2013/2004. (I. 22.) Korm. határozat

a MatávkábelTV Korlátolt Felelősségű Társaság számára fejlesztési adókedvezmény megállapításáról

Kiválasztott időállapot: Mi ez?
  • Kibocsátó(k):
  • Jogterület(ek):
  • Tipus:
  • Érvényesség kezdete: 
  • Érvényesség vége: 

MIRŐL SZÓL EZ A JOGSZABÁLY?

A Kormány a MatávkábelTV Korlátolt Felelősségű Társaság [székhely: 1089 Budapest, Baross u. 133. adószám: 11751597-2-44] (a továbbiakban: a Társaság) által benyújtott fejlesztési adókedvezmény megállapítása iránti kérelem tárgyában meghozta az alábbi határozatot:
1. A Kormány a társasági adóról és az osztalékadóról szóló 1996. évi LXXXI. törvény (a továbbiakban: a Tao. törvény) 22/B. §-a alapján a Társaság számára - a következőkben meghatározott feltételek szerint - fejlesztési adókedvezmény...

2013/2004. (I. 22.) Korm. határozat
a MatávkábelTV Korlátolt Felelősségű Társaság számára fejlesztési adókedvezmény megállapításáról
A Kormány a MatávkábelTV Korlátolt Felelősségű Társaság [székhely: 1089 Budapest, Baross u. 133. adószám: 11751597-2-44] (a továbbiakban: a Társaság) által benyújtott fejlesztési adókedvezmény megállapítása iránti kérelem tárgyában meghozta az alábbi határozatot:
1. A Kormány a társasági adóról és az osztalékadóról szóló 1996. évi LXXXI. törvény (a továbbiakban: a Tao. törvény) 22/B. §-a alapján a Társaság számára - a következőkben meghatározott feltételek szerint - fejlesztési adókedvezmény igénybevételét engedélyezi szélessávú Internet-szolgáltatást szolgáló beruházáshoz.
2. A Közép-Dunántúl, Dél-Alföld, Budapest kivételével Közép-Magyarország tervezési-statisztikai régiókban lévő különböző településeken, valamint Budapesten megvalósítandó, korábban még használatba nem vett szélessávú Internet-szolgáltatást szolgáló beruházás főbb elemei:
a) a kábeltévé (KTV) hálózatai egy részének visszirá-nyusítása és az igényükkel jelentkező ügyfelek részére Kábelnet biztosítása (i) számítógép, illetve egyéb jelelőállító és feldolgozó eszköz, mint az átvitelre kerülő adatok forrása, illetve nyelője; (ii) kábelmodem, mint jelátalakító egység, amely a számítógép és a kábelrendszer közti kapcsolatot szolgálja; (iii) kábelrendszer, mint átviteli közeg: a kábelrendszer alapja a kábeltelevíziós hálózat, amely optikai és koaxiális kábelhálózatból, valamint átviteli aktív és passzív eszközökből áll;
b) a visszirányúsított hálózataikon az igényükkel jelentkező ügyfelek részére Kábelnet biztosítása.
A kábelmodem-rendszerre vonatkozó követelményeknek való megfelelés céljából az Internet-szolgáltatás biztosításához a kábelrendszert alkalmassá kell tenni a kétirányú kommunikációra. Biztosítani kell mind az előre-, mind a visszirányban a megfelelő átviteli csatornát. A Társaság a hálózatait úgy tervezi, hogy a visszirányú kommunikáció részére az 5-65 MHz-ig terjedő sávot fenntartja. Hálózataik általában 862, 750 vagy 606 MHz felső átviteli frekvenciával épülnek. Az előreirányú jelátvitel 85 MHz-től a felső átviteli frekvenciáig terjed. Az előreirányú sávban az Internet-szolgáltatással kapcsolatos adatátvitelre a 118,75-124,75 MHz-es sávot használják, és további bővítésre van fenntartva a 125,75-131,75 MHz-es sáv. A hálózaton belül garantált le- és feltöltési sebesség 512/128 kbit/s.
3. A kérelemben szereplő adatok alapján a Társaság az üzembe helyezett szélessávú Internet-szolgáltatást szolgáló beruházás jelenértéken számított bekerülési értékéből a beruházás üzembe helyezésének adóévében és az azt követő négy adóévben összesen, jelenértéken számítva - a következő megosztásban - legfeljebb 63 624 ezer forint fejlesztési adókedvezményt vehet igénybe.
Jelenértéken, ezer forintban
1

Tervezési-statisztikai régió

Támogatási intenzitás (százalék)

Beruházási költség

Támogatás-tartalom

Közép-Magyarország (Budapest kivételével)

40

2831

1 132

Budapest

35

70 825

24 789

Közép-Dunántúl

50

18 865

9 433

Dél-Alföld

50

56 541

28 270

Összesen

149 062

63 624

A táblázatban megadott beruházási költség az adott tervezési-statisztikai régióban különböző településeken megvalósuló beruházások tervezett összegét jelenti.
Az igénybe vett fejlesztési adókedvezmény összege jelenértéken nem haladhatja meg a tervezési-statisztikai régióban üzembe helyezett beruházások tényleges bekerülési értékének, de legfeljebb a táblázatban szereplő, jelenértéken számított beruházási költségnek az adott régióra meghatározott intenzitási mutatóval szorzott összegét. A jelenértéket a tényleges beruházási érték és az igénybe vett adókedvezmény esetében is 2003-ra vonatkozóan (9,99 százalék referencia rátával) kell számolni.
4. A Társaság köteles a fejlesztési program részeként üzembe helyezett beruházással, az üzembe helyezés helye szerinti tervezési-statisztikai régióban az üzembe helyezést, több üzembe helyezés esetén az utolsó üzembe helyezést követő ötödik adóév végéig (a továbbiakban: kötelező üzemeltetési időszak) szélessávú Internet-szolgáltatást folytatni.
Amennyiben a szélessávú Internet-szolgáltatást szolgáló beruházás bekerülési értékeként figyelembe vett tárgyi eszközök a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény (a továbbiakban: az Sztv.) szerinti hasznos élettartama azonos vagy hosszabb, mint a kötelező üzemeltetési időszak, de a Társaság ezen tárgyi eszközöket bármely okból a kötelező üzemeltetési időszaknál rövidebb ideig használja, akkor ezen tárgyi eszközöket pótolnia kell oly módon, hogy a szélessávú Internet-szolgáltatás változatlan működése biztosított legyen a kötelező üzemeltetési időszak alatt.
Amennyiben a szélessávú Internet-szolgáltatást szolgáló beruházás bekerülési értékeként figyelembe vett tárgyi eszközök Sztv. szerinti hasznos élettartama rövidebb, mint a kötelező üzemeltetési időszak, akkor a Társaságnak ezen tárgyi eszközöket pótolnia kell oly módon, hogy a szélessávú Internet-szolgáltatás működése biztosított legyen a kötelező üzemeltetési időszak alatt.
A pótlás során üzembe helyezett tárgyi eszközök bekerülési értéke a fejlesztési adókedvezmény számításánál nem vehető figyelembe.
Amennyiben a Társaság a szélessávú Internet-szolgáltatást szolgáló beruházás bekerülési értékeként figyelembe vett tárgyi eszközt a kötelező üzemeltetési időszakon belül a tárgyi eszközök közül - pótlás nélkül - kivezeti, vagy a szolgáltatás nyújtásához-pótlás nélkül - nem használja, akkor az ilyen eszköz bekerülési értéke (kapcsolt vállalkozástól történő beszerzése esetén annak szokásos piaci ára) a fejlesztési adókedvezmény alapjául szolgáló elszámolható költséget csökkenti.
5. Ha a Társaság - elháríthatatlan külső okot kivéve - nem teljesíti a jelen engedély 2. és 4. pontjaiban meghatározott bármely feltételt, de teljesíti a Tao. törvényben - a szélessávú Internet-szolgáltatást szolgáló beruházás üzembe helyezésére, jellegére, értékére és összetételére - meghatározott feltételeket, akkor a szélessávú Internet-szolgáltatást szolgáló beruházás értékének 0,5 százalékát, de legfeljebb három egymást követő adóévben együttesen 100 ezer eurónak megfelelő forintösszeget vehet igénybe fejlesztési adókedvezményként. Az üzembe helyezett, Internet-szolgáltatást szolgáló beruházáshoz kapcsolódóan igénybe vehető összes államháztartási támogatás ekkor sem haladhatja meg az üzembe helyezett beruházás jelenértéken számított bekerülési értékének a 3. pontban tervezési-statisztikai régiónként meghatározott támogatástartalmat, de legfeljebb jelenértéken számítva 63 624 ezer forintot.
Ha a Társaság a Tao. törvényben - a szélessávú Internet-szolgáltatást szolgáló beruházás üzembe helyezésére, jellegére, értékére vagy összetételére - meghatározott bármely feltételt nem teljesíti, nem veheti igénybe a fejlesztési adókedvezményt, és a már igénybe vett fejlesztési adókedvezményi köteles késedelmi pótlékkal növel ten, az önellenőrzésre vonatkozó rendelkezések megfelelő alkalmazásával visszafizetni, kivéve, ha a feltételek teljesítését elháríthatatlan külső ok akadályozta meg.
6. A fejlesztési program keretében megvalósított szélessávú Internet-szolgáltatást szolgáló beruházásról a Társaságnak külön nyilvántartást kell vezetnie, amely tervezési-statisztikai régióként tartalmazza az üzembe helye zett beruházás részét képező, illetve a kötelező üzemelttési időszak alatt kikerült, továbbá a pótlás során a beruházáshoz használt valamennyi tárgyi eszköz
a) üzembe helyezésének időpontját,
b) bekerülési értékét,
c) hasznos élettartamát,
d) állományból történő kikerülésének időpontját.
7. A Társaság az igénybe vett fejlesztési adókedvezményt, a fejlesztési programhoz igénybe vett más államháztartási támogatást, valamint a fejlesztési program keretében elszámolt beruházási értéket adóbevallásában - a következőkben részletezett módon - feltünteti:
a) a fejlesztési program megnevezését a kormányhatározat számával;
b) a beruházás értékét jelenértéken, a kérelem benyújtásának évére előírt referencia rátával számítva;
c) a bérköltséget;
d) az adóévben és az első igénybevételtől számítva összesen igénybe vett fejlesztési adókedvezményt a kérelem benyújtásának évére előírt referencia rátával számított jelenértéken;
e) a foglalkoztatottak éves átlagos állományi létszámát;
f) a támogatási intenzitás számításánál figyelembe veendő államháztartási támogatást, a támogatástartalom összegében.
8. Ha a kötelező üzemeltetési időszak alatt a Társaság ellen felszámolási eljárást kezdeményeznek, vagy a Társaság végelszámolását a bírósághoz bejelentik, akkor ennek bekövetkezését 15 napon belül be kell jelenteni a Pénzügyin misztériumnak. A bejelentési kötelezettség elmulasztása az adózás rendjéről szóló 1990. évi XCI. törvény szerinti jogkövetkezményeket von maga után.
Amennyiben a felszámolási eljárás vagy a végelszámolás következtében a Társaság az üzembe helyezett szélessávú Internet-szolgáltatást szolgáló beruházást a kötelező üzemeltetési időszak alatt nem üzemelteti a 4. pontban foglaltak szerint, akkor az 5. pont rendelkezéseit kell megfelelően alkalmaznia.
9. A fejlesztési adókedvezmény a kérelemben bemutatott, változatlan tartalmú tényállás esetén vehető igénybe. Tényállásváltozásnak minősül a 2. pontban rögzített tényállási elemek módosulása.
10. A Kormány felhívja a pénzügyminisztert, hogy ezt a határozatot a Társasággal közölje, és az adóhatóságot a határozatról tájékoztassa.
Dr. Medgyessy Péter s. k.,
miniszterelnök
A folytatáshoz előfizetés szükséges.
A jogszabály aktuális szövegét és időállapotait előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el!
{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

A folytatáshoz előfizetés szükséges!
A jogi tudástár előfizetői funkcióit csak előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink használhatják: az aktuális időállapottól eltérő jogszabály tartalma (korábban vagy később hatályos), nyomtatás, másolás, letöltés PDF formátumban, hirdetés nélküli nézet.

A folytatáshoz lépjen be, vagy rendelje meg előfizetését.