• Névtelen kérdező
Hozzászólások 0

Ingatlan-bérbeadáshoz kapcsolódó üzemeltetési költség számlázása

Tisztelt Szakértő! Egy irodaház főtevékenysége saját tulajdonú, bérelt ingatlan bérbeadása, üzemeltetése. A társaság a bérleti szerződés szerint bérleti díjat számláz havonta, fix összegben. A bérleti díj mellett üzemeltetési költség is számlázásra kerül, az alábbiak szerint: az üzemeltetési díj elszámolásáról a szerződés úgy rendelkezik, hogy az irodaház havonta rendszeresen, üzemeltetésidíj-előleget, átalány jelleggel számláz, majd a tárgyévet követő 90 napon belül a kigyűjtött költségek alapján elszámol, és a különbözetet kiszámlázza a bérlők felé, részletező melléklet alapján. Az üzemeltetési költségek az irodaház üzemeltetésére elszámolt költségek, bérelt alapterület alapján vannak az év végi elszámolásnál felosztva. Tartalmát tekintve liftkarbantartás, portaszolgálat, közös terület takarítása, szemétszállítás stb. Ennek megfelelően az üzemeltetési díj havonta számlázásra kerül. Az egyeztetési eljárás után az éves korrekciós számlát tárgyévet követően állítják ki. Véleményem szerint előlegként kellene elszámolni a havonkénti üzemeltetési bevételt, előlegbekérő, illetve a kapott összegről kiállított előlegszámla alapján. Az éves elszámolás szerint a tárgyévet követően egyösszegű számlát kell kiállítani. Kérdés: elfogadható-e az előleg átalány jellegű számlázása, és az éves különbözet külön számlázása a fentiek szerint? Köszönettel.


A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

 

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
VIDEÓ
2024 május
H K Sze Cs P Sz V
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2