"
Az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény 3/A. számú mellékletének I. része hatályát veszti.
E törvény a kihirdetését követő napon lép hatályba, és a következő napon hatályát veszti.
Az elmúlt hónapokban drasztikusan drágultak az élelmiszerek Magyarországon. A kenyér és a pékáruk 10-20 százalékkal, a baromfiterméke..." />

T/9059. számú törvényjavaslat indokolással - Az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény módosításáról

Kiválasztott időállapot: Mi ez?
  • Jogterület(ek):
  • Tipus:
  • Érvényesség kezdete: 
  • Érvényesség vége: 

MIRŐL SZÓL EZ A JOGSZABÁLY?

Az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény 3. számú mellékletének I. része a következő 19-26. pontokkal egészül ki:
"[I. rész: termékek]
"
Az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény 3/A. számú mellékletének I. része hatályát veszti.
E törvény a kihirdetését követő napon lép hatályba, és a következő napon hatályát veszti.
Az elmúlt hónapokban drasztikusan drágultak az élelmiszerek Magyarországon. A kenyér és a pékáruk 10-20 százalékkal, a baromfiterméke...

T/9059. számú törvényjavaslat indokolással - Az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény módosításáról
2012. évi ... törvény az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény módosításáról
1. §
Az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény 3. számú mellékletének I. része a következő 19-26. pontokkal egészül ki:
"[I. rész: termékek]

Sorszám

Megnevezés

vtsz.

19.

Tej és tejtermékek (kivéve az anyatejet)

0401-ből

0402

0403

0404 10

0405-től

0406-ig

20.

Tejtermékek (kivéve az italként közvetlen fogyasztásra alkalmas, tej pótlására szolgáló olyan imitátumokat, amelyek általában tej és permeátum - esetenként savó és/vagy tejszín - különböző arányú keverékéből állnak, és amelyek minősége, mennyiségi összetétele különbözik a természetes tejétől, tejfehérje tartalma lényegesen alacsonyabb a természetes tejénél)

0404 90-ből

21.

ízesített tej

2202 90 91-ből 2202 90 95-ből 2202 90 99-ből

22.

Gabona, liszt, keményítő vagy tej felhasználásával készült termék

1901 (kivéve: 1901 10 00 02) 1903 1904

23.

Szarvasmarhafélék húsa frissen vagy hűtve

Szarvasmarhafélék húsa fagyasztva

Sertéshús frissen, hűtve vagy fagyasztva

Juh- vagy kecskehús frissen, hűtve vagy fagyasztva

szarvasmarhafélék élelmezési célra alkalmas vágási mellékterméke és belsősége, frissen, hűtve vagy fagyasztva

sertés élelmezési célra alkalmas vágási mellékterméke és belsősége, frissen, hűtve vagy fagyasztva

A 0105 vtsz. alá tartozó baromfi élelmezési célra alkalmas húsa, vágási mellékterméke és belsősége frissen, hűtve vagy fagyasztva

Sovány húsréteget nem tartalmazó sertészsiradék (szalonna) és baromfizsiradék, nem olvasztott vagy másképpen nem kivont, frissen, hűtve, fagyasztva, sózva, sós lében tartósítva, szárítva vagy füstölve

0201-től 0204-ig

0206 10 0206 30

0207 0209

24.

baromfi tojás

0407 21

25.

élelmezési célra alkalmas zöldségfélék, és egyes gyökerek, gumók

0701-től

0714-ig

26.

élelmezési célra alkalmas gyümölcs és diófélék; citrusfélék, vagy diófélék héja

0801-től

0814-ig

"
2. §
Az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény 3/A. számú mellékletének I. része hatályát veszti.
3. §
E törvény a kihirdetését követő napon lép hatályba, és a következő napon hatályát veszti.
Indokolás
Általános indokolás
Az elmúlt hónapokban drasztikusan drágultak az élelmiszerek Magyarországon. A kenyér és a pékáruk 10-20 százalékkal, a baromfitermékek ára szeptemberben átlagosan 6, októberben pedig átlagban 7 százalékkal emelkedett. A sertéshús az elmúlt hónapokban 10 százalékkal drágult. A jövő évre vonatkozóan is elkeserítőek a kilátások az élelmiszerárak tekintetében. Egyes előrejelzések szerint a hús, a kenyér és a tejtermékek árai 2013. márciusig akár 20-30 százalékkal is növekedhetnek az alapanyagok, valamint az üzemanyagok drágulása miatt, de a legóvatosabb előrejelzések szerint is átlagosan minimum 10 százalékos áremelés várható. A reálbér egyre csökken, az emberek azt tapasztalják, hogy egyre kevesebbet ér a fizetésük, egyre kevesebb élelmiszert tudnak vásárolni. A jövőre évre vonatkozó felmérések szerint a cégek többsége 2013-ban 4 százalékos emelést tervez, melynek mértéke elmarad az infláció várható szintjétől. Az világosan látszik, hogy az alapvető élelmiszerárak emelésének a nyomába sem fog érni a bérek emelése. Ez azért is aggályos, mert már így is több mint egymillió ember él a szegénységi küszöb alatt Magyarországon. A magyar lakosság pénztárcája nem bír el újabb élelmiszerár-emeléseket! Ha a kormány nem tesz minél előbb lépéseket, nem csökkenti az alapvető élelmiszerek áfáját, félő hogy ezrek fognak éhen halni néhány hónapon belül Magyarországon!
Ennek megakadályozása érdekében szükséges az alapvető élelmiszerek áfájának 5 százalékra történő csökkentése.
Részletes indokolás
Az 1. §-hoz
Az általános indokolásban megfogalmazott társadalompolitikai célok érvényesülése végett feltétlenül szükséges az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény 3. számú melléklete I. részének kiegészítése az új termékkörökkel.
A 2. §-hoz
A törvényjavaslat 1. §-a az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény 3. számú mellékletének I. részébe helyezi át a 3/A. melléklet I. részének szövegét. A normakollízió elkerülése végett szükséges a 3/A. melléklet I. részének hatályon kívül helyezése.
A 3. §-hoz
Kiemelkedő társadalmi érdek fűződik ahhoz, hogy a törvényjavaslat a lehető leghamarabb hatályba tudjon lépni.
A folytatáshoz előfizetés szükséges.
A jogszabály aktuális szövegét és időállapotait előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el!
{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

A folytatáshoz előfizetés szükséges!
A jogi tudástár előfizetői funkcióit csak előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink használhatják: az aktuális időállapottól eltérő jogszabály tartalma (korábban vagy később hatályos), nyomtatás, másolás, letöltés PDF formátumban, hirdetés nélküli nézet.

A folytatáshoz lépjen be, vagy rendelje meg előfizetését.