Ez a törvény a kihirdetését követő hónap első napján lép hatályba.
A Fidesz parlamenti frakciója teljes mellszélességgel, egységben avatkozott b..." />

T/12831. számú törvényjavaslat indokolással - A jövedéki adóról szóló 2016. évi LXVIII. törvénynek a kisüzemi sörfőzdék védelme érdekében szükséges módosításáról

Kiválasztott időállapot: Mi ez?
  • Jogterület(ek):
  • Tipus:
  • Érvényesség kezdete: 
  • Érvényesség vége: 

MIRŐL SZÓL EZ A JOGSZABÁLY?

A jövedéki adóról szóló 2016. évi LXVIII. törvény 3. § (3) bekezdés 17. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
"17. kisüzemi sörfőzde: évente legfeljebb 20 ezer hektoliter sört előállító, más sörgyártó üzemtől jogilag és gazdaságilag független, más sörgyártó üzemtől elkülönült telephelyet használó, nem licencia alapján működő adóraktár;"
Ez a törvény a kihirdetését követő hónap első napján lép hatályba.
A Fidesz parlamenti frakciója teljes mellszélességgel, egységben avatkozott b...

T/12831. számú törvényjavaslat indokolással - A jövedéki adóról szóló 2016. évi LXVIII. törvénynek a kisüzemi sörfőzdék védelme érdekében szükséges módosításáról
2020. évi ... törvény A jövedéki adóról szóló 2016. évi LXVIII. törvénynek a kisüzemi sörfőzdék védelme érdekében szükséges módosításáról
1. §
A jövedéki adóról szóló 2016. évi LXVIII. törvény 3. § (3) bekezdés 17. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
"17. kisüzemi sörfőzde: évente legfeljebb 20 ezer hektoliter sört előállító, más sörgyártó üzemtől jogilag és gazdaságilag független, más sörgyártó üzemtől elkülönült telephelyet használó, nem licencia alapján működő adóraktár;"
2. §
Ez a törvény a kihirdetését követő hónap első napján lép hatályba.
INDOKOLÁS
ÁLTALÁNOS INDOKOLÁS
A Fidesz parlamenti frakciója teljes mellszélességgel, egységben avatkozott bele a hazai sör- és üdítő italpiac szabályaiba. A céljuk kommunikációs szinten az volt, hogy szűnjön meg a termékkizárólagosságot biztosító szerződések rendszere, mert ez a rendszer fenntartja a nagy, multi sör- és üdítő gyártók és forgalmazók piaci túlsúlyát, korlátozza a versenyt, hátrányos a hazai kézműves-, kisméretű gyártók és forgalmazók számára.
E törvényjavaslat célja, hogy a Fidesz parlamenti frakciója által kihagyott mennyiségi korlátozást tartalmazó módosítást orvosolja.
RÉSZLETES INDOKOLÁS
1. §
Annak érdekében, hogy Magyarország 2021. évi központi költségvetésének megalapozásáról szóló törvényjavaslathoz benyújtott T/10856 módosító javaslat ténylegesen a kisüzemi sörfőzdéket segítse, ne pedig egy, vagy több kisüzemi sörfőzdének nevezett vállalkozást, módosítani kell a jelenlegi törvényi szabályozást. A jelenleg hatályos törvényben a kisüzemi sörfőzde a legfeljebb 200 ezer hektoliter sört előállító, más sörgyártó üzemtől jogilag és gazdaságilag független, más sörgyártó üzemtől elkülönült telephelyet használó, nem licencia alapján működő adóraktár. Ez nem tükrözi megfelelően a magyar kisüzemi sörfőzdei kapacitást.
Tállai András a Pénzügyminisztérium államtitkára a "Kisüzemi sörfőzde a Pécsi Sörfőzde Zrt. vagy a Csíki Sör Magyarország Kft.?" című, K/11362. számú írásbeli kérdésemre - Varga Mihály miniszter megbízásából - adott válaszában kifejtette, hogy Magyarországon a kisüzemi sört előállítók 2019. évben számított átlagos gyártókapacitásának hektoliter mennyisége - 5 tf %-os becsült alkoholtartalommal számítva - 1962 hektoliter volt. Ezen felül tudható, hogy a jelenleg működő kisüzemi sörfőzdék 5-10 ezer hektoliter kapacitásúak. Az irányított törvényi szabályozással a legkisebb sörgyárból a legnagyobb kisüzemi sörfőzdévé vált Pécsi Sörgyár termel éves szinten megközelítően 200 ezer hektoliter sört.
A módosítással visszaállításra kerül a jövedéki adóról szóló T/10539. számú törvényjavaslat eredeti mennyiségi korlátja.
2. §
Hatályba léptető rendelkezés.
A folytatáshoz előfizetés szükséges.
A jogszabály aktuális szövegét és időállapotait előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el!
{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

A folytatáshoz előfizetés szükséges!
A jogi tudástár előfizetői funkcióit csak előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink használhatják: az aktuális időállapottól eltérő jogszabály tartalma (korábban vagy később hatályos), nyomtatás, másolás, letöltés PDF formátumban, hirdetés nélküli nézet.

A folytatáshoz lépjen be, vagy rendelje meg előfizetését.