adozona.hu
Mit kell tudni a személyi jövedelemadóról?
Mit kell tudni a személyi jövedelemadóról?

- Jogterület(ek):
- Érvényesség kezdete:
- Érvényesség vége:
MIRŐL SZÓL EZ A JOGSZABÁLY?
A 2008. évi adótábla azonos a 2007. évivel, a 18 százalékos adókulcs sávhatára 1 millió 700 ezer forint, az ezt meghaladó jövedelemrész adója 36 százalék. Ezt az adótáblát kell alkalmazni az összevont adóalap adójának meghatározására. Az átalányadózó egyéni vállalkozóknak és a mezőgazdasági kistermelőknek is ugyanezen tábla szerint kell kiszámítaniuk az adójukat.
Megszűnik a külön alap- és kiegészítő adójóváírás, az adó egységes adójóváírással csökkenthető. Az adójóváírás a bérjövedelem 18 s...
A havi adójóváírást - a havi bér 18 százalékát, de legfeljebb 11 340 forintot - a magánszemély jogosultsági nyilatkozata alapján 2008-ban az 1 millió 250 ezer forint jogosultsági határig továbbra is a munkáltatónak kell levonnia az adóelőlegből, mindaddig, amíg az általa az adóévben kifizetett adóelőlegalapok összege az aktuális kifizetéssel együtt nem haladja meg a jogosultsági határt.
1. Éves bér |
2 000 000 Ft |
2. Számított adójóváírás |
136 080 Ft |
3. Adójóváírás csökkentése |
67 500 Ft |
4. Ténylegesen érvényesíthető |
68 580 Ft |
A vetélkedő és a verseny díjaként kapott tárgyjutalom értékéből legfeljebb 5 ezer forint adómentes, az ezen felüli rész, valamint a szerencsejátékokról szóló törvény alapján szervezett sorsolásokon elnyert reklámajándék továbbra is adóköteles.
■ A reklámajándék adómentessége megszűnt.
■ A munkáltató által a munkavállalónak juttatott melegétkeztetés havi adómentes része 10 ezer forintról 12 ezer forintra, a kizárólag fogyasztásra kész étel vásárlására jogosító utalvány havi adómentes határa 5 ezer forintról 6 ezer forintra emelkedik.
■ A munkáltató által adott iskolakezdési támogatás nem 20 ezer forintig, hanem a havi minimálbér 30 százalékáig adómentes.
■ A lakásszerzési kedvezmény megszűnik, átmeneti szabály beiktatásával.
■ A lakóház, lakás, valamint a lakásra vonatkozó vagyoni értékű jog átruházásából származó jövedelem adóköteles időszaka 15 évről 5 évre csökken.
■ Új intézmény a foglalkoztatói nyugdíjszolgáltató, amelyre az önkéntes nyugdíjpénztári befizetésekhez hasonló mentességi szabályok érvényesek.
■ Jogalapításból, jogátruházásból származó jövedelmekre külön meg kell határozni a jogot alapító és a jogot gyakorló jövedelmét.
■ A külföldön megfizetett adó beszámítható a hazai adóba olyan esetekben, amikor a belföldi magánszemély által szerzett kamatból és árfolyamnyereségből származó jövedelem más államban is adóztatható.
■ A kollektív befektetési értékpapírok tőzsdei átruházásából származó jövedelemre 2008-tól a tőzsdei ügylet jövedelmére vonatkozó rendelkezések az érvényesek.
■ A csereügyletből származó jövedelem tőkejövedelemnek minősül, és 25 százalékos adóval adózik.
■ A tb-szabályok szerint nem biztosítottnak juttatott termék, szolgáltatás nem számít természetbeni juttatásnak, ha tevékenység, kötelezettségvállalás vagy szolgáltatás ellenértéke.
■ Nem minősül természetbeni juttatásnak a természetbeni juttatás helyett adott, a hitelintézeti törvény szerinti készpénz-helyettesítő fizetési eszköz, valamint - ahogy eddig - a bármire felhasználható utalvány.
■ Ha a magáncélú telefonhasználatot nem lehet elkülöníteni, akkor a kifizetőt terhelő kiadás 20 százalékát kell a magáncélú használat értékének tekinteni.
■ A munkáltatónál adóköteles béren kívüli juttatás adóját a munkáltatónak az adóévet követő év május hónapjának kötelezettségeként kell teljesítenie, azaz június 12-én bevallania, illetve megfizetnie.
■ Termőföldnek nem minősülő ingatlan bérbeadása esetén a magánszemély az ebből származó bevétel 25 százalékos forrásadózása helyett már az adóelőlegnél is választhatja, hogy az önálló tevékenységből származó jövedelmekre vonatkozó rendelkezéseket alkalmazza.
■ Megszűnik a bukmékeri rendszerű és a lóversenyfogadásból származó nyeremény adókötelezettsége.
■ Az értékpapírra vonatkozó jog révén megszerzett vagyoni érték adózási szabályai kiegészülnek a vételi és eladási opciók kötelezettjének, illetve jogosultjának jövedelmét, illetve a jövedelemszerzés időpontját meghatározó szabályokkal.
■ Ha a munkáltató, a bér kifizetője olyan (például természetbeni) jövedelmet juttat, amelyből nem tud adóelőleget levonni, és a levonandó adóelőleget nem tudja a magánszemélyre ráterhelni, a kiállított jövedelemigazoláson jeleznie kell, hogy nem vont le előleget.
■ Az egyéni vállalkozó meghatározott esetekben legfeljebb 50 millió forint vállalkozói adóalap után csak 10 százalék vállalkozói személyi jövedelemadót fizet.
■ A 10 százalékkal adózó vállalkozói adóalap 6 százalékát az egyéni vállalkozó köteles a belföldi pénzforgalmi bankszámláján fennálló követeléseiből az adóév utolsó napján lekötött számlakövetelésként kimutatni. A lekötött összeget legfeljebb a lekötés adóévét követő négy adóévben beruházásra, felújításra kell költeni, vagy költségként legalább 50 százalékban megváltozott munkaképességű alkalmazott, korábban munkanélküli vagy pályakezdő foglalkoztatása miatt elszámolt kiadásra, illetve pénzügyi intézménytől felvett hitel (pénzügyi lízing) törlesztésére fordítható.
■ Az egyéni cégként bejegyzett egyéni vállalkozó társas vállalkozássá alakulása esetén az átalakulás napjára megállapított adó soron kívüli megfizetése és bevallása helyett az egyéni vállalkozó éves bevallásában teljesítheti adókötelezettségét.
■ Az elhunyt egyéni vállalkozó tevékenységének folytatására vonatkozó rendelkezések kiegészültek olyan esetre, amikor az özvegy vagy az örökös maga is egyéni vállalkozó, de más adózási módot alkalmaz, mint az elhunyt.
■ Az egyéni vállalkozó az adóévben megszerzett vállalkozói jövedelmének 25 százaléka helyett annak 50 százaléka erejéig képezhet fejlesztési tartalékot (az évi 500 millió forint felső korlát megmaradt).
■ Kisvállalkozói kedvezmény akkor is érvényesíthető, ha a beruházás elsődlegesen mezőgazdasági termelést szolgál.
■ Megszűnik az egyéni vállalkozó internethasználatának évi 60 ezer forintos költségelszámolási korlátja: ha a magánszemély telephelye a lakásán van, az internetköltségnek 50 százaléka minősül költségnek, ha a telephely nem a lakáson van, akkor az egésze.
__________________________________________________________________________________
Lakáscélú felhasználásnak minősül:
■ belföldi lakás tulajdonjogának, a lakáshoz kapcsolódó földhasználati jognak a megszerzése adásvétel vagy más visszterhes szerződés keretében;
■ belföldi lakótelek tulajdonjogának megszerzése adásvétel vagy más visszterhes szerződés keretében, ha azon a magánszemély, közeli hozzátartozója vagy volt házastársa az értékesítést megelőző 12, illetve az azt követő 60 hónapon belül lakást épít, építtet;
■ belföldi lakás építése, építtetése, alapterületének növelése legalább egy lakószobával; belföldi lakás haszonélvezetének, használatának vagy bérleti jogának megszerzése;
■ idősek otthonában vagy fogyatékos személyek lakóotthonában férőhely - visszavásárlási és továbbértékesítési jog nélküli - megszerzése (ideértve a térítési díj előre történő megfizetését is).
A lakást a magánszemély 2007-ben lebontja, majd 2008-ban annak helyén épít egy új lakást, a felmerülő kiadások összege 50 millió forint, a használatbavételi engedély 2008-ban jogerőre emelkedik. A magánszemély még 2008-ban értékesíti a teljes ingatlant 100 millió forintért, az átruházással kapcsolatos kiadások összege 5 millió forint.
A magánszemély a következők szerint állapíthatja meg a 2008. évi fizetendő adót
A) A teljes ingatlan megszerzésének időpontja a 2008. év
1. Átruházásból származó bevétel |
100 000 000 Ft |
2. Ingatlan megszerzésére fordított összeg [8 000 000 + 32 000 000 + 50 000 000] |
90 000 000 Ft |
3. Megszerzéssel, átruházással kapcsolatos kiadások [2 500 000 + 5 000 000] |
7 500 000 Ft |
4. Átruházásból számított jövedelem [1. - 2. - 3.] |
2 500 000 Ft |
5. Jövedelem [megegyezik a számított jövedelemmel, mivel az ingatlan átruházása a megszerzés évében történik] |
2 500 000 Ft |
6. Fizetendő adó [5. x 0,25] |
625 000 Ft |
1. Átruházásból származó bevétel |
100 000 000 Ft |
2. Megszerzéssel, átruházással kapcsolatos kiadások |
7 500 000 Ft |
3. Korrigált bevétel [1. - 2.] |
92 500 000 Ft |
4. Ingatlan megszerzésére fordított összeg |
90 000 000 Ft |
5. A 2000-ben megszerzett
ingatlan megszerzésének aránya |
44,4% |
6. Lakás megszerzésének aránya [50 000 000 / 90 000 000] |
55,6% |
7. A 2000-ben megszerzett ingatlan után számított összeg [3. x 0,444 - 40 000 000] |
1 070 000 Ft |
8. Lakás után számított összeg [3. x 0,556 - 50 000 000] |
1 430 000 Ft |
9. A 2000-ben megszerzett ingatlan utáni jövedelem [a számított összeg 0%-a, mivel a megszerzéstől legalább négy év eltelt] |
0 Ft |
10. Lakás utáni jövedelem [a számított összeg 100%-a, mivel az értékesítés a megszerzés évében történik] |
1 430 000 Ft |
11. Teljes jövedelem [9. + 10.] |
1 430 000 Ft |
12. Fizetendő adó [11. x 0,25] |
357 500 Ft |
1. Átruházásból származó bevétel |
100 000 000 Ft |
2. Ingatlan megszerzésére fordított összeg |
90 000 000 Ft |
3. Megszerzéssel, átruházással kapcsolatos kiadások |
7 500 000 Ft |
4. Átruházásból számított összeg [1. - 2. - 3.] |
2 500 000 Ft |
5. Jövedelem [a számított összeg 30%-kal csökkenthető, mivel az átruházás a megszerzés utáni 8. évben történik] |
1 750 000 Ft |
6. Fizetendő adó [5. x 0,25] |
437 500 Ft |
Ha a magánszemély az ingatlan, vagyoni értékű jog átruházásából származó jövedelmet a soros adóbevallása benyújtásáig fordítja az előzőekben említett célokra, e jövedelem adóját be kell vallania, de nem kell megfizetnie. Ha a bevallás után költi a jövedelmet e célokra - akár több részletben is -, akkor a jövedelemszerzést követő két adóévi adóbevallásában az ingatlan átruházásából származó bevallott és megfizetett adója mértékéig adókiegyenlítéssel visszaigényelhet (ha a harmadik évben költ e célokra, akkor már nem jár a kedvezmény). Az adókiegyenlítés összege az e célokra fordított összeg legfeljebb 25 százaléka.
Az adókiegyenlítés egyik évben sem haladhatja meg az ingatlan, vagyoni értékű jog átruházásából származó jövedelem bevallott és megfizetett adóját, a második évben annak a megelőző évi adóbevallásban már érvényesített adókiegyenlítéssel csökkentett részét.
1. Átruházásból származó bevétel |
10 000 000 Ft |
2. Telek megszerzésére fordított összeg |
5 000 000 Ft |
3. Megszerzéssel, átruházással összefüggő kiadások |
2 000 000 Ft |
4. Átruházás után számított összeg [1. - 2. - 3.] |
3 000 000 Ft |
5. Jövedelem [a számított összeg 50%-kal csökkenthető, mivel az átruházás a megszerzés utáni 10. évben történik] |
1 500 000 Ft |
6. Számított adó [5. x 0,25] |
375 000 Ft |
7. Férőhely biztosítására fordított összeg [a férőhely megszerzése még az adóbevallás benyújtására vonatkozó határidő előtt történik, 800 000 x 0,25] |
200 000 Ft |
8. Fizetendő adó [6. - 7.] |
175 000 Ft |
A magánszemély még 2005-ben 20 millió forintért vásárolt egy új lakást, a megszerzéssel kapcsolatos kiadás 1 millió forint volt. A magánszemély 2008-ban értékesíti az ingatlant 26 millió forintért, az értékesítéssel kapcsolatos kiadások összege 2,5 millió forint.
A 2005. évi fizetendő adó meghatározása
1. Átruházásból származó bevétel |
18 000 000 Ft |
2. Lakás megszerzésére fordított összeg |
10 000 000 Ft |
3. Megszerzéssel, átruházással összefüggő kiadások |
1 500 000 Ft |
4. Értéknövelő beruházások |
2 000 000 Ft |
5. Átruházás után számított összeg [1. - 2. - 3. - 4.] |
4 500 000 Ft |
6. Jövedelem [a számított összeg 20%-kal csökkenthető, |
|
mivel az átruházás a megszerzés utáni 7. évben történt] |
3 600 000 Ft |
7. Számított adó [6. x 0,25] |
900 000 Ft |
8. Lakásszerzési kedvezmény alapja [az átruházásból származó jövedelem (3 600 000 Ft) és a 2005-ben vásárolt lakás vásárlási értéke (20 000 000 Ft) közül a kisebb] |
3 600 000 Ft |
9. Lakásszerzési kedvezmény [8. x 0,25] |
900 000 Ft |
10. Fizetendő adó [7. - 9.] |
0 Ft |
1. |
Átruházásból származó bevétel |
26 000 000 Ft |
2. |
Lakás megszerzésére fordított összeg |
20 000 000 Ft |
3. |
Megszerzéssel, átruházással összefüggő kiadások [1 000 000 + 2 500 000] |
3 500 000 Ft |
4. |
Átruházás után számított összeg [1. - 2. - 3.] |
2 500 000 Ft |
5. |
Számított összeget növelő tétel [a 2005. évben érvényesített lakásszerzési kedvezmény alapja] |
3 600 000 Ft |
6. |
Növelt számított összeg [4. + 5.] |
6 100 000 Ft |
7. |
Jövedelem [a számított összeg 60%-a, mivel az átruházás a megszerzés utáni 3. évben történik] |
3 660 000 Ft |
8. |
Fizetendő adó [7. x 0,25] |
915 000 Ft |
Ha nincs használatbavételi (fennmaradási) engedély, a szerzés éve az ingatlan vagy építés hitelt érdemlően bizonyított tényleges használatbavételének éve. Ez igaz az ingatlan használatbavételi engedélyének megszerzését követő bővítésekre is (ami azt jelenti, hogy értékesítéskor adott esetben több szerzési évvel, szerzési értékkel kell számolni). Ha a tényleges használatbavétel hitelt érdemlően nem állapítható meg, az átruházás éve számít a megszerzés évének (ami ugyancsak több szerzési évet keletkeztethet).
A 2008 előtt szerzett ingatlanokra három évre szóló átmeneti rendelkezés vonatkozik. E szerint ha 2008. január 1-je előtt megszerzett ingatlanra 2008-2010-ben például ráépítés történik, és azt ebben a három évben értékesítik, választható a 2007. december 31-én hatályos rendelkezések (vagyis az eredeti szerzési időpont és a 15 éves szabály) alkalmazása.
2008. évi fizetendő adó
1. |
Ingatlanlízing-ügylet |
2 800 000 Ft |
2. |
Jövedelem |
2 800 000 Ft |
3. |
Számított adó [2. x 0,25] |
700 000 Ft |
4. |
Gondozási kedvezmény alapja |
2 000 000 Ft |
5. |
Gondozási kedvezmény [4. x 0,25] |
500 000 Ft |
6. |
Fizetendő adó [5. - 3.] |
200 000 Ft |
Magánszemély 2005 januárjában (szerződéskötés éve) ingatlanlízing-szerződést köt társasházi lakásra. A lízingszerződés időtartama (futamidő) 15 év, az ingatlan eredeti eladási ára (szerződés szerinti ösz-szeg) 7 millió 800 ezer forint. A lízingdíjat a lízingelő 2005. februártól, havonta folyamatosan fizeti 2008. júniusig, amikor is a szerződést a felek a lejárati idő letelte előtt közös megegyezéssel megszüntetik. A lízingbe vevő visszaadja a lízingbe adónak a lakást, és a felek a lízingszerződés megszűnésekor elszámolnak egymással, vagyis a lízingbe adó az ingatlannak a még ki nem fizetett lízingdíj tőketörlesztő részleteivel csökkentett piaci árát megfizeti a lízingbe vevőnek. Az ingatlan piaci értéke 2008-ban 9 millió 200 ezer forint. A tőketörlesztő rész hátraléka 7 millió 400 ezer forint, azaz a lízingbe vevőt 1 millió 800 ezer forint illeti meg.
A 2008. évi fizetendő adó
1. Ingatlanlízing-ügylet |
1 800 000 Ft |
2. Jövedelem* |
1080 000 Ft |
3. Fizetendő adó [2. x 0,25] |
270 000 Ft |
__________________________________________________________________________________
A magánszemély 2007-ben a teljes ingatlant (a telket és a lakást együtt) 30 millió forintért értékesíti, az átruházással kapcsolatos kiadások összege 2 millió forint. A magánszemély még 2007-ben új lakást vásárol 20 millió forint értékben.
A 2007. évi fizetendő adóját a következők szerint kell kiszámítani.
1. |
Átruházásból származó bevétel 30 000 000 Ft |
||
2. |
Ingatlan megszerzésére fordított |
||
összeg |
|||
[5 000 000 + 15 000 000] |
20 000 000 Ft |
||
3. |
Megszerzéssel, átruházással |
||
kapcsolatos kiadások |
|||
J500 000 + 2 000 000] |
2 500 000 Ft |
||
4. |
Átruházásból számított jövedelem |
||
[1. - 2. - 3.] |
7 500 000 Ft |
||
5. |
Jövedelem
[megegyezik a |
7 500 000 Ft |
|
6. |
Számított adó [5. x 0,25] |
1 875 000 Ft |
|
7. |
Lakásszerzési kedvezmény |
||
|
a kisebb] |
7 500 000 Ft |
|
8. |
Lakásszerzési kedvezmény |
||
[7. x 0,25] |
1 875 000 Ft |
||
9. |
Fizetendő adó [6. - 8.] |
0 Ft |
10. Átruházásból számított összeg [megegyezik a 4. sorral] |
7 500 000 Ft |
11. Jövedelem [a számított összeg 30%-a, mivel az átruházás a megszerzéstől számított 4. évben történik] |
2 250 000 Ft |
12. Fizetendő adó [11. x 0,25] |
562 500 Ft |
■ A magánszemély jövedelmébe nem számít bele a munkáltatói befizetésnek legfeljebb a havi minimálbér 50 százalékának megfelelő része. A befizetés e fölötti része a magánszemély munkaviszonyból származó jövedelme.
■ Az összevont adóalap adója csökkenthető a foglalkoztatói nyugdíjszolgáltató intézménybe a magánszemély által a foglalkoztatói hozzájárulás kiegészítéseként az adóévben befizetett összeg, valamint a foglalkoztatói hozzájárulás előbb említett adóköteles része 30 százalékával. E kedvezmény beletartozik a legfeljebb 100 ezer forintos adókedvezményi keretbe, és teljes egészében 3,4 millió forint éves jövedelemig érvényesíthető.)
■ A foglalkoztatói nyugdíjszolgáltatás adómentes.
1. |
Éves kereset |
|
[500 000 x 12 hónap] |
6 000 000 Ft |
|
2. |
Foglalkoztatói hozzájárulás |
|
adóköteles része |
||
[50 000 - (69 000 x 0,5) x 12] |
186 000 Ft |
|
3. |
Összevont adóalap [1. + 2.] |
6 186 000 Ft |
4. |
Összevont adóalap fizetendő adó |
|
[(6 186 000 - 1 700 000) x 0,36 + 306 000] |
||
1 920 960 Ft |
5. A foglalkoztatói hozzájárulás adóköteles részének az összevont adóalaphoz viszonyított aránya |
|
[2008-ban, 2. / 3.] |
3% |
6. Az adóköteles foglalkoztatói hozzájárulásra számított összevont adóalap utáni adó, visszaigényel- |
|
hető összeg [2008-ban, 4. x 5.] |
57 629 Ft |
A családi adókedvezményt az EGT-államok polgárai is igénybe vehetik akkor is, ha nem belföldről kapják a családi pótlékot vagy az annak megfelelő ellátást.
Változatlan az alkalmi foglalkoztatás kedvezményének szabályozása is.
Vételi vagy más hasonló jog gyakorlása esetén a vételre jogosultnak a jog gyakorlásából származó jövedelme a joggyakorlás tárgyának (például a megvenni kívánt lakásnak) a megszerzése időpontjában érvényes szokásos piaci ár értékéből a megszerzéséért adott ellenértéket meghaladó résznek a jog megszerzésére fordított kiadásokat meghaladó összeg.
Ha például az a megállapodás tárgya, hogy az egyik fél (a jogalapító) kötelezi magát, hogy öt év múlva eladja a lakását a másiknak (a vételi jogosultnak) 10 millió forintért, és a másik a jogért cserébe fizet 3 millió forintot, ez a jogalapítás ellenértéke. Ha azután a vételi jogosult megveszi a lakást (vagyis gyakorolja a vételi jogát), a 10 millió forintot kell megfizetnie, függetlenül attól, hogy az a piacon éppen mennyit ér.
Ha a lakás szokásos piaci értéke mondjuk 15 millió forint, akkor a vételi joga gyakorlásából származó jövedelme a 15 millió forint mínusz 10 millió = 5 millió forint mínusz 3 millió forint = 2 millió forint. Ez egyéb, vagyis összevonandó jövedelemként adózik. Ha az így szerzett lakást utóbb eladja, a szerzési értéknek a 12 (10 + 2) millió forint számít.
A jogalapító bevétele a jogalapításért kapott díj (a példában 3 millió forint), valamint az eladási jog gyakorlásának tárgyáért kapott ellenérték (10 millió forint). A jog alapításáért kapott díj teljes egészében jövedelem, mivel a jog alapítása miatt nem volt költsége.
A jogalapítónak az ingatlan értékesítéséből származó jövedelmét is ki kell számolnia. Ha például 7 millió forintért szerezte meg az ingatlant, 10 mínusz 7 millió forint, azaz 3 millió forint az ingatlanértékesítésből származó jövedelmének számítási alapja (amely az eltelt évek függvényében tovább csökkenthető).
Az eladási vagy más hasonló jog gyakorlása révén a jogosult által megszerzett bevételből a joggyakorlás tárgyának az átruházás időpontjára megállapított szokásos piaci értékét meghaladó rész az eladási jog gyakorlásából származó bevételrész, amelynek a jog megszerzésére fordított igazolt kiadással csökkentett része a jövedelem. A bevétel fennmaradó részéből a jövedelmet a joggyakorlás tárgyának átruházására vonatkozó szabályok szerint kell megállapítani, úgy, hogy az átruházással kapcsolatos kiadásként a jog megszerzésére fordított kiadásnak az a része vonható le, amely az eladási jog gyakorlásából származó bevételrészt meghaladja.
Ugyanezen szerződés alapján a jogosult 25 millió forintért adja el a vételre kötelezett alapítónak az ingatlant (melyet az előző évben 17 millió forintért vett), miközben az az eladáskor a piacon 24,2 millió forintot ér. Ennek (25 millió mínusz 24,2 millió forint) 800 ezer forint joggyakorlásból származó bevétele keletkezik. Ebből levonhatja a jogért fizetett 2 millió forintot, így az eladási jog gyakorlásából nem keletkezik jövedelme, sőt a bevétel (800 ezer forint) 1,2 millió forint levonására nem nyújt fedezetet. A kapott összes bevétel fennmaradó részéből - (25 millió mínusz 0,8 millió forint) 24,2 millió forintból - a szerzési érték (17 millió forint) és 600 ezer forint egyéb kiadás levonásán túl még az 1,2 millió forintot is levonhatja. Így az ingatlan átruházásából származó jövedelme 24 millió mínusz (17 + 1,2 + 0,6) = 5,4 millió forint lesz.
Ha a joggal összefüggő valamely jövedelem valójában bizonyíthatóan a felek között egyébként is fennálló jogviszonyból (például munka- vagy megbízási jogviszonyból) származik, akkor utána nem egyéb jövedelem címén, hanem a valóságos jogviszony szerinti jogcímeken kell megfizetni az adót.
Az ilyen értékpapírok tőzsdei átruházása során keletkező jövedelemre 2008. január 1-jétől a tőzsdei ügyletből származó jövedelemre vonatkozó rendelkezéseket kell alkalmazni (korábban ezek is kamatjövedelemként adóztak).
A csereügyleti jövedelem - akár 25 évre felvett hitelhez is kapcsolódhat csereügylet - adóévenként adóköteles, az ügylet időtartama alatt veszteségbeszámítással adózik (vagyis a tárgyévi pozitív különbözet csökkenthető a korábbi negatívval).
A jövedelmet és a veszteséget, valamint azok beszámítását ügyletenként kell meghatározni, a különböző ügyletek egyenlegei nem vezethetők össze.
A veszteségbeszámítás (adókiegyenlítés) feltétele olyan nyilvántartás vezetése, amelyből az ügylet teljes időtartamára nyomon követhető és megállapítható a pénzáramok mindenkori egyenlege, valamint az, hogy egy-egy adóév végén a magánszemély az ügylet miatt adófizetésre kötelezett-e, vagy a korábban már az ügylettel összefüggésben megfizetett adójának "visszatérítésére" (a veszteség beszámítására) tarthat igényt.
Az olyan ügylet jövedelme után, amelyről bizonyítható, hogy a magánszemély valós kockázat nélkül (a piaci ártól, árfolyamtól, kamatlábtól, díjtól függetlenül) kötötte, a felek között egyébként fennálló jogviszony és a szerzés körülményei alapján kell az adókötelezettséget megállapítani.
A hazai, EGT-országi vagy OECD-tagállami tőzsdén kötött csereügyletből származó jövedelemre nem e szabály, hanem a tőzsdei ügyletből származó jövedelemé érvényes.
1. ügylet |
2. ügylet |
|||||||||||||||||||
2008. év |
2009. év |
2010. év |
2011. év |
2012. év |
2008. év |
2009. év |
2010. év |
2011. év |
2012. év |
|||||||||||
1. Csereügyleti bevétel |
100 000 Ft |
80 000 Ft |
90 000 Ft |
60 000 Ft |
50 000 Ft |
90 000 Ft |
90 000 Ft |
70 000 Ft |
100 000 Ft |
60 000 Ft |
||||||||||
2. Csereügyleti kiadás |
80 000 Ft |
70 000 Ft |
95 000 Ft |
90 000 Ft |
35 000 Ft |
95 000 Ft |
70 000 Ft |
85 000 Ft |
90 000 Ft |
70 000 Ft |
||||||||||
3. Csereügyleti jövedelem |
20 000 Ft |
10 000 Ft |
0 Ft |
0 Ft |
15 000 Ft |
0 Ft |
20 000 Ft |
0 Ft |
10 000 Ft |
0 Ft |
||||||||||
4. Csereügyleti veszteség [2. - 1., de legalább 0] |
0 Ft |
0 Ft |
5 000 Ft |
30 000 Ft |
0 Ft |
5 000 Ft |
0 Ft |
15 000 Ft |
0 Ft |
10 000 Ft |
||||||||||
5. Csereügyleti jövedelem adója [3. x 0,25] |
5 000 Ft |
2 500 Ft |
0 Ft |
0 Ft |
3 750 Ft |
0 Ft |
5 000 Ft |
0 Ft |
2 500 Ft |
0 Ft |
||||||||||
6. Ténylegesen fizetendő adó |
5 000 Ft |
2 500 Ft |
0 Ft |
0 Ft |
2 500 Ft |
0 Ft |
3 750 Ft |
0 Ft |
2 500 Ft |
0 Ft |
||||||||||
7. Adókiegyenlítési keret |
5 000 Ft |
7 500 Ft |
6 250 Ft |
0 Ft |
0 Ft |
0 Ft |
3 750 Ft |
0 Ft |
2 500 Ft |
0 Ft |
||||||||||
8. Csereügyleti veszteségre számított adó [4. x 0,25] |
0 Ft |
0 Ft |
1 250 Ft |
7 500 Ft |
0 Ft |
1 250 Ft |
0 Ft |
3 750 Ft |
0 Ft |
2 500 Ft |
||||||||||
9. Visszaigényelhető adó |
0 Ft |
0 Ft |
1 250 Ft |
6 250 Ft |
0 Ft |
0 Ft |
0 Ft |
3 750 Ft |
0 Ft |
2 500 Ft |
||||||||||
10. Adókiegyenlítésre jogosító összeg [8. - 9.] |
0 Ft |
0 Ft |
0 Ft |
1 250 Ft |
0 Ft |
1 250 Ft |
0 Ft |
0 Ft |
0 Ft |
0 Ft |
||||||||||
Nemcsak a külföldről származó osztalékra, hanem az osztalékelőlegre is alkalmazni kell az osztalékszabályokat. Kifizetőnek minősül a külföldi befektetési szolgáltató és a belföldi hitelintézet is, ha az általa kezelt értékpapír külföldről származó osztalékát, osztalékelőlegét fizeti ki.
Árfolyamnyereségnek minősül - nem pedig tőzsdei ügyletből származó jövedelemnek, mint korábban - a tőzsdére bevezetett értékpapírban a tőzsdére kerülés előtt felhalmozott adózatlan jövedelemrész. (Például az átalakuláskor megemelt névértékű részvény átruházása esetén a tőkeemelésnek megfelelő jövedelemrész nem része a tőzsdei ügyleti nyereségnek, hanem árfolyamnyereségnek minősül.) Ezt a szabályt azonban csak akkor kell alkalmazni, ha az adózatlan jövedelemrész 2007. december 31-e után keletkezett.
A tőzsdei ügyletek veszteségének két éven belüli beszámítására is érvényes az adókiegyenlítési szabály (korábban a tőzsdei ügylet nyereségét és veszteségét kellett összevetni). Az adókiegyenlítés az adóévben, illetve az azt megelőző két évben bevallott tőzsdei ügyletből származó veszteségnek és a 20 százalékos adókulcsnak a szorzata, csökkentve az adóévet megelőző két év bármelyikéről szóló adóbevallásban tőzsdei ügyletből származó veszteség miatt már érvényesített adókiegyenlítéssel, de nem lehet több, mint az adóévben, illetve az azt megelőző két évben bevallott, tőzsdei ügyletből származó jövedelem adója, csökkentve a megelőző két évben már érvényesített adókiegyenlítéssel. Az adókiegyenlítést az adóbevallásban megfizetett adóként lehet figyelembe venni.
Adókötelezettség 2007-ben |
|
"A" részvény |
|
1. Megszerzett pénzbevétel [1000 db x 550 Ft/db] |
550 000 Ft |
2. Járulékos költségek |
10 000 Ft |
3. Megszerzésre fordított kiadás [1000 db x 500 Ft/db] |
500 000 Ft |
4. Ügyleti nyereség [1. - 2. - 3.] |
40 000 Ft |
A "B" részvényhez kapcsolódóan |
|
5. Megszerzett pénzbevétel [2000 db x 160 Ft/db] |
320 000 Ft |
6. Járulékos költségek |
20 000 Ft |
7. Megszerzésre fordított kiadás [2000 db x 200 Ft/db] |
400 000 Ft |
8. Ügyleti veszteség [1. - 2. - 3.] |
-100 000 Ft |
9. Tőzsdei ügylet vesztesége 2007-ben [4. + 8.] |
-60 000 Ft |
A 2008. évben a magánszemély vásárol 3000 darab "C" részvényt 1000 Ft/darab áron, majd értékesíti 1040 Ft/ darab áron. Az ügyletekhez kapcsolódó járulékos költségek összege 35 000 forint.
A 2008. évi adókötelezettség számítása |
|
10. Megszerzett pénzbevétel [3000 db x 1040 Ft/db] |
3 120 000 Ft |
11. Járulékos költségek |
35 000 Ft |
12. Megszerzésre fordított kiadás [3000 db x 1000 Ft/db] |
3 000 000 Ft |
13. Ügyleti nyereség [10. - 11. - 12.] |
85 000 Ft |
14. Számított adó [13. x 0,20] |
17 000 Ft |
15. Adókiegyenlítés [a 2007. évi ügyleti veszteség, azaz 60 000 Ft szorozva a 20%-os adókulccsal] |
12 000 Ft |
16. Fizetendő adó [14. - 15.] |
5 000 Ft |
Ha a jog alapítása, megszerzése vagy gyakorlása bárki számára azonos feltételekkel megvalósuló ügyletben történt, az opció kötelezettjének jövedelme után 25 százalék az adó.
■ eladási kötelezettség esetén a kötelezett által szállítandó értékpapír megszerzésére fordított összegnek, de legfeljebb a szállítandó értékpapír teljesítéskori szokásos piaci értékének az opciós szerződés szerinti árat meghaladó része;
■ vételi kötelezettség esetén a jogosult által szállítandó értékpapír ügyleti szerződés szerinti árának a teljesítéskori szokásos piaci értékét meghaladó része, amely levonás utóbb az értékpapír átruházása során az értékpapír megszerzésére fordított értékének részeként már nem vehető figyelembe
■ Az átruházásra tekintettel szerzett bevételből levonandó az értékpapír szokásos piaci értéke. A maradék a jog gyakorlásából származó bevételrész. Ezt csökkenti a jog megszerzésére fordított érték. Az így megállapított opciós jövedelem a felek közötti jogviszonyra tekintettel adóköteles.
■ Az értékpapír átruházására tekintettel megszerzett bevétel szokásos piaci értékkel megegyező részéből a jövedelem az árfolyamnyereség. A szerzési értéken és a járulékos költségeken túl levonható a jog megszerzésére fordított értéknek (opciós díjnak) az a része is, amelyet a magánszemély az opciós jövedelem megállapításánál nem tudott levonni, mert meghaladta az opciós jog gyakorlásából származó bevételrészt.
■ A jövedelmet az átruházás időpontjában kell megállapítani.
A belföldi fióktelepek, kereskedelmi képviseletek munkavállalói, vezető tisztségviselői a belföldi székhelyű gazdasági társaságok munkavállalóival, vezető tisztségviselőivel azonos feltételek szerint részesülhetnek kedvezményes részvényjuttatásban.
■ nem érvényesít adókedvezményt;
■ a foglalkoztatottjainak átlagos állományi létszáma az adóévben legalább egy fő;
■ a vállalkozói adóalapja az adóévben és az azt megelőző adóévben, a tevékenység adóévi kezdése esetén abban az évben eléri a jövedelem-, a nyereségminimum összegét (kivéve a kezdő vállalkozót, vagy akit elemi kár ért);
■ megfelel az államháztartásról szóló törvényben meghatározott, rendezett munkaügyi kapcsolatok követelményének;
■ az adóévben meghatározott járulékalap után vallott be nyugdíj- és egészségbiztosítási járulékot - alapesetben legalább az adóévi átlagos állományi létszám és az éves minimálbér szorzatának megfelelő összeg kétszerese után, a székhellyel a területfejlesztés kedvezményezett térségeiről szóló (lásd a 47. oldalon) kormányrendelet 3. számú melléklete szerinti kistérségben vagy 5. számú melléklete szerinti településen rendelkezők pedig legalább az adóévi átlagos állományi létszám és az éves minimálbér szorzatának megfelelő összeg után.
A 10 százalékkal adózó vállalkozói adóalap 6 százaléka az adóbevallás benyújtásának évében az adóévben igénybe vett csekély összegű (de minimis) támogatásnak minősül.
Ha az egyéni vállalkozó az adómegtakarítást kizárólag beruházásra vagy beruházásra felvett hitel törlesztésére fordítja, akkor azt is választhatja, hogy nem de minimis támogatásként számolja el, hanem a kis- és középvállalkozásoknak nyújtott állami támogatásról szóló európai bizottsági rendeletben (lásd a 40. oldalon) foglaltak szerinti támogatásként (ezt a döntését utóbb nem módosíthatja);
Elsődleges mezőgazdasági termelést is végző egyéni vállalkozónál az adómegtakarítás - ha azt kizárólag beruházásra vagy beruházási hitel törlesztésére használja fel - nem csekély összegű támogatás, hanem a mezőgazdasági termékek előállításával foglalkozó kis- és középvállalkozásoknak nyújtott állami támogatásról szóló 1857/2006/ EK-rendelet 4. cikkében foglalt támogatás (vagyis ez esetben nem választhat, milyen támogatásnak tekinti).
A 10 százalékkal adózó vállalkozói adóalap 6 százalékának megfelelő összeget az egyéni vállalkozó köteles a belföldi pénzforgalmi bankszámláján lekötni abban az évben, amikor bevallotta, és az adóév utolsó napján fennálló követeléséből lekötött számlakövetelésként kimutatni.
Az elsődleges mezőgazdasági termelést nem folytató egyéni vállalkozó - ha a kedvezményt de minimis támogatásnak tekinti - akkor oldhatja fel a lekötést, ha a feloldott részt a lekötés adóévét követő négy adóévben
■ kizárólag üzemi célt szolgáló, a személyijövedelemadó-törvény szerinti értékcsökkenési leírás alapját képező, beruházási, fejlesztési célból vásárolt, az alapnyilvántartásban, valamint egyedi beruházási és felújítási költségnyilvántartásában rögzített tárgyi eszköz nem ingyenes megszerzésére vagy előállítására költi (kivéve azt a beruházási, felújítási kiadást, amelyet a fejlesztési tartalék feloldására használ fel);
■ legalább 50 százalékban megváltozott munkaképességű, pályakezdő vagy korábban munkanélküli alkalmazott foglalkoztatása kapcsán költségként elszámolt kiadásra fordítja (például bérre), feltéve, hogy e foglalkoztatás 2007. december 31-ét követően kezdődött;
■ pénzügyi intézménnyel kötött hitelszerződés alapján fennálló kötelezettsége csökkentésére fordítja (ideértve a pénzügyi lízinget is).
Csak beruházásra, felújításra vagy ilyen célú hiteltörlesztésre, lízingdíjra oldható fel a kis- és középvállalkozások támogatásának tekintett lekötés, valamint elsődleges mezőgazdasági tevékenységet is folytató egyéni vállalkozói lekötés.
A feloldás az előzőektől függetlenül is lehetséges, de ha bármi okból nem felel meg a törvényi előírásoknak, a feloldott részt a feloldást követő 30 napon belül adóként be kell fizetni. A lekötés adóévét követő negyedik adóév végéig fel nem oldott részt a negyedik adóévet követő naptári év első hónapja utolsó napjáig kell adóként megállapítani, megfizetni és az azt követő első adóbevallásban bevallani.
Ha az egyéni vállalkozói jogállása a négy éven belüli időszak alatt bármely okból megszűnik (kivéve ha azért, mert elveszti cselekvőképességét, vagy meghal), a fel nem oldott részt a jogállás megszűnésének napját követő 30 napon belül kell adóként megfizetni.
A fizetendő adót minden esetben késedelmi pótlékkal (a jegybanki alapkamat kétszeresével) növelten kell megfizetni.
Az egyéni vállalkozónak a számlakövetelés lekötéséről és annak feloldásáról olyan külön nyilvántartást kell vezetnie, amelynek alapján megállapítható a lekötött és a feloldott összeg, valamint a feloldás alapjául szolgáló kiadás(ok) teljesítésének időpontja és összege, valamint a feloldás miatt fizetendő adó és késedelmi pótlék összege.
■ az adóbevallásában nyilatkozatot tesz, vagyis kitölti az állami adóhatóság bevallást kiegészítő nyomtatványát (ez adójogi szempontból bevallásnak minősül);
■ a jövedelem-, nyereségminimumot tekinti adóalapnak.
■ a 2007. adóév egészére megállapított vállalkozói adóalapból az adóév első napjától június 30-áig számított naptári napoknak a működés adóévi naptári napjaihoz viszonyított arányával (két tizedesjegyre kerekítve) meghatározott rész és a 2007. adóév egészére megállapított jövedelem-, nyereségminimumnak a július 1-jétől az adóév utolsó napjáig számított naptári napoknak a működés adóévi naptári napjaihoz viszonyított arányával (két tizedesjegyre kerekítve) számított rész összege után fizeti az adót, vagy
■ a 2007. január 1-je és június 30-a közötti időszakra számított vállalkozói adóalap és az adóév egészére megállapított jövedelem-, nyereségminimumból a 2007. január 1-je és június 30-a közötti időszakra megállapított jövedelem-, nyereségminimumot meghaladó rész összege után adózik.
Termék-előállítási tevékenység bevétele.
Kereskedelmi tevékenység bevétele.
Szolgáltatói tevékenység bevétele összesen (bérleti díj bevétele, közvetített szolgáltatás bevétele, szakértői díj bevétele, egyéb bevétel).
Igénybe vett szolgáltatások értéke összesen (bérleti díjak összesen - iroda bérleti díja, lakás bérleti díja -, reklámszolgáltatás(ok) és piackutatás címén elszámolt költség, tanácsadás, szakértői díj, ügynöki jutalék címén elszámolt költség, telefonszolgáltatás költsége).
Személyi jellegű egyéb kifizetések összesen (saját gépkocsi használata címén elszámolt költség, megbízási díj címén elszámolt költség, külföldi napidíj, szállás, utazás címén elszámolt költség, oktatás, képzési költség címén elszámolt költség, reprezentációs költség, adómentes természetbeni juttatás értéke, üzletpolitikai célú ajándékok, kedvezmények stb. értéke).
Cégautók üzemeltetési költsége (üzemanyag, javítás, biztosítás stb.), darabszáma.
Az adott kölcsönök napi átlagos állománya (hitelintézeti kölcsönök nélkül).
A kapott kölcsönök napi átlagos állománya.
__________________________________________________________________________________
■ az előbbieken kívüli jogviszonyban a belföldön végzett tevékenységére arányosan számított jövedelemre vonatkozóan is belföld;
■ belföld vagy külföld, ha a jövedelem nemzetközi forgalomban üzemeltetett járművön külföldön (is) teljesített szolgálat ellenértéke (vagy az az állam, amely az ilyen jövedelmet nemzetközi szerződés vagy viszonosság alapján adóztathatja, vagy - jellemzően egyezmény hiányában - a magánszemély illetősége szerinti állam).
Természetbeni juttatás esetében a jövedelemszerzés helye belföld.
Paragrafus |
A változás tárgya |
|
3. § 4. d), m), n) |
Jövedelemszerzés helye változó munkavégzési hely esetén. |
|
3. § 27. |
A művelődési intézményi szolgáltatás fogalma. |
|
3. § 34. |
További értékpapírfajták. |
|
3. § 41. |
A csekély összegű agrártámogatás fogalma. |
|
3. § 42. |
A költségek fedezetére vagy fejlesztési célra folyósított támogatás fogalma. |
|
3. § 60. |
Kedvezményezett eltartott lehet az EGT-állampolgár is. |
|
3. § 72. a), e) |
További adóterhet nem viselő járandóságok. |
|
A befektetési szolgáltató, a foglalkoztatói
nyugdíjszolgáltató intézmény, a |
||
7. § (1) ka)-kd) |
Az önkéntes kölcsönös biztosítópénztár(ak)ba adómentesen befizethető mun- |
|
7. § (1) ke) |
A foglalkoztatói
nyugdíjszolgáltató intézménybe adómentesen befizethető |
|
Paragrafus |
A változás tárgya |
|
7. § (2) c) |
Legfeljebb 3 havi munkáltatói hozzájárulás utólag is megfizethető. |
|
7. § (2) d) |
A foglalkoztatói nyugdíjintézménybe az adómentes
mértéket meghaladóan |
|
14. § (2) |
A befektetési szolgáltatók bizonylatkiállítási
kötelezettsége az értékpapír- |
|
24. § (1) |
Nem önálló tevékenység a vezető tisztségviselők
tevékenysége és az európai |
|
28. § (7) |
A jogalapításból, jogátruházásból, joggyakorlásból
származó jövedelmek |
|
28. § (8) |
A nyugdíjszolgáltatásnak nem minősülő önkéntes
kölcsönös biztosítópénztári |
|
33. § |
Egységes az adójóváírás (megszűnik a kiegészítő
adójóváírás), a jogosultság |
|
35. § (3)-(4) |
A foglalkoztatói nyugdíjintézményhez befizetett
egyéni befizetések és az adó- |
|
39. § (1) |
Az őstermelői adókedvezmény csekély összegű (de minimis) agrártámogatás. |
|
40. § (12) |
A családi kedvezmény EGT-államban nevelt gyermekre is kiterjed. |
|
46. § (6) |
Ha a munkáltató, a kifizető az APEH által jóváhagyott
(vásárolt) |
|
48. § (12) a) |
Az adójóváírás szabályai adóelőleg-megállapításakor. |
|
48. § (18) |
A munkáltató, a bér kifizetője által követendő
eljárás, ha olyan jövedelmet |
|
49/A § |
Egyéni cég alakulása esetén az osztalékalapok
különbsége után évközben |
|
49/A § (3) |
Az egyéni cégből átalakulással létrejött gazdasági
társaság a de minimis |
|
49/A § (5) |
Egyéni cég alakulása esetén a jogutód társaságba át
nem vitt eszközök miatt |
|
49/A § (7), |
Az elhunyt egyéni vállalkozó tevékenységének
folytatása az özvegye, örököse |
|
49/B § (6) cb) |
A K+F bármely EGT-állam
kutatóintézetével, tudományos akadémiájával közö- |
|
49/B § (6) d) |
Mezőgazdasági egyéni vállalkozó is érvényesítheti a
kisvállalkozói kedvez- |
|
49/B § (6) f) |
Egyéni vállalkozó az adóévben megszerzett vállalkozói
jövedelmének 50 |
|
49/B § (7) d) |
Önellenőrzés kapcsán nem engedélyezhető az olyan
veszteségelhatárolás, |
|
49/B § |
Az egyéni vállalkozó a vállalkozói adóalap 50 millió
forintja után 10 % vállalko- |
|
53. § (4) |
Az átalányadózás választására jogosító üzletkörök (az
új erről szóló kormány- |
|
60. § |
Az ingatlanszerzés időpontjának meghatározása építés, bővítés esetén. |
|
62. § (2) |
Megszerzésre fordított összeg meghatározása építés, bővítés esetén. |
|
62. § (6)-(7) |
A lakás átruházásából származó jövedelem adóköteles
időszaka a harmadára |
|
63. § (2)-(6) |
Ingatlan átruházásából származó jövedelemnek az
idősek lakóotthonában, |
|
63. § |
Az ingatlan átruházásából származó jövedelem
lakhatási célú felhasználásá- |
|
65. § (1) b) |
A kollektív befektetési értékpapírok hozama,
árfolyamnyeresége is kamat- |
|
65. § (9) |
A külföldön is adóztatható kamatjövedelem külföldön
megfizetett adójának |
|
65/B § |
A csereügyletből származó jövedelem. |
|
66. § (3)-(5) |
Az osztalékelőleg szabályai
érvényesek a külföldről származó osztalékelő- |
|
66. § (7)-(8) |
Az osztalékelőleg
bevallásának, adójának beszámítására vonatkozó szabá- |
|
67. § (10) |
A külföldön adóztatható árfolyamnyereség adójának beszámítása. |
|
67/A. § |
A tőzsdei ügyletekből származó jövedelem adózási szabályainak módosítása. |
|
69. § (1) l) |
A biztosítottnak nem minősülő
magánszemélynek juttatott termék, szolgál- |
|
69. § (11) |
Nem minősül természetbeni juttatásnak a
készpénz-helyettesítő fizetési |
|
69. § (12) |
Adóköteles juttatás cégtelefon magáncélú használatának esetén. |
|
71. § (5) |
A munkáltatónál adóköteles
béren kívüli juttatások után az adót az adóévet |
|
72. § (4) n) |
Nem számít kamatkedvezménynek a külföldi
tartózkodásra adott előleg, ha |
|
74. § (7) |
Ingatlan bérbeadás esetében
is az általános kifizetői adóelőleg szabályok |
|
76. § (4) |
A bukmékeri rendszerű és a lóversenyfogadásból
származó nyeremény után |
|
77/A § (2) b), g) |
Az értékpapírok névértéken történő átalakítása
(cseréje) miatt, valamint a |
|
77/B § |
Az értékpapírjogok alapján keletkező jövedelem adózása. |
|
77/C § (2) |
Az elismert munkavállalói értékpapír-juttatási
programban a programszer- |
|
77/C § (8) |
Az elismert munkavállalói
értékpapír-juttatási program esetében nem ke- |
|
77/C § (19) |
Az elismert munkavállalói értékpapír-juttatási program további feltételei. |
|
77/C § |
Az elismert munkavállalói értékpapír-juttatási
program szereplőinek jogutód- |
|
77/C § (24) |
Az értékpapír, a program szervezője fogalma. |
|
83. § (13) |
Átmeneti szabály az ingatlanokra vonatkozó
értéknövelő beruházás megha- |
|
84. § (3) |
Jogharmonizációs záradék. |
|
1. sz. mell. |
Adómentes bevétel a kárpótlási jegy életjáradékra
váltásából származó |
|
1. sz. mell. |
A szövetkezet közösségi alapjából adott juttatás adómentes. |
|
1. sz. mell. |
A falusi- és agroturisztikai
szolgáltató tevékenységből származó bevétel jöve- |
|
1. sz. mell. |
Adómentes az áldozatsegítő
szolgálattól származó, a bűncselekmény áldoza- |
|
1. sz. mell. |
A foglalkoztatói nyugdíjszolgáltató intézménnyel
összefüggő adómentes |
|
1. sz. mell. |
Adómentes a szerv-, szövetadományozással kapcsolatos
költségtérítés és a |