adozona.hu
T/6946. számú törvényjavaslat indokolással - A fővárosi önkormányzat és a kerületi önkormányzatok közötti forrásmegosztásról szóló 2006. évi CXXXIII. törvény módosításáról
T/6946. számú törvényjavaslat indokolással - A fővárosi önkormányzat és a kerületi önkormányzatok közötti forrásmegosztásról szóló 2006. évi CXXXIII. törvény módosításáról
- Jogterület(ek):
- Tipus:
- Érvényesség kezdete:
- Érvényesség vége:
- Jogszabály indoklása: 2012. évi LVIII. törvény
MIRŐL SZÓL EZ A JOGSZABÁLY?
A fővárosi önkormányzat és a kerületi önkormányzatok közötti forrásmegosztásról szóló 2006. évi CXXXIII. törvény (a továbbiakban: Fmt.) 3. § c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(E törvény alkalmazásában:)
"c) Normatív hozzájárulás: a központi költségvetésről szóló törvényben meghatározott - a szociális, gyermekvédelmi, gyermekjóléti, oktatási, nevelési, közművelődési és üdülőhelyi feladatokhoz kapcsolódó - normatív hozzájárulások és az összes normatív, kötött felhasználású t...
(E törvény alkalmazásában:)
"c) Normatív hozzájárulás: a központi költségvetésről szóló törvényben meghatározott - a szociális, gyermekvédelmi, gyermekjóléti, oktatási, nevelési, közművelődési és üdülőhelyi feladatokhoz kapcsolódó - normatív hozzájárulások és az összes normatív, kötött felhasználású támogatás bázisévi önkormányzati költségvetési beszámoló érintett űrlapjainak adatai szerinti összeg."
"4. § Az Ötv. 64. § (4) bekezdésében meghatározott, a fővárosi önkormányzatot és a kerületi önkormányzatokat osztottan megillető bevételeket az 5-6. § és az Ötv. 64. § (4a) bekezdése alapján kell megosztani."
"6. § Az 5. § (1)-(2) bekezdése szerint számított részesedés alapján a kerületeket mindösszesen megillető forrásokat a kerületi önkormányzatok között az alábbiak szerint kell felosztani:
a) a kerületi önkormányzatokat az idegenforgalmi adó és a hozzá kapcsolódó normatív hozzájárulás nélkül megillető források felosztásakor azon feladatok önkormányzati költségvetési beszámoló szerinti bázisévi működési kiadásaiból, amelyekhez a központi költségvetés normatív hozzájárulást nyújt, le kell vonni a kiadásokhoz kapcsolódó normatív hozzájárulás összegét, és a forrásokból az így adódó különbséggel (a működési hiánnyal) megegyező összeget a normatív hozzájárulások arányában kell megosztani az összes kerületi önkormányzat között,
b) az a) pont szerint számított felosztandó forráson felüli rész 40%-át az állandó népesség, 15%-át a belterületi terület, 15%-át a kerület állandó népességének és a belterületi terület nagyságának hányadosa, 15%-át a 2005. év végén az önkormányzati tulajdonban lévő félkomfortos, komfort nélküli és szükséglakások együttes alapterülete és 15%-át a 2005. év végén az önkormányzat területén levő iparosított technológiával épült lakások darabszáma arányában kell megosztani az önkormányzatok között; a számításokban felhasználandó belterületi terület-, valamint lakásadatokat a Melléklet tartalmazza,
c) az állandó népesség b) pont szerinti súlya évente 2 százalékponttal növekszik, a lakás alapterületé és az iparosított technológiával épült lakások darabszámáé pedig l-l százalékponttal csökken,
d) az egyes kerületi önkormányzatoknak az a)-c) pont szerint számított részesedési aránya a megosztott forrásokból a tárgyévet megelőző év forrásmegosztásához képest maximum 2%-kal nőhet, illetve csökkenhet; a módszer alkalmazása miatt bekövetkező eltérések a forrásmegosztás során az egyes önkormányzatok részesedését növelik vagy csökkentik,
e) a kerületi önkormányzatokat megillető idegenforgalmi adó és a hozzá kapcsolódó normatív hozzájárulás összegét a saját közigazgatási területükön a tárgyévben idegenforgalmi adót ki nem vető kerületi önkormányzatok között bázisévi normatív hozzájárulásaik arányában kell megosztani."
"10. § E törvénynek a fővárosi önkormányzat és a kerületi önkormányzatok közötti forrásmegosztásról szóló 2006. évi CXXXIII. törvény módosításáról szóló 2012. évi ... törvénnyel megállapított 3. § c) pontját, 4. §-át és 6. §-át a 2011. évi forrásmegosztási rendelet felülvizsgálata és a 2012. évi forrásmegosztás során is figyelembe kell venni."
A forrásmegosztási törvény legutóbbi, 2012. január 1-jétől hatályos módosítása nehezíti az önkormányzatok gazdasági tervezését és a vonatkozó számításainak elvégzését. Tekintettel arra, hogy az újonnan bevezetendő rendelkezéseket a 2011. évi forrásmegosztási rendelet felülvizsgálata és a 2012. évi forrásmegosztás során is figyelembe kell venni, ez maga után vonhatja az önkormányzat által már elfogadott költségvetési rendelet módosítását.