Hozzászólások 0

Barter ügylet

Tisztelt Szakértő! A kérdésem barter könyvelésével és áfavonzatával, illetve bevallásával kapcsolatos. Két cég megállapodott szolgáltatás cseréjében még 2017-ben. Az egyik cég ki is állította a maga számláját, melyen a fizetési mód barter. (Pénzügyi teljesítést nem igényel.) Ez a szolgáltatás teljesült is. A számlát 2017- augusztusában állították ki. A csereszolgáltatás azonban 2018. áprilisban kezdődött, ráadásul több részletben fog megvalósulni. Kérdésem kompletten vonatkozik mindenre. A 2017-ben kiállított számlát hogyan kellett volna lekönyvelni a befogadó cégnél? Az áfabevallásban hogyan kellett volna szerepeltetni, hiszen pénzmozgás nem történt. Most pedig, amikor kiállították a csereszolgáltatásról a számlát, szintén jön a kérdés, hogy kell lekönyvelni, és mit kell tenni áfa szempontjából? Az áfatörvényben már kutatgattam ez ügyben, de nekem kicsit zavaros. Kérem szépen amennyiben lehetséges konkrét főkönyvi könyvelési lépésekkel legyen olyan kedves válaszolni, és a törvényi hivatkozáson kívül érthető magyarázattal. (Bocsánatot kérek a kérdésem miatt, de a többszöri elolvasás után is nekem zavaros, ezért kértem ebben a formában a választ.) Köszönöm: Asbóth Istvánné


A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

 

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
VIDEÓ
2024 április
H K Sze Cs P Sz V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5