• Névtelen kérdező
Hozzászólások 0

Uniós támogatás (konzorcium) számlaadás, áfa

Tisztelt Szakértő! Nettó finanszírozású támogatási szerződés jött létre „iparterület-fejlesztésre” a támogató és a szerződő felek (önkormányzat és nonprofit kft.) között, akik konzorciumi megállapodást kötöttek a támogatási cél közös együttműködéssel történő megvalósítására. A konzorciumi megállapodás konkréten meghatározza a nonprofit kft. feladatait az előkészítés és a megvalósítás során: például üzleti terv, támogatási kérelem és mellékleteinek összeállítása és feltöltése az eptk rendszerbe, kapcsolattartás közreműködő szervezetekkel, záró pénzügyi és szakmai beszámoló készítése, részvétel helyszíni ellenőrzéseken, éves monitoringjelentések elküldése a fenntartási időszak alatt stb. A nonprofit kft. a fenti tevékenységek elvégzéséért részesül a konzorciumban megigényelt állami támogatás bizonyos százalékában, a támogatási összeg előlegként 100%-ban folyósításra került. Kérem állásfoglalásukat az alábbi kérdésekben: 1.) Az elvégzett feladatról a támogató felé elegendő elszámolni, vagy a kft.-nek áfafizetési kötelezettséggel járó számlaadási kötelezettsége keletkezik? Kinek és milyen áfával kell számlázni? 2.) A nonprofit kft.-nél a projektmenedzseri feladatokhoz kapcsolódó költségszámlák áthárított áfatartalma teljes összegben levonható a támogatási bevétellel szemben, vagy arányosítani kell? 3.) A kapott támogatási bevétel egyéb támogatási bevétel vagy nettó árbevétel? Várom válaszát, köszönöm segítségét.


A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

 

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
VIDEÓ
2024 május
H K Sze Cs P Sz V
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2