• Győri Erika
2

16T1041 nyomtatvány kitöltése, iskolai végzettség

Tisztelt Adózóna! A 16T1041 nyomtatvány kapcsán merül fel az a kérdés, hogy milyen elvekből kiindulva kell feltüntetni a nyomtatványon a munkaviszonyt kezdő munkavállaló iskolai végzettségét? A nyomtatvány a legmagasabb iskolai végzettséget kérdezi, azonban mi a teendő akkor, ha egy főiskolai vagy egyetemi végzettségű fiatalt vesz fel a cég irodai kisegítő (például iratrendező, iktató) munkakörbe, ami egyáltalán nem igényel még középfokú iskolai végzettséget sem és szakmai gyakorlatot sem. Ez esetben például a munkavállaló a minimálbér összegét kapja munkabérként, ugyanakkor a cég köteles a dolgozó diplomájának számát és egyéb adatait feltüntetni? Vagy pedig az általános iskolai bizonyítvány számát kellene beírni, mert a feladat ellátásához ez is elegendő és a jövedelemnél is ez a kritérium érvényesül? Amennyiben a diplomát köteles a cég feltüntetni, és ezt megteszi, azonban a dolgozó a minimálbért kapja munkabérként, nem kerül-e a cég hátrányos helyzetbe egy esetleges adóellenőrzés során? Nem fogja-e azt vélelmezni az adóhatóság, hogy a bejelentett végzettséghez kell a jövedelmét megállapítani, ami legalább a garantált bérminimum volna? Ha nem szükséges az igazi végzettséget feltüntetni a nyomtatványon, mert nem azt igénylő munkakörben történik a foglalkoztatás, nem okoz-e gondot, hogy a munkáltató nem a valóságnak megfelelően tünteti fel az alacsonyabb végzettséget, úgy téve, mintha az volna a dolgozó legmagasabb iskola végzettsége? Szíves válaszukat köszönöm.


A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

 

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
VIDEÓ
2024 április
H K Sze Cs P Sz V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5