79 találat a(z) mulasztás cimkére

Cikk

Az MNB mától átmenetileg felfüggesztette a Kulcs-Soft részvények tőzsdei kereskedését, mivel a kibocsátó megsértette a tájékoztatási kötelezettségre vonatkozó jogszabályi előírásokat. A moratórium a jegybank által előírt rendkívüli tájékoztatás Kulcs-Soft Nyrt. általi közzétételéig marad érvényben.

Cikk

Kétmillió alá csúszott júniusra a Központi Hitelinformációs Rendszerben (KHR) nyilvántartott lakossági mulasztások száma, miközben a rendben fizető adósok adatait is tartalmazó adatbázisban már majdnem ötmillióan szerepelnek – olvasható a Világgazdaság szerdai számában.

Kérdés

Tisztelt Szakértő! Két vállalkozás között – melyek kapcsoltnak minősülnek – ingatlanbérleti szerződés áll fenn 2014 óta. Az éves forgalom a két cég között 50 millió forint alatti, ha jól értelmeztük transzferár-dokumentáció készítése nem szükséges (?). A nagyobb probléma, hogy a kapcsolt vállalkozások közötti szerződés megkötését nem jelentették be a cégek a NAV-nak. A kérdés, hogy lehet-e ezt utólag pótolni, és ha igen, hogyan, eredeti dátummal? Illetve ki a bejelentésre kötelezett: a bérlő vagy a bérbeadó? Valamint számíthatunk-e bírságra, még akkor is, ha a mulasztást mi vettük észre, és mi is javítanánk? Válaszát köszönöm.

Cikk

A Magyar Nemzeti Bank a Garantiqa Hitelgarancia Zrt.-re 5,3 millió forintos, a MagNet Bankra pedig 6,5 millió forint bírságot szabott ki a társaságoknál folytatott ellenőrzések során feltárt mulasztások, jogszabálysértések miatt – közölte honlapján a jegybank.

Kérdés

Tisztelt dr. Verbai Tamás! Előző válaszában kiemelte: az Art. 151. § (2) bekezdése szerint az állami adó- és vámhatóság az általa felülvizsgált, az adózót megillető költségvetési támogatást (adó-visszaigénylést, adó-visszatérítést) az általa nyilvántartott adótartozás, adók módjára behajtandó köztartozás, illetőleg önkormányzati adóhatóság megkeresésében közölt – önkormányzati adóhatóságot megillető – tartozás összegéig visszatarthatja, és ezzel ennek erejéig a tartozás megfizetettnek minősül. Ez azt is jelenti, hogy a visszatartott adó-visszaigénylés fedezetéig az adótartozások megfizetettnek tekinthetők, vagyis nem vonhatók végrehajtás alá? Másik kiemelt jelentősége is van számunkra ennek a kérdésnek, mert a december 20-ai társaságiadó-előleg és -feltöltés megfizetését is érinti. Jogosan utasította vissza a NAV a sportcélú tao-rendelkezésünket, miszerint december 20-án nem volt megfizetve az adó, valamint megbüntethet-e 20%-os mulasztási bírsággal, miközben a visszatartott adó-visszaigénylésünk fedezte ezt a tartozást?

Cikk

A reklámadó idei tervezett változása kizárólag a törvény korábbi módosításainak kikényszeríthetőségét segíti elő, hatalmas összegű büntetések kivetésével. A reklámadótörvény (2014. évi XXII. törvény) ambiciózus célkitűzése már korábban is az volt, hogy adóztatás alá vonja a Magyarországon le nem telepedett internetes reklámközzétevőket, illetve a nyilatkozatot nem adókat. A jogalkotó idén bekeményített.

Kérdés

Tisztelt Szakértő! Társaságunk 2015.10. 20-án benyújtott egy áfabevallást, melyben emberi mulasztásból nem került megjelölésre a 60 milliós áfa visszaigénylés kiutalásának kérése, így következő időszakra átvihető követelésként szerepel. Negyedéves bevallók vagyunk, így csak a következő bevallásban kérhetjük az összeg kiutalását. Sajnos az 2016 április eleje, ami komoly likviditási problémát okoz a társaságnak. A bevallás módosítására nincs lehetőség. A kérdésem, hogy van-e módja kérelem útján az adóhatóságtól kérni, hogy az összeget előbb kiutalják, mint 2016 április eleje? Előre is köszönöm válaszukat.

Cikk

Az online pénztárgépek adatait a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) közvetlen lekérdezéssel éri el. Az így megvalósuló adatszolgáltatáshoz szükséges online kapcsolat lehetőségét a pénztárgép üzemeltetőjének folyamatosan biztosítania kell – hívja fel közleményében a figyelmet a NAV.

Kérdés

Tisztelet Szakértő! Mint munkáltató gyesről visszatérő munkavállalójától elmulasztottam a letiltás érvényesítését a januári, februári, márciusi hónapokra munkabére után. Amikor ezt felismertem május volt és az áprilisi munkabérénél már érvényesítésre került a 33 százalék letiltás hibásan (kevés), mivel a nevezettnek sorban áll öt letiltása 2009-es évtől kezdődően, így a letiltás 33 százalék és 17 százalé összesen 50 százalék (közüzemi tartozás). A munkavállalótól a gyes előtti időszakban is már a fizetés 50 százalék került letiltásra, persze ő nem jelezte februárban, hogy 'de hát kérem nekem vannak még letiltásaim és kérem azok érvényesítését'. Májusban, amikor készítettem az áprilisi bérszámfejtését, telefonon felhívtam és jeleztem neki, hogy nem jelezte felém neki még van letiltása és erre azt a választ adta, ő úgy tudja, a végrehajtó meghalt és amúgy is volt valami árverezés és abból kiegyenlítésre került a közüzemi tartozások. Válaszom: én erről nem kaptam semmi értesítést, így engem a törvény továbbra is kötelez a vh. általi letiltásra. Tegnapi nap folyamán a munkavállaló közölte velem a májusi munkabér felvétele után, hogy a jogosulatlan munkabér visszakövetésére 60 nap áll rendelkezésünkre és azt közölni kell vele írásban is mert jogvesztő. Kérdésem miért is számítana ez az eset jogosulatlan, jogalap nélküli kifizetésnek? Véleményem szerint munkáltatónak kötelessége a letiltást foganatosítani a törvényi szabályozás szerint. A történethez hozzá tartozik, hogy a vh-ok mind élők! Előre is köszönöm segítőkész választ

{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

80 százalékos költséghányad ÖVTJ szerint

Lepsényi Mária

adószakértő

Beiskolázási támogatás

Surányi Imréné

okleveles közgazda

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2025 december
H K Sze Cs P Sz V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4

Együttműködő partnereink