a következő 50/B. §-sal egészül ki:
"50/B. §
(1) Az állam - a (2) és (3) bekezdésben, valamint kormányrendeletben meghatározott feltételek mellett - készfizető kezesként felel a központi költségvetés terhére a hitelintézettől igényelt, 2019. július 1-je és 2022. dec...

T/5132. számú törvényjavaslat indokolással - a családvédelmi akcióterv bevezetéséhez szükséges törvénymódosításokról
2019. évi XXXII. törvény a családvédelmi akcióterv bevezetéséhez szükséges törvénymódosításokról
1. A személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvény módosítása
1. §
A személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvény (a továbbiakban: Szja tv.) 1. számú melléklete az 1. melléklet szerint módosul.
2. A családok támogatásáról szóló 1998. évi LXXXIV. törvény módosítása
2. §
A családok támogatásáról szóló 1998. évi LXXXIV. törvény (a továbbiakban: Cst.) a következő 50/B. §-sal egészül ki:
"50/B. §
(1) Az állam - a (2) és (3) bekezdésben, valamint kormányrendeletben meghatározott feltételek mellett - készfizető kezesként felel a központi költségvetés terhére a hitelintézettől igényelt, 2019. július 1-je és 2022. december 31-e között megkötött hitelszerződés alapján folyósított, kormányrendeletben meghatározott babaváró támogatással nyújtott kölcsönre.
(2) Az állami kezességvállalás mértéke a babaváró támogatással nyújtott kölcsön tőkeösszegének és az erre felszámított ügyleti kamatnak a 100%-a.
(3) A babaváró támogatással nyújtott kölcsön biztosítékaként az állami készfizető kezességvállaláson túl a hitelintézet további biztosíték előírására nem jogosult."
3. §
A Cst. 51. §-a a következő e) ponttal egészül ki:
(Felhatalmazást kap)
"e) a Kormány arra, hogy rendeletben szabályozza a babaváró támogatással nyújtott kölcsönhöz kapcsolódó állami kezességvállalás részletes szabályait."
3. Záró rendelkezések
4. §
Ez a törvény 2019. július 1-jén lép hatályba.
1. melléklet a 2019. évi.....törvényhez
1. Az Szja tv. 1. számú melléklet 7. pontja a következő 7.42. alponttal egészül ki:
(Egyéb indokkal adómentes:)
"7.42. a babaváró támogatásról szóló kormányrendelet szerinti kamattámogatás és gyermekvállalási támogatás."
2. Az Szja tv. 1. számú melléklete 1.3. pontjában a "súlyos mozgáskorlátozott személyek közlekedési kedvezményeiről szóló jogszabály alapján adható támogatás," szövegrész helyébe a "súlyos mozgáskorlátozott személyek közlekedési kedvezményeiről szóló jogszabály és a nagycsaládok személygépkocsi-szerzési támogatásáról szóló jogszabály alapján adható támogatás," szöveg lép.
INDOKOLÁS
ÁLTALÁNOS INDOKOLÁS
A család hazánk jövőjének és függetlenségének záloga. Minden magyar gyermek kincs, akinek megszületése hozzájárul a nemzet megmaradásához.
A vágyott gyermekek megszületése előtt álló akadályok elhárítása, a fiatalok felelős életkezdésének és gyermekvállalásának támogatása, a nagycsaládosok erőfeszítéseinek elismerése, a gyermeket vállaló és nevelő családok otthonteremtési terveinek könnyítése, a családi élet és a munkavállalás egyensúlyának biztosítása, valamint a családbarát szemlélet megerősítése közös felelősség, alapvető nemzeti érdek.
A hosszú távra tervező és következetes családpolitika szolgálhatja érdemben a demográfiai értelemben is önfenntartó, fiatalodó, családjai - így saját - jövőjében is biztos nemzet céljait. A családalapításhoz és gyermekneveléshez elengedhetetlen stabilitást a tervezhető, egyéni élethelyzetekhez igazodó, egyszerre célzott és rugalmas családbarát lehetőségek szolgálják.
Magyarország Kormánya 2018 novemberében konzultációt indított a családok védelméről. A konzultációban közel 1,4 millióan mondták el véleményüket, ami erős felhatalmazás az újabb családvédelmi intézkedések életbe léptetéséhez. A konzultáció eredményei is igazolták, hogy a magyar emberek számára a gyermek és a család érték. A magyar emberek határozottan kiálltak amellett, hogy a fiatal házaspároknak érdemes támogatást adni a felelős életkezdéshez és gyermekvállaláshoz. Azt is támogatták, hogy a családok több gyermek vállalása esetén több támogatást kapjanak, s megerősítették azt az alapelvet, hogy az új családvédelmi intézkedéseket a továbbiakban is munkavégzéshez kell kötni.
RÉSZLETES INDOKOLÁS
1. §
A babaváró támogatásnak, valamint a nagycsaládok személygépkocsi-szerzési támogatásának személyi jövedelemadó-mentessége érdekében a személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvény módosítását tartalmazza.
2. §
A gyermekvállalási korban lévő házaspárok számára elérhető maximum 10 millió forint összegű, babaváró támogatással nyújtott kamatmentes kölcsönhöz kapcsolódó állami kezességvállalás főbb szabályait tartalmazza.
3. §
A babaváró támogatással nyújtott kölcsönre vonatkozó állami kezességvállalás részletes szabályainak kormányrendeletben történő megalkotására vonatkozó felhatalmazó rendelkezés.
4. §
Hatályba léptető rendelkezés.
A folytatáshoz előfizetés szükséges.
A jogszabály aktuális szövegét és időállapotait előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el!
{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

A folytatáshoz előfizetés szükséges!
A jogi tudástár előfizetői funkcióit csak előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink használhatják: az aktuális időállapottól eltérő jogszabály tartalma (korábban vagy később hatályos), nyomtatás, másolás, letöltés PDF formátumban, hirdetés nélküli nézet.

A folytatáshoz lépjen be, vagy rendelje meg előfizetését.