T/4388. számú törvényjavaslat indokolással - A fogyasztói árkiegészítésről szóló 2003. évi LXXXVII. törvény módosításáról

Kiválasztott időállapot: Mi ez?
  • Jogterület(ek):
  • Tipus:
  • Érvényesség kezdete: 
  • Érvényesség vége: 

MIRŐL SZÓL EZ A JOGSZABÁLY?

A fogyasztói árkiegészítésről szóló 2003. évi LXXXVII. törvény mellékletének 5. pontja helyébe az alábbi rendelkezés lép:
E törvény a kihirdetését követő 15. napon lép hatályba.
A vidéki nagyobb és kisebb városok mobilitási lehetőségeinek és attraktivitásának megőrzésében, mind a gazdasági versenyképesség és a környezetvédelmi szempontok érvényesülése tekintetében meghatározó szerepe van a helyi közösségi közlekedésnek. A vidéki helyi közösségi közlekedés társadalmi hozzáadott értéke és jel...

T/4388. számú törvényjavaslat indokolással - A fogyasztói árkiegészítésről szóló 2003. évi LXXXVII. törvény módosításáról
2011. évi ... törvény
Az Országgyűlés a személyszállításban az állam által nyújtott utazási kedvezmények miatti bevételkiesés ellentételezése céljából a fogyasztói árkiegészítésről a következő törvényt alkotja:
1. §
A fogyasztói árkiegészítésről szóló 2003. évi LXXXVII. törvény mellékletének 5. pontja helyébe az alábbi rendelkezés lép:
5.

utazási kedvezmény, helyi bérlet (SZJ 60. 21. 31-ből és 60. 21. 10-ből)

Ft/hó/db

Budapest (a Helyiérdekű Vasúttal, az országos közforgalmi vasúttal és a helyközi autóbuszjáratokkal együtt a közigazgatási határon belül)

3 580

Megyei jogú városokra:

kizárólag autóbuszra

2 984

kizárólag villamosra

1 862

kizárólag trolibuszra

1 862

villamosra és trolibuszra

1 932

autóbuszra, villamosra és trolibuszra (kombinált)

3 528

Egyéb településekre (autóbuszra)

2 052

2. §
E törvény a kihirdetését követő 15. napon lép hatályba.
Indokolás
A vidéki nagyobb és kisebb városok mobilitási lehetőségeinek és attraktivitásának megőrzésében, mind a gazdasági versenyképesség és a környezetvédelmi szempontok érvényesülése tekintetében meghatározó szerepe van a helyi közösségi közlekedésnek. A vidéki helyi közösségi közlekedés társadalmi hozzáadott értéke és jelentősége messze meghaladja azokat a gazdasági és pénzügyi mutatókat, amelyek alapján e mobilitási forma jelenlegi támogatottsága működik.
A helyi közlekedésben teljesített kedvezményes utazások után biztosított fogyasztói árkiegészítési tételek mértéke 2006. január 1-je óta változatlan, míg a működtetési-üzemeltetési költségek és a menetdíjak folyamatosan emelkednek.
Mára a vidéki közösségi közlekedési rendszerek elérték a működőképességük határát, mind működési, mind beruházási oldalról egy olyan negatív gazdálkodási spirálba kerültek, amely beavatkozás nélkül rövidtávon a szolgáltató társaságok ellehetetlenülését okozzák.
A fogyasztói árkiegészítésről szóló törvény javasolt működése e nem kívánt következmények megelőzését szolgálja. A törvény hatálybalépése biztosítja, hogy a helyi közlekedési rendszerek pénzügyi egyensúlya már ebben az évben javuljon.
A folytatáshoz előfizetés szükséges.
A jogszabály aktuális szövegét és időállapotait előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el!
{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

A folytatáshoz előfizetés szükséges!
A jogi tudástár előfizetői funkcióit csak előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink használhatják: az aktuális időállapottól eltérő jogszabály tartalma (korábban vagy később hatályos), nyomtatás, másolás, letöltés PDF formátumban, hirdetés nélküli nézet.

A folytatáshoz lépjen be, vagy rendelje meg előfizetését.