(2) A Tao. törvény 4. §-a a kö..." />

T/18006. számú törvényjavaslat indokolással - a társasági adóról és az osztalékadóról szóló 1996. évi LXXXI. törvény módosításáról

Kiválasztott időállapot: Mi ez?
  • Jogterület(ek):
  • Tipus:
  • Érvényesség kezdete: 
  • Érvényesség vége: 
  • Jogszabály indoklása: 2017. évi CLV. törvény

MIRŐL SZÓL EZ A JOGSZABÁLY?

(1) A társasági adóról és az osztalékadóról szóló 1996. évi LXXXI. törvény (a továbbiakban: Tao. törvény) 4. §-a a következő 33a. ponttal egészül ki:
(E törvény alkalmazásában)
"33a. termék-diverzifikációt eredményező induló beruházás: olyan induló beruházás, amely létesítmény termékkínálatának a létesítményben addig nem gyártott termékkel történő bővítését eredményezi, de nem minősül új gazdasági tevékenység végzésére irányuló induló beruházásnak;"
(2) A Tao. törvény 4. §-a a kö...

T/18006. számú törvényjavaslat indokolással - a társasági adóról és az osztalékadóról szóló 1996. évi LXXXI. törvény módosításáról
2017. évi CLV. törvény a társasági adóról és az osztalékadóról szóló 1996. évi LXXXI. törvény módosításáról
1. §
(1) A társasági adóról és az osztalékadóról szóló 1996. évi LXXXI. törvény (a továbbiakban: Tao. törvény) 4. §-a a következő 33a. ponttal egészül ki:
(E törvény alkalmazásában)
"33a. termék-diverzifikációt eredményező induló beruházás: olyan induló beruházás, amely létesítmény termékkínálatának a létesítményben addig nem gyártott termékkel történő bővítését eredményezi, de nem minősül új gazdasági tevékenység végzésére irányuló induló beruházásnak;"
(2) A Tao. törvény 4. §-a a következő 35a. ponttal egészül ki:
(E törvény alkalmazásában)
"35a. új eljárási innovációt eredményező induló beruházás: az Európai Bizottság regionális állami támogatásokról (2014-2020) szóló 2013/C 209/01 számú európai bizottsági iránymutatásának 15. pontja szerinti olyan induló beruházás, amelynek célja a meglévő létesítmények új eljárási innovációkkal történő diverzifikációja, de nem minősül új gazdasági tevékenység végzésére irányuló induló beruházásnak;"
2. §
(1) A Tao. törvény 22/B. § (1) bekezdése a következő k) és l) ponttal egészül ki:
(Az adózó adókedvezményt vehet igénybe)
"k) jelenértéken legalább 6 milliárd forint értékű beruházás,
l) jelenértéken legalább 3 milliárd forint értékű munkahelyteremtést szolgáló beruházás"
(üzembe helyezése és a kormányrendeletben foglaltak szerinti üzemeltetése esetén.)
(2) A Tao. törvény 22/B. §-a a következő (1b) bekezdéssel egészül ki:
"(1b) Az (1) bekezdés k) és l) pontja esetén az adókedvezmény igénybevételének feltétele, hogy a beruházás olyan termék-diverzifikációt eredményező induló beruházásnak vagy új eljárási innovációt eredményező induló beruházásnak minősüljön, amelyet a Közép-Magyarország régió kormányrendeletben meghatározott támogatható településein nagyvállalkozás valósít meg."
(3) A Tao. törvény 22/B. § (2a) bekezdés c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(Az adókedvezmény igénybevételének feltétele a Kormány - Európai Bizottság engedélyén alapuló - határozata, ha)
"c) az adózó az (1) bekezdés k), vagy l) pontja szerinti beruházást valósít meg."
3. §
A Tao. törvény 29/A. §-a a következő (60) bekezdéssel egészül ki:
"(60) A társasági adóról és az osztalékadóról szóló 1996. évi LXXXI. törvény módosításáról szóló 2017. évi ... törvénnyel megállapított 4. § 33a. pontját, 4. § 35a. pontját, 22/B. § (1) bekezdés k) és l) pontját, (1b) bekezdését, (2a) bekezdés c) pontját és (9) bekezdését első alkalommal a társasági adóról és az osztalékadóról szóló 1996. évi LXXXI. törvény módosításáról szóló 2017. évi ... törvény hatálybalépését és az egyedi támogatás Európai Bizottság számára történő hivatalos bejelentését követően megkezdett beruházások tekintetében lehet alkalmazni."
4. §
A Tao. törvény
a) 22/B. § (1a) bekezdésében az "adókedvezmény igénybevételének feltétele, hogy az (1) bekezdés szerinti beruházás " szövegrész helyébe az "(1) bekezdés a)-j) pontja esetén az adókedvezmény igénybevételének feltétele, hogy a beruházás"szöveg,
b) 22/B. § (9) bekezdésében az "(1) bekezdés a)-b) pontja" szövegrész helyébe az "(1) bekezdés a)-b) és k)-l) pontja" szöveg
lép.
5. §
Ez a törvény a kihirdetését követő napon lép hatályba.
INDOKOLÁS
ÁLTALÁNOS INDOKOLÁS
A társasági adóról és az osztalékadóról szóló 1996. évi LXXXI. törvény jelenleg is lehetővé teszi fejlesztési adókedvezmény igénybevételét számos jogcímen. A fejlesztési adókedvezményben részesíthető beruházásokhoz EKD támogatást is lehet igényelni, és így a közvetett és közvetlen támogatás együttesen fejti ki ösztönző hatását. Az EKD támogatás szabályozásának 2017. május 30-tól hatályos változása értelmében EKD támogatás igényelhető termék-diverzifikációt eredményező induló beruházás vagy új eljárási innovációt eredményező induló beruházás esetén is. A fejlesztési adókedvezmény azonban e típusú beruházásokhoz jelenleg nem igényelhető. A javaslat célja mindezekre tekintettel a szabályozás olyan módon történő módosítása, hogy az említett jogcímeken megvalósuló beruházásokhoz mindkét támogatási forma elérhető legyen.
RÉSZLETES INDOKOLÁS
1. §
(1) A javaslat célja, hogy a regionális iránymutatás 15. pontja alapján meghatározza a termékdiverzifikációt eredményező induló beruházás fogalmát.
(2) A javaslat célja, hogy a regionális iránymutatás 15. pontja alapján meghatározza az új eljárási innovációt eredményező induló beruházás fogalmát.
2. §
(1) A javaslat célja, hogy a regionális iránymutatás 15. pontja alapján a Közép-Magyarország régió támogatható településein jelenértéken legalább 6 milliárd forint értékű eszköz beruházás, vagy jelenértéken legalább 3 milliárd forint értékű munkahelyteremtést szolgáló beruházás esetén is igénybe vehető legyen az adókedvezmény az Európai Bizottság előzetes engedélye alapján.
(2) A javaslat rögzíti, hogy a regionális iránymutatás 15. pontja alapján igénybe vehető két új jogcím szerinti adókedvezmény az uniós háttérszabályok (regionális iránymutatás) alapján Közép-Magyarország támogatható településein megvalósított beruházás alapján vehető igénybe. Közép-Magyarország támogatható települései az európai uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásról és a regionális támogatási térképről szóló 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet 25. § (1) bekezdés d) pont da)-db) alpontja szerinti terület. A két új jogcím alapján kizárólag nagyvállalkozás lehet jogosult adókedvezményre. Az adókedvezmény feltétele, hogy a beruházás termék-diverzifikációt eredményező induló beruházásnak (Tao. törvény 4. § 33/a. pont), vagy új eljárási innovációt eredményező induló beruházásnak (Tao. törvény 4. § 35/a. pont) minősüljön.
(3) Tekintettel arra, hogy a 22/B. § (1) bekezdés k), l) pontja szerinti két új jogcím a regionális iránymutatáson alapul, az adókedvezmény igénybevételének feltétele az Európai Bizottság előzetes engedélye. [Regionális Iránymutatás 24. pontja alapján.]
3. §
Átmeneti rendelkezés, amely szerint az ösztönző hatás érvényesülése érdekében fejlesztési adókedvezményt a legalább 6 milliárd forint értékű tárgyi eszköz beruházás, vagy a jelenértéken legalább 3 milliárd forint értékű munkahelyteremtést szolgáló beruházás jogcímeken csak az ezen új jogcímek bevezetésével kapcsolatos jogszabály-módosítások hatálybalépését és az egyedi támogatás Európai Bizottság számára történő hivatalos bejelentését követően megkezdett beruházások kapcsán lehet igénybe venni. [Regionális Iránymutatás 64., 65., 69. pontja]
4. §
a) A fejlesztési adókedvezmény új jogcímeinek bevezetésével kapcsolatos jogtechnikai módosítás.
b) A fejlesztési adókedvezmény új jogcímeinek feltételeire vonatkozó módosítás. E szerint az adókedvezmény igénybevételének további feltétele, hogy az adókedvezmény első igénybevételének adóévét követő négy adóévben az adózó által foglalkoztatottak átlagos állományi létszáma legalább 50 fővel meghaladja a választott bázisidőszakhoz képest a foglalkoztatottak átlagos állományi létszámát, vagy az adózónál elszámolt, évesített bérköltség legalább az adóév első napján érvényes minimálbér adóévre számított összegének háromszázszorosával nőjön a választott bázisidőszakihoz képest.
5. §
Hatályba léptető rendelkezés.
A folytatáshoz előfizetés szükséges.
A jogszabály aktuális szövegét és időállapotait előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el!
{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

A folytatáshoz előfizetés szükséges!
A jogi tudástár előfizetői funkcióit csak előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink használhatják: az aktuális időállapottól eltérő jogszabály tartalma (korábban vagy később hatályos), nyomtatás, másolás, letöltés PDF formátumban, hirdetés nélküli nézet.

A folytatáshoz lépjen be, vagy rendelje meg előfizetését.