adozona.hu
PM közlemény (PK 2009/12.)
PM közlemény (PK 2009/12.)
a könyvviteli szolgáltatást végzők továbbképzésének szervezésére és lebonyolítására jelentkező szervezetek akkreditációs eljárásáról
- Kibocsátó(k):
- Jogterület(ek):
- Tipus:
- Érvényesség kezdete:
- Érvényesség vége:
MIRŐL SZÓL EZ A JOGSZABÁLY?
A könyvviteli szolgáltatást végzők nyilvántartásba vételéről szóló 93/2002. (V. 5.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Rendelet) 10. § (3) bekezdésében, valamint 10/C. § (3)-(4) bekezdésében foglaltak alapján a pénzügyminiszter a következőket teszi közzé.
1. A Rendelet 10. § (4) bekezdése szerint a könyvviteli szolgáltatást végzőknek a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény (a továbbiakban: Szt.) 152. § (1) bekezdésében előírt továbbképzési kötelezettsége teljesítése szempontjából az olyan tov...
1. A Rendelet 10. § (4) bekezdése szerint a könyvviteli szolgáltatást végzőknek a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény (a továbbiakban: Szt.) 152. § (1) bekezdésében előírt továbbképzési kötelezettsége teljesítése szempontjából az olyan továbbképző szervezet által folytatott képzésen való részvétel fogadható el, amely szervezet megfelel a Rendelet 10/A. §-ában meghatározott akkreditációs feltételeknek.
2. Jelen közlemény célja a Rendelet 10. §-ával összhangban, hogy felhívja a figyelmet a kapcsolódó eljárás szabályaira annak érdekében, hogy olyan felnőttképzést folytató szervezetek kerüljenek akkreditálásra, amelyek határozatlan időre jogosultságot kapnak a Szt. 152. § (1) bekezdése szerinti szakmai továbbképzés lebonyolítására minden év április 1-jétől december 31-ig tartó továbbképzési évben (a továbbiakban: akkreditációval rendelkező szervezet).
3. Az akkreditációval rendelkező szervezet feladata e közlemény melléklete szerinti tematika témaköreinek megfelelően a pénzügyminiszter által nyilvántartásba vett könyvviteli szolgáltatást végzők 16 órás, legfeljebb 40 fős csoportokban történő továbbképzésének megszervezése és lebonyolítása.
4. A Rendelet szerinti akkreditációs eljárást kezdeményező szervezetre, az akkreditációs kérelem tartalmi követelményeire, mellékleteire vonatkozó feltételeket a Rendelet 10/A. §-a tartalmazza.
A Rendeletben előírt dokumentumok tekintetében hiánypótlásra a hiánypótlási felhívás kézhezvételétől számított 5 munkanapig van lehetőség.
Az akkreditációs eljárás igazgatási szolgáltatási díja a könyvviteli szolgáltatást végzők nyilvántartásba vételéért, a nyilvántartásban szereplő adatok módosításáért, valamint a nyilvántartásból való törlésért, továbbá a továbbképző szervezetek akkreditációs eljárásáért fizetendő igazgatási szolgáltatási díjról és a díj megfizetésének részletes szabályairól szóló 39/2008. (XII. 31.) PM rendelet 3. §-a szerint 50 000 Ft, amit az akkreditációs eljárás megkezdése előtt kell megfizetni a 10032000-01454055 számú, Pénzügyminisztérium, Budapest elnevezésű számlára.
5. Az akkreditációval rendelkező szervezetek névsorát a pénzügyminiszter a Hivatalos Értesítőben, a Pénzügyi Közlönyben, valamint a Pénzügyminisztérium honlapján, közleményben az akkreditációs eljárást követő év január 31-éig teszi közzé.
6. Az akkreditációval rendelkező szervezet a szakmai továbbképzés során a Rendelet 10/B. §-a szerinti feladatokat köteles teljesíteni.
7. A pénzügyminiszter a szakmai továbbképzés Rendeletben előírtak szerinti megvalósítását folyamatosan ellenőrzi. Amennyiben az ellenőrzés során megállapítást nyer, hogy az akkreditációval rendelkező szervezet, illetve a továbbképzés a Rendeletben előírt feltételeknek nem felel meg (így különösen a továbbképzésben résztvevők adatainak jegyzékét nem a megfelelő formában, illetve tartalommal készíti el, vagy azt határidőre nem küldi meg), a pénzügyminiszter a továbbképzés szervezésére való jogosultságot visszavonja. E szervezeteknek az akkreditáció nem adható újra a jogosultság visszavonásától számított 2 éven belül. A jogosultság visszavonásának tényét a pénzügyminiszter a Hivatalos Értesítőben, a Pénzügyi Közlönyben, valamint a Pénzügyminisztérium honlapján közzéteszi.
8. Az akkreditációs kérelem benyújtásának határideje 2009. évben: 2009. november 30.
Postacím: Pénzügyminisztérium, Adóigazgatási és szakképzési főosztály
1369 Budapest, Pf. 481.
A pályázatról felvilágosítást ad: dr. Csoszánszky Zoltán, Tel.: 06 (1) 327-5688
1.1. A számviteli előírások változásai* (1 óra)
1.2. A devizás könyvvezetésre való áttéréssel kapcsolatos számviteli teendők (2 óra)
1.3. Devizás ügyletek elszámolása, a devizás tételek évközi és év végi értékelése (2 óra)
1.4. Az értékpapírokkal kapcsolatos elszámolási kérdések (2 óra)
1.5. Támogatások számviteli elszámolása (1 óra)
2.1. Az adó- és járulékszabályok változásai (4 óra)
2.2. Kötelmi jog az új Polgári Törvénykönyvben, és annak számviteli vonatkozásai (4 óra)
1.1. A számviteli előírások változásai (1 óra)
1.2. Államháztartási számviteli előírások változásai (3 óra)
1.3. Támogatások számviteli elszámolása (1 óra)
1.4. A teljesítménykimutatás elkészítése és az alátámasztását szolgáló könyvvezetés (3 óra)
2.1. Az államháztartási gazdálkodási előírások változásai (4 óra)
2.2. Kötelmi jog az új Polgári Törvénykönyvben, és annak számviteli vonatkozásai (4 óra)
A számviteli törvény és a vonatkozó kormányrendeletek