(2) A 3. számú mellékletben felsorolt termékek és szolgáltatások esetében az adó mértéke az adó alapjának 5 százaléka."
Az Áfa tv. 3. számú melléklete helyébe e törvény 1. számú melléklete lép.
Ez a törvény a kihirdetését követő napon lép hatályba, rendelkezéseit 2008. október l-jétől kell alkal..." />

Az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény módosításáról szóló T/6031. számú törvényjavaslat indokolása

Kiválasztott időállapot: Mi ez?
  • Jogterület(ek):
  • Tipus:
  • Érvényesség kezdete: 
  • Érvényesség vége: 

MIRŐL SZÓL EZ A JOGSZABÁLY?

Az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény (a továbbiakban: Áfa tv.) 82. §-a helyébe az alábbi rendelkezés lép:
"82. § (1) Az adó mértéke az adó alapjának 20 százaléka.
(2) A 3. számú mellékletben felsorolt termékek és szolgáltatások esetében az adó mértéke az adó alapjának 5 százaléka."
Az Áfa tv. 3. számú melléklete helyébe e törvény 1. számú melléklete lép.
Ez a törvény a kihirdetését követő napon lép hatályba, rendelkezéseit 2008. október l-jétől kell alkal...

Az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény módosításáról szóló T/6031. számú törvényjavaslat indokolása
2008. évi.....törvény az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény módosításáról
1. §
Az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény (a továbbiakban: Áfa tv.) 82. §-a helyébe az alábbi rendelkezés lép:
"82. § (1) Az adó mértéke az adó alapjának 20 százaléka.
(2) A 3. számú mellékletben felsorolt termékek és szolgáltatások esetében az adó mértéke az adó alapjának 5 százaléka."
2. §
Az Áfa tv. 3. számú melléklete helyébe e törvény 1. számú melléklete lép.
3. §
Ez a törvény a kihirdetését követő napon lép hatályba, rendelkezéseit 2008. október l-jétől kell alkalmazni.
1. számú melléklet a 2008. évi ... törvényhez
3. számú melléklet a 2007. évi CXXVII. törvényhez
A 82. § (2) bekezdésének alkalmazása alá tartozó termékek és szolgáltatások
1. Termékek

Sorszám

Megnevezés

vtsz.

1.

Az emberi alkalmazásra kerülő gyógyszerekről és egyéb, a gyógyszerpiacot szabályozó törvények módosításáról szóló törvény hatálya alá tartozó olyan humán gyógyszerek, amelyeket külön jogszabályban meghatározott hatóság forgalomba hozatalra engedélyezett, valamint a nem kereskedelmi jellegű áruforgalomban az erre jogosult hatóság engedélyével importált gyógyszerek; Humán gyógyászati célú magisztrális készítmények.

2.

Hagyományos gyógynövény drogok közvetlen lakossági fogyasztásra,

121190 98-ból

kiskereskedelemben szokásos kiszerelésben

1302-ből

3.

Az arra feljogosított hatóság által engedélyezett humán célra felhasználásra kerülő diagnosztikai reagensek

3002 10-ből 3002 90-ből 3006 20-ból 3006 30-ból 3821-ből 3822-ből

4.

Orvosi radioaktív izotópok

2844 40 20 00-ból

5.

Speciális gyógyászati célra szánt tápszerek, valamint anyatej-helyettesítő és anyatej kiegészítő tápszerek

1901 10 00 02 2106 90 92 01 2106 90 98 01

6.

Egészségügyi oxigén (max. 10, ill. 20 liter űrtartalmú, 150, ill. 200 bar nyomású palackban kiszerelve vagy cseppfolyós formában, kizárólag gyógyszerkönyvi minőségű termék)

2804 40-ből

7.

Braille-tábla műanyagból

3926 90-ből

8.

Fehér bot vakoknak

6602-ből

9.

Pontozó vakoknak

8205 59 90-ből

10.

Braille-tábla fémből

8310-ből

11.

Braille-írógép vakoknak

8469 30-ból

12.

Információátalakító egység vakok és hallássérültek részére (a szövetség által a tagok felé beszerzési ár alatt forgalmazott termék)

8471-ből

13.

Telefonkezelő adapter vakok számára

8517 80 90-ből

14.

Braille-óra vakoknak

9102-ből

15.

Könyv

4901-ből 4903

16.

Napilap (hetenként legalább négyszer megjelenő kiadvány); Egyéb újság, folyóirat (évente legalább egyszer megjelenő kiadvány)

4902

17.

Kotta

4904

2. Szolgáltatások

Sorszám

Megnevezés

szj.

1.

Gőz-, melegvíz-ellátási szolgáltatás

403090

Indokolás
A 2006-os választásokat követően mindenki számára világossá vált, hogy a Gyurcsány-kormány hazudott az embereknek és eltitkolta előlük az ország valós gazdasági állapotát. A kormányzat folyamatos hazudozásának, alkalmatlanságának és szociális érzéketlenségének az lett a következménye, hogy Magyarország egyre mélyebb gazdasági és szociális válságban vergődik.
Főleg a legszegényebb embereket sodorta reménytelen helyzetbe az, hogy a szocialista kormány 2002 óta tíz alkalommal emelte a gáz árát, az élelmiszerek áfa-kulcsát 15 százalékról 20 százalékra növelte, valamint jelentősen csökkentette a gázártámogatás mértékét. A megszorító intézkedések miatt egyre több család kerül abba a méltánytalan helyzetbe, hogy a hónap végére bevételeik nem fedezik a kiadásaikat, az egyik legkiszolgáltatottabb réteget, a nyugdíjasokat sújtó infláció mértéke pedig meghaladta a 10%-ot.
Az elmúlt időszakban a világon is jelentősen megemelkedtek az energiaárak, a kormányok ezért világszerte igyekeznek az energiaár-emelkedésből fakadó hatásokat tompítani, a gondokat enyhíteni. Magyarországon, különösen a távfűtéses lakásokban élők esetében komoly a probléma, hiszen jellemzően alacsonyabb jövedelemmel rendelkeznek, így az átlagosnál is kiszolgáltatottabbak. Hazánkban közel 640 ezer lakás távhővel fűtött, túlnyomórészük panellakás. A növekvő terhek lakásonként 2 és fél lakossal számolva megközelítőleg 1,6 millió embert érintenek.
A Gyurcsány-kormány - a világ más nemzeti kormányaival ellentétben - mindezidáig tétlen maradt, a megoldások helyett csak a kifogásokat kereste.
A Fidesz-Magyar Polgári Szövetség és a Kereszténydemokrata Néppárt a magyar családok megvédése és megélhetési nehézségeik enyhítése céljából törvényjavaslatot nyújt be a távfűtés áfa-tartalmának 20 %-ról 5 %-ra való csökkentése érdekében. A javaslat elfogadása esetén a távfűtéses lakásban élő családok évente 36 ezer forintot takarítanának meg.
A folytatáshoz előfizetés szükséges.
A jogszabály aktuális szövegét és időállapotait előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el!
{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

A folytatáshoz előfizetés szükséges!
A jogi tudástár előfizetői funkcióit csak előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink használhatják: az aktuális időállapottól eltérő jogszabály tartalma (korábban vagy később hatályos), nyomtatás, másolás, letöltés PDF formátumban, hirdetés nélküli nézet.

A folytatáshoz lépjen be, vagy rendelje meg előfizetését.