hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Sztrájk: csak csütörtöktől várható rend a francia vasúton

  • MTI

A francia vasutasok 29,7 százaléka vett részt szerdán a munkabeszüntetésben az előző napi 34 százalékéhoz képest, de a fennakadások továbbra is jelentősek voltak. Csütörtökön fokozatosan helyreáll a rend a sztrájk következő, vasárnap kezdődő második szakaszáig.

A francia állami vasúttársaság (SNCF) közlése szerint a szerdai vasúti forgalomban a sztrájk kezdeti, keddi napjához hasonlóan jelentős fennakadások mutatkoztak, a vonatoknak átlagosan 15 százaléka közlekedett. Miután Franciaországban az utasok mintegy nyolcvan százaléka Párizsból használja a vasutat, reggel elsősorban a főváros körüli körgyűrűn alakult ki jelentős dugó a vonat helyett gépkocsiba szálló utazók miatt, az átlagos 175 kilométernél kétszer hosszabb.

A négy legnagyobb vasutas szakszervezet kedden indított három hónapos sztrájkot, amelynek keretében minden öt napból két napon tartanak munkabeszüntetést a kormányzat reformtervei ellen, legközelebb vasárnap és jövő hétfőn.

Az előrejelzések szerint csütörtök reggel 8 órától fokozatosan áll helyre a vasúti közlekedés és napközben menetrend szerint fognak közlekedni a vonatok.

A 140 ezer embert foglalkoztató, közel 50 milliárd eurós adósságot felhalmozó SNCF reformja és modernizációja Emmanuel Macron államfő egyik legnagyobb feladatának ígérkezik, 1995 óta szinte mindegyik kormány megpróbálkozott vele, de a szakszervezeti tiltakozások nyomán feladta.

A szakszervetek attól tartanak, hogy a tervezett reformmal a kormányzat privatizációra készíti elő a vasúttársaságot, ezt azonban Edouard Philippe miniszterelnök cáfolta.

A kormány egyik fő célja, hogy megszüntesse a vasúti dolgozók kivételezett helyzetét, amely a munkahelyek életre szóló szavatolását és az 50 és 55 év közötti nyugdíjba vonulást teszi lehetővé, miközben a franciák többségére a 62 éves nyugdíjkorhatár vonatkozik. Az új szabályozás a cégnél jelenleg dolgozókra nem vonatkozna, csak a jövőbeni vasutasokra. Ezenkívül az adósságrendezést megelőzően a kormány változatna az SNCF státuszán is, hogy a vasútpiaci liberalizáció beindítására versenyképessé tudjon válni a jelenleg pazarlónak tartott állami vállalat.  

A Párizs környéki Ile-de-France régió tömegközlekedésének utasokat képviselő egyesületei szerdán „valódi egyeztetéseket” követeltek a kormány és a szakszervezetek között annak érdekében, hogy a sztrájk minél előbb véget érjen.  

Az SNCF reformjáról szóló törvénytervezetet április 17-én tárgyalja a nemzetgyűlés. Az egyeztetések folyamatosak a kormány és a szakszervezetek között, a héten mintegy tucatnyi megbeszélést terveznek.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Beruházás, saját rezsis beruházás

Pölöskei Pálné

adószakértő

Csernobili nyugdíjas

Winkler Róbert

nyugdíjszakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 április
H K Sze Cs P Sz V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Együttműködő partnereink