2, § A törvény a kihirdetését követő 15. napon lép hatályba.
A kötelező standolás felesleges adminisztrációs terheket jelent a vendéglátó vállalkozóknak. A munkaidő utáni napi mérés és összesítés jelentős többletkölts..." />

A jövedéki adóról és a jövedéki termékek forgalmazásának különös szabályairól szóló 2003. évi CXXVII. törvény módosítása érdekében előterjesztett T/8414. számú törvényjavaslat indokolása

Kiválasztott időállapot: Mi ez?
  • Jogterület(ek):
  • Tipus:
  • Érvényesség kezdete: 
  • Érvényesség vége: 

MIRŐL SZÓL EZ A JOGSZABÁLY?

1. § "Az egyes adó- és járuléktörvények módosításáról szóló 2008. évi LXXXI. törvény 38. §-ával elfogadott, a jövedéki adóról és a jövedéki termékek forgalmazásának különös szabályairól szóló 2003. évi CXXVII. törvény 110. § (10) bekezdése hatályát veszti."
2, § A törvény a kihirdetését követő 15. napon lép hatályba.
A kötelező standolás felesleges adminisztrációs terheket jelent a vendéglátó vállalkozóknak. A munkaidő utáni napi mérés és összesítés jelentős többletkölts...

A jövedéki adóról és a jövedéki termékek forgalmazásának különös szabályairól szóló 2003. évi CXXVII. törvény módosítása érdekében előterjesztett T/8414. számú törvényjavaslat indokolása
2009. évi ... törvény
1. § "Az egyes adó- és járuléktörvények módosításáról szóló 2008. évi LXXXI. törvény 38. §-ával elfogadott, a jövedéki adóról és a jövedéki termékek forgalmazásának különös szabályairól szóló 2003. évi CXXVII. törvény 110. § (10) bekezdése hatályát veszti."
2, § A törvény a kihirdetését követő 15. napon lép hatályba.
Indokolás
A kötelező standolás felesleges adminisztrációs terheket jelent a vendéglátó vállalkozóknak. A munkaidő utáni napi mérés és összesítés jelentős többletköltséget okoz, legalább egy munkavállaló - műszak végi, pótlékokkal terhelt - napi munkaidejét jelentősen meghosszabbítja. Különösen sújtja ez az intézkedés a mikro- és kisvállalkozásokat, amelyek a jelentős közterhek miatt minimális létszámmal dolgoznak. A mikro- és kisvállalkozások jövedelmezőségi szintje jelenleg is alacsony, újabb költségterheket már nem viselnének el. A rendelkezés gyakorlati végrehajtása szinte lehetetlen többműszakos, vagy folyamatos üzemeltetés esetén.
A 2004. évben rövid ideig hatályban lévő rendelkezés bevétel-, illetve adónövelő hatásáról, éppen az idő rövidsége miatt, megalapozott következtetést levonni nem lehet. Hasonló kötelezettséget az Európai Unió más országaiban nem írnak elő a vendéglátó vállalkozók számára.
A folytatáshoz előfizetés szükséges.
A jogszabály aktuális szövegét és időállapotait előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el!
{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

A folytatáshoz előfizetés szükséges!
A jogi tudástár előfizetői funkcióit csak előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink használhatják: az aktuális időállapottól eltérő jogszabály tartalma (korábban vagy később hatályos), nyomtatás, másolás, letöltés PDF formátumban, hirdetés nélküli nézet.

A folytatáshoz lépjen be, vagy rendelje meg előfizetését.