Hatályát veszti a Gktv. 34/A. §-a és az azt megelőző címe.
Ez a törvény a kihirdetését k..." />

T/14891. számú törvényjavaslat indokolással - a gazdasági kamarákról szóló 1999. évi CXXI. törvény módosításáról

Kiválasztott időállapot: Mi ez?
  • Jogterület(ek):
  • Tipus:
  • Érvényesség kezdete: 
  • Érvényesség vége: 

MIRŐL SZÓL EZ A JOGSZABÁLY?

A gazdasági kamarákról szóló 1999. évi CXXI. törvény (a továbbiakban: Gktv.) 8/A. § (3) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés lép:
"(3) A kamarai nyilvántartásba az a gazdálkodó szervezet jegyezhető be, amely a (2) bekezdésben meghatározott adatait tartalmazó kamarai adatlapot kitöltve és cégszerűen aláírva a területi gazdasági kamara részére elektronikus úton vagy papíralapon benyújtotta."
Hatályát veszti a Gktv. 34/A. §-a és az azt megelőző címe.
Ez a törvény a kihirdetését k...

T/14891. számú törvényjavaslat indokolással - a gazdasági kamarákról szóló 1999. évi CXXI. törvény módosításáról
2021. évi ... törvény a gazdasági kamarákról szóló 1999. évi CXXI. törvény módosításáról
1. §
A gazdasági kamarákról szóló 1999. évi CXXI. törvény (a továbbiakban: Gktv.) 8/A. § (3) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés lép:
"(3) A kamarai nyilvántartásba az a gazdálkodó szervezet jegyezhető be, amely a (2) bekezdésben meghatározott adatait tartalmazó kamarai adatlapot kitöltve és cégszerűen aláírva a területi gazdasági kamara részére elektronikus úton vagy papíralapon benyújtotta."
2. §
Hatályát veszti a Gktv. 34/A. §-a és az azt megelőző címe.
3. §
Ez a törvény a kihirdetését követő napon lép hatályba.
Általános indokolás
Végre a Kormányzat hozhatna egy olyan gazdaságvédelmi döntést, amely nem csak egy kivételezett, szűk körnek kedvezne, hanem valamennyi vállalkozásnak. Még 2012-ben vezették be a vállalkozók kötelező kamarai regisztrációját, és ehhez kapcsolódóan - kamarai hozzájárulás címen - évente 5000 forint plusz terhet raktak a gazdálkodó szervezetek vállára.
Közeleg az ez évi hozzájárulás befizetésének határideje: 2021. március 31. Ha valóban fontos lenne a kormányzatnak a vállalkozások támogatása, akkor elsők között ettől a tehertől mentesítette volna őket. De láthatóan búsásan ki kell fizetni Parragh Lászlót, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara elnökét, amiért szolgálatkészen szállítja a "jobbnál jobb" ötleteket Orbán Viktor miniszterelnök úrnak. Csak néhányat említve: tőle származik a KATA vállalkozások 3 millió forint feletti 40%-os büntetőadójának és az iparűzési adó felfüggesztésének javaslata is.
Lehet legyinteni, hogy ez milyen alacsony összeg és ezt minden vállalkozásnak ki kell tudni termelni még a gazdasági válságban is, de joggal merül fel a kérdés, hogy egyáltalán mire is fizetik a cégek ezt a pénzt, hiszen értékelhető szolgáltatás nincs mögötte. Szóval akár hívhatnák adónak is, már csak azért is, mert ha valaki nem fizeti, akkor a NAV kopogtat a cégnél.
A gazdasági válságban minden szektor érintett és a bevételek csökkenése miatt igenis minden forint számít. A KSH adatai szerint 2020. decemberében 1.810.356 vállalkozás működött hazánkban és mivel a kicsiknek és a nagyoknak is egyaránt meg kell fizetni - mindenkinek ugyanannyit, a Kamarához több mint 9 milliárd (!) forint folyik be "kamarai közfeladatok ellátásához". Ebből 900 millió forint pedig a törvény erejénél fogva egyenesen Parragh Lászlónál landol.
Itt az ideje, hogy az Orbán-kormány kézzelfogható támogatást nyújtson minden (!) hazai vállalkozásnak. Ezért követeljük a vállalkozások évi kötelező kamarai hozzájárulásának eltörlését!
Részletes indokolás
1-2. §
Az általános indokolásban megfogalmazott jogpolitikai célok elérése érdekében szükséges a gazdasági kamarákról szóló 1999. évi CXXI. törvény érintett szakaszainak módosítása.
3. §
Hatályba léptető rendelkezés.
A folytatáshoz előfizetés szükséges.
A jogszabály aktuális szövegét és időállapotait előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el!
{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

A folytatáshoz előfizetés szükséges!
A jogi tudástár előfizetői funkcióit csak előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink használhatják: az aktuális időállapottól eltérő jogszabály tartalma (korábban vagy később hatályos), nyomtatás, másolás, letöltés PDF formátumban, hirdetés nélküli nézet.

A folytatáshoz lépjen be, vagy rendelje meg előfizetését.