• Névtelen kérdező
Hozzászólások 0

Telefonköltség

Tisztelt Sinka Júlia! Ön részletesen írt a telefonköltség elszámolásáról. Ennek kapcsán kérem szíveskedjék a véleményét elmondani, hogy a nálunk előforduló esetben jól alkalmazom-e az Ön által leírtakat. Egy panziót üzemeltetünk és 2 telefon fővonalunk van, az egyiket nem használjuk beszélgetésre, csak fax, internet és bankterminál használatára szolgál. Ezért ennél a telefonnál nem számlázok a dolgozók felé. A szabályzatban rögzítettük ezt. A másik telefonvonalat használjuk a beszélgetésekhez. Nem tudjuk mérni, kimutatni, hogy ki, mikor, milyen célból használja a telefont. Ezért a telefonszámla bruttó összegének a 30 százalékát kiszámlázom a tulajdonosoknak, amit a házipénztárba befizetnek. A számlát áfásan állítom ki. Az Ön által leírtak alapján nem könyvelhetem közvetített szolgáltatásnak, és csak a számla 70 százalékának az áfáját igényelhetem vissza. Például 26 093 forint a bruttó számla, a 70 százalék 14 382 forint (52-re könyvelve), az áfája 3 883 forint. Ezt igényelem vissza, a 30 százalék 7828 forintot (52-re könyvelve) pedig továbbszámlázom, és a 96-os számlacsoportba könyvelem. Személyi jövedelemadót nem fizetek. Amit nem értek az írásában, az az utolsó két mondat: ezekben az esetekben áfa felszámítása nem történik. Továbbá a magáncélú használat után nem kell közterheket lerónia a vállalkozásnak. Akkor hány forintot kell kiszámláznom? Nem 7828 forintot? Köszönettel: Zsuzsa


A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

 

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
VIDEÓ
2024 május
H K Sze Cs P Sz V
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2