91 találat a(z) fogyasztóvédelem cimkére

Számla – fogyasztóvédelem Kérdés

Tisztelt Szakértő Úr! Az alábbi cikk 5. pontjában fogyasztóvédelmi, illetve tájékoztatási szabályokra utal a számlaadás kapcsán. Kifejtené pontosan, milyen előírásokra gondolt? http://adozona.hu/2017_es_valtozasok/Penztargepes_nyugtaadas_2017ben_BXGZRT#comments

30-ból 4 tisztítószernél talált hibát a fogyasztóvédelem Cikk

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) a különböző háztartás-vegyipari termékek címkéjén feltüntetett összetevők valóságtartalmát vizsgálta. Az ellenőrzés során 30-féle termékből történt mintavétel, 4-féle termék esetén merült fel kifogás.

Sok volt a panasz, megszólalt a fogyasztóvédelem Cikk

A behajtási költségátalány természetes személlyel, azaz lakossági fogyasztóval szemben nem érvényesíthető – közölte a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) kedden miután egyre több panasz érkezik hozzájuk arra, hogy közszolgáltató cégek költségátalányt számítanak fel fizetési késedelembe esett fogyasztóknak.

Enélkül ne induljon külföldre! Itt letöltheti a segítséget Cikk

Vásárolt valamit külföldi nyaralása során, ami később meghibásodott? Problémája adódott az otthonról foglalt külföldi autóbérléssel vagy a szálláshellyel? Késik a repülőjárata vagy elveszett a poggyásza? Ha a külföldi utazása vagy nyaralása nem úgy alakul, ahogy eltervezte, fontos tudnia, hogy miképp gyakorolhatja fogyasztói jogait.

Veszélyes gyermekruhákat kellett kivonni a forgalomból Cikk

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) ellenőrzése során 101 féle, csaknem 800 gyermekruháról derült ki, hogy a nem megfelelő húzózsinórok miatt súlyos kockázatot jelentenek a gyermekekre, ezért a hatóság elrendelte a termékek kivonását a forgalomból.

MNB-s inkognitóban – bírság 12 milliós Cikk

Az MNB 12 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki az NN Biztosítóra annak életbiztosítási szerződéskötési gyakorlata miatt. A jegybank munkatársai által kötött próbaügyletek során a biztosító egyes esetekben az ügyleti döntéshez szükséges dokumentumokat nem adott át, lényegi információkat nem közölt, sőt egy alkalommal a fogyasztói szándéktól eltérő szerződés megkötését szorgalmazta.

Ingyen mehetünk panaszra, segít az Európai Fogyasztói Központ Cikk

Külföldi cégekkel szemben felmerült fogyasztói panaszok esetén a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szervezetében működő Európai Fogyasztói Központ Magyarországtól (EFK) lehet ingyenes, személyre szabott, szakmai és jogi segítségét kérni – hívja fel a figyelmet a két szervezet MTI-hez eljuttatott közleményében.

Két bankot is megbírságolt az MNB Cikk

A Porsche Bankot és az Erste Bankot a fogyasztóvédelmi szabályok megsértéséért összesen 7 millió forintra bírságolta meg a felügyeleti jogkörben eljáró Magyar Nemzeti Bank (MNB), a határozatok hétfőn jelentek meg a jegybank honlapján.

Csengetés után ezzel állnak elő a csalók Cikk

Új módszereket alkalmaznak a csaló vállalkozások, lakásokban rendeznek termékbemutatókat, illetve korábban megvásárolt termékek visszavételét ajánlják fel – mondta el Kiss Anita, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) szóvivője az M1 aktuális csatornán hétfőn.

A megengedett 500-szorosa volt játékban a káros anyag Cikk

Felfújható vízi játékokat vizsgált a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH), összesen 33 féle termék tiltott lágyítószer tartalmát elemezve megállapították, hogy egy felfújható kenu játékban a megengedett határérték közel 500-szorosa volt az úgynevezett DINP lágyítószerből – közölte a hatóság csütörtökön az MTI-vel.

Büntetik a céget, ha nem megy a békéltetésre Cikk

A jövőben ha egy vállalkozás nem képviselteti magát a békéltető testület előtt, büntetést kell fizetnie – mondta Koszorús László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkár az M1 aktuális csatorna hétfő reggeli műsorában.

Panaszkezelési jogsértések miatt bírságolt az MNB Cikk

A panaszkezelésre vonatkozó jogszabályok megsértése miatt 30 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki az MNB a problémás követelések behajtásával foglalkozó Dunacorp Faktorház Zrt.-re és szeptember 1-jéig kötelezte a feltárt hibák megszüntetésére. Kirívó problémát jelentett, hogy a társaság nem őrizte meg és nem archiválta a fogyasztók telefonos panaszait, csorbítva ezzel jogukat a problémák feltárására – írja közleményében az MNB.

Megtévesztő árak, termékbemutatók: bírságolt a fogyasztóvédelem Cikk

Összesen több mint 100 millió forint bírságot szabott ki a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) jogerősen az első félévben a kereskedelemben, ezek közül több mint 41 millió forintot az áruházláncok jogsértő gyakorlata miatt kellett kiróni - közölte a hatóság az MTI-vel pénteken.

Interneten rendel? Termékbemutatón vásárol? Új szabályok védik Cikk

2014. június 13-tól minden uniós tagállam köteles alkalmazni a fogyasztói jogokról szóló uniós irányelv szabályait, amelyek a korábbi uniós fogyasztóvédelmi szabályokat váltják fel és egységesítik. Magyarország ennek a kötelezettségnek a fogyasztók és a vállalkozások közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) kormányrendelet elfogadásával és kihirdetésével tett eleget – közölte a a Faludi Wolf Theiss Ügyvédi Iroda.

Javítás számla nélkül duplájáért: mit tehet a fogyasztó? Cikk

Nem az előre megállapított árat kérték a telefon javításáért, nem derült ki, hogy mi volt a készülék hibája, és nyugtát sem kapott a panaszos egy dombóvári szervizben. Milyen tanulságokkal szolgálhat e történet?

{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!

Kérdések és válaszok

Csed – naptári napi alap

Czeglédi Bernadett

munkajogi és társadalombiztosítási szakértő

Munkabér módosítása gyes alatt

Czeglédi Bernadett

munkajogi és társadalombiztosítási szakértő

Katás beltag

Czeglédi Bernadett

munkajogi és társadalombiztosítási szakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2022 január
H K Sze Cs P Sz V
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
hirdetÉs