• Névtelen kérdező
Hozzászólások 0

Eladásösztönző és vásárlói hűségakció

Tisztelt Szakértő! Egy vállalkozás a forgalom növelése érdekében az alábbi promóciót tervezi bevezetni, melynek célja, hogy a telephelyükön működő tartálymosó és tehergépkocsi- és buszmosó állomás forgalmát, ismertségét, elégedett és hűséges visszatérő ügyfeleik számát növeljék. Minden kifizetett mosási szolgáltatás után meghatározott számú, ún. „hűségmatricát” adnak ügyfeleiknek. Az összegyűjtött matricákat egy gyűjtőfüzetbe beragasztva gyűjthetik az ügyfelek. A meghatározott számú matrica összegyűjtését követően azok meghatározott termékekre (árukra) – a vállalkozás által üzemeltetett shopban – válthatóak be/vásárolhatók meg a gyűjtőfüzetben és a telephelyi kommunikációs anyagokban leírt rend szerint (pl. 4 matrica = 1 baseball sapka). A szükséges darabszámú bélyegekkel megtelt gyűjtőfüzet beváltása kétféle módon történhet: 1) „ingyenesen”, azaz csupán a szükséges darabszámú bélyegekkel megtelt gyűjtőfüzet leadásával, 2) egy minimális összeg befizetésével és a gyűjtőfüzet + bélyegek leadásával. Kérdésem az, hogy a) az ismertetett promóció keretében jutatott termék/áru beszerzéséhez kapcsolódó általános forgalmi adó levonásba helyezhető-e? b) A tásasági adó tekintetében az ismertetett juttatás a vállalkozás érdekében felmerült költségnek, ráfordításnak minősül-e? c) A személyi jövedelemadó szempontjából kapcsolódik-e hozzá járulék-, szja-, szochofizetési kötelezettség? d) Továbbá van-e különbség a kétféle juttatási mód között az a)-b)-c) pontok tekintetében? Tisztelettel


A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

 

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
VIDEÓ
2024 április
H K Sze Cs P Sz V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5