214 találat a(z) nyilvántartás cimkére

Számlázóprogram és pénztárgép: nem lesz-e belőle zavar a NAV-nál? Cikk

Sok gazdálkodó a kiállított „készpénzes” számlák ellenértékét a fizetés napján a pénztárgépbe is beüti. Kétféle számlázási gyakorlat figyelhető meg: vagy csak akkor ad számlát az eladó, amikor az mindenképpen kötelező, vagy minden esetben számlát bocsát ki, azaz nem fordul elő, hogy csak nyugtát állít ki. Felvetődik a kérdés, hogy ha 2018 második felében bekötik a számlázóprogramokat a NAV adatbázisába, hogyan működhet tovább az előző gyakorlat és eljárás, hiszen bizonyos esetekben az adóhatóságnál is duplán jelenhetnek meg a készpénzes eladások adatai, a pénztárgépből, illetve a számlázóprogramból is.

Csoportos áfa Kérdés

Tisztelt Szakértő! Csoportos áfaalanyiság tekintetében lenne szükségem segítségre. Cégcsoportunknak jelenleg 2 magyar tagja van, e kettő szeretne csoportos adóalanyként tevékenykedni. Viszont van rengeteg külföldi cég, akik kapcsoltak (amerikai, ír stb). Esetünkben jól értelmezem, hogy nem lesz kívülmaradó ugye? Hiszen ezen más tagállamok és 3. országbeli társaságok nem felelnek meg a feltételeknek. A másik kérdésem a nyilvántartási kötelezettségre terjed ki. Elegendő lehet, hogy nem főkönyvi szinten szedjük szét, hanem áfakódokat nyitunk a belső tranzakciókhoz? USGAAP főkönyvben nem annyira szeretik a módosítást az amerikaiak. Illetve nálunk ha kapcsolt könyvelés van, mindig tudjuk összesíteni trading partnerre, tehát már most is evidensen kiszűrhető, hogy ki lenne csoporton belül és kívül. Ez is megfelelhet vagy főkönyvi szintű alábontás szükséges? Remélem pontosan fogalmaztam! Köszönöm a választ előre is! Hancz Eszter

Lízing áfa-visszaigénylés és cégautóadó kapcsolata Kérdés

Tisztelt Szakértő! Nyílt végű pénzügyi lízing esetén az áfa visszaigényelhető. De mivel személygépkocsiról van szó, nyilvánvalóan van magánhasználat. A cég cégautóadót fizet, tehát útnyilvántartás nem kell. Viszont az nem világos, hogy a cégautóadó fizetése miatt a lízingdíj teljes áfája visszaigényelhető-e, vagy az áfa-visszaigényléshez útnyilvántartást kell vezetni, hogy megosztható legyen az áfa, és ez alapján havonta a céges használat arányában lehet levonni?

Cégautóadó Kérdés

Tisztelt szakértő! Magánszemély tulajdonos a társas vállalkozásában saját gépjárművét használja, nem vezet róla nyilvántartást. Eddig az üzemanyag és a javítás költsége is el lett számolva, azonban a cégautóadót a vállalkozás fizette meg. Jól gondolom, hogy útnyilvántartás vezetése mellett, a céges használat arányában számolható el költség, és az adó alanya a magánszemély mint tulajdonos? Vagy valamennyi költség elszámolható? Válaszát köszönöm, F. József

Transzferár-nyilvántartás Kérdés

Tisztelt Szakértő! Cégcsoportunkban lévő két cég ügyvezetőn keresztül kapcsolt viszonyba került egymással. Középvállalkozás lévén jogszabály szerint transzferár-nyilvántartási kötelezettségünk van. Egy szakmai fórumon hangzott el, hogy amennyiben két cég között közös ügyvezetés által kapcsolt viszony keletkezik, köthető egy olyan megállapodás a két cég között, hogy a kapcsoltságot eredményező közös ügyvezető nem ír alá a két cég között semmilyen szerződést. Ez által a transzferár-nyilvántartási kötelezettség megszűnik. Természetesen más aláírásra jogosult ügyvezetővel rendelkezik mindkét cég. Legyen szíves a fenti témában tájékoztatást adni. Köszönöm.

Hogyan lehet visszaszerezni a regisztrált könyvelői minősítést? Cikk

Évente több ezer könyvviteli szolgáltatást végző, mérlegképes könyvelőt töröl a Nemzetgazdasági Minisztérium a honlapján közzétett nyilvántartásból azért, mert nem tudja teljesíteni az előírt kötelező továbbképzési feltételt, vagy csak egyszerűen nem közli időben adataik változását. Hogyan lehet újból elindítani a könyvelési szolgáltatását, s visszakerülni a regisztrált mérlegképes könyvelők közé?

Így használhatja a cégkaput Cikk

Olvasónk a cégkapu használatával, valamint az értesítési tárhellyel kapcsolatosan feltett kérdéseire dr. Szeiler Nikolett ügyvéd, adótanácsadó szakértőnk válaszolt.

Kötetlen munkaidő bérszámfejtése Kérdés

Tisztelt Szakértő! Ügyfelem szolgáltatásnyújtást végez. Üzletében a nyitvatartás ideje alatt (hétvégén is) munkavállalói atipikus foglalkoztatási forma keretében látják el munkaköri feladataikat. Az irányadó munkarend a munkakör-megosztásban történő foglalkoztatásra tekintettel kötetlen. Munkaköri feladataikat a munkavállalók egymás között szabadon oszthatják fel. A munkakör jellege készenléti jellegű, kikötve a havi átlagos munkaidő maximum értékével. Az alapbéren felül egyéb juttatások nem illetik meg. Mivel munkaidő-nyilvántartás vezetése ebben a foglalkoztatási formában nem kötelező, a bérszámfejtésnél gondot jelent, hogy csak manuálisan rögzíthető a szabadság és a betegszabadság napjainak száma és a hozzá tartozó számított összeg (normál esetben a jelenlétet rögzíti, és automatikusan számfejthető). A bérszámfejtést milyen dokumentumok alapján lehet elkészíteni szabályosan ebben a foglalkoztatási formában munkaidő-nyilvántartás nélkül? Többnapos betegállománynál az orvosi igazoláson feltüntetett kieső időből a betegszabadság napjai munkavállalói nyilatkozat alapján elfogadható? Elég a szabadság-nyilvántartás vezetése, vagy a „szabadságengedély” nyomtatványon is dokumentálni kell a szabadság kiadását? Válaszát előre is köszönöm.

Szabadság-nyilvántartás a dolgozóknak Kérdés

Kedves Szakértők! Arra szeretnék egyértelmű választ kapni, hogy a munkavállalókkal kell-e aláíratni, s egyáltalán kötelező-e kiállítani szabadság-engedélykérőt? Vagy elég, amit a bérszámfejtőprogram listáz a szabadságok után, s azt vagy kilépéskor, vagy évente egyszer aláíratni velük? Köszönettel

Mérlegképes könyvelő újraindítása Kérdés

Tisztelt Szakértő! Az alábbi ügyben kérném segítségét: Egy személy rendelkezik a mérlegképes könyvelői végzettséggel, azonban továbbképzésekre nem járt el, így kizárták/törölték a nyilvántartásból. Most azonban szeretné újból elindítani a mérlegképes könyvelést. Kérdésünk: ez esetben mi a teendője, hogyan lehetne újból indítani a dolgot? Válaszát előre is köszönöm. Tisztelettel: Tóth Mária

Számlabefogadás, szerződéskötési és dokumentálási kötelezettség Kérdés

Tisztelt Szakértők! Ügyfeleink nem nagyon szeretnek "papírozni" – ahogyan ők szokták mondani –, ha készül is valamilyen dokumentáció, az is ritkán felel meg az előírásoknak. Mi pedig egy-egy ellenőrzésnél szembesülünk ezzel a hiányossággal leginkább, és ez konfliktusforrás az ügyfelekkel. .. miért kell ennyi papír, ....hol van ez leírva, ...erre külön fel kellene venni egy embert, aki csak a papírokkal foglalkozik, és hol fizetik ezt meg nekem....., csak a szokásos elégedetlenkedés általában. Szeretnék egy átfogó tájékoztatást készíteni nekik – persze mindenki számára érthető megfogalmazásban –, nem túl nagy terjedelemben és áttekinthető formában. Ehhez szeretnék Önöktől segítséget kérni, hogy melyik jogszabály rendelkezik arról, kinek kötelező szerződést kötni, milyen adattartalommal, a számlabefogadás szabályai ugye nagyon fontosak, milyen kötelezettségek vannak, mi az ami csak ajánlott esetleg, de nem kötelező, milyen következményei lehetnek annak, ha nem tartja be valaki a számlabefogadás szabályait. Ez egy eléggé összetett dolog, abban szeretném kérni a segítségüket, hogy a témához kapcsolódó jogszabályokat hol találom meg, hogy ne maradjon ki semmi, vagy ne rossz irányban induljunk el. Köszönöm szépen a segítséget! Üdvözlettel: Krcsik Eszter

Nyílt végű lízing Kérdés

Tisztelt Adózóna! Kérem szíveskedjenek a nyílt végű lízing szerződés (autóvásárlás) könyvelési tételeit tájékoztatásul megküldeni. Birtokunkban van: MKB lízingszerződés, a gépjármű bruttó vételára és a megfizetett előleg összege, amely áfát tartalmaz. Továbbá a maradványérték + áfa összege. A tárgyieszköz-nyilvántartásba a maradványértéket nettón vagy bruttón kell figyelembe venni? Üdvözlettel: Takács Gyula

Amikor nem kell transzferár-dokumentációt készíteni Cikk

A transzferár-kötelezettség még ma is az egyik legnagyobb terhet jelentő adókötelezettségek közé tartozik. Emiatt érdemes kihasználni a jogszabály biztosította könnyítési lehetőségeket.

Munkaidőkeret Kérdés

Tisztelt Szakértő! A munkaidőkeret változásával kapcsolatban szeretnék kérdezni. A korábban készült tájékoztatóban háromhavi munkaidőkeret van meghatározva. Ha egyhavi munkaidőkeretre szeretne a munkáltató áttérni, abban az esetben szükséges-e a tájékoztatót módosítani, vagy elég, ha a munkaidő-nyilvántartó lapon fel van tüntetve az időkeret kezdő és befejező időpontja? Válaszát köszönöm

Kapott kedvezmény elszámolása Kérdés

Tisztelt Szakértő! Vállalkozásunk vásárolt partnerétől 2 db tárgyi eszközt. A számlában az egyik tárgyi eszközhöz kapcsolódóan (külön megjelölve) "forgalom alapján adott engedmény" címszóval a teljes ár (nettó + áfa) jóváírásra kerül. Ilyen esetben, miként lehet nyilvántartásba venni a számlán elvileg 0 forintért szereplő tárgyi eszközt? Ez utólagos vagy azonnali engedménynek számít? A kapott engedményt egyéb bevételként kell elszámolni és vele szemben a tárgyi eszköz nettó értéke lesz? Ettől az esettől függetlenül, ha azonnali engedmény történik teljes összegben, akkor a térítés nélküli átvétel szabályai szerint kell eljárni (bevétel, elhatárolás)? Köszönöm

{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!

Kérdések és válaszok

Áfa levonhatósága

Bunna Erika

adótanácsadó

Rokkantnyugdíjas ügyvezető

Széles Imre

tb-szakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2020 augusztus
H K Sze Cs P Sz V
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
hirdetés

exit_to_app Ön korábban már belépett a HVG csoport egyik weboldalán. Ha szeretne ezen az oldalon is bejelentkezni, ezen a linken egy kattintással megteheti.

close