178 találat a(z) könyvelő cimkére

Készpénzfizetési korlát Kérdés

Tisztelt Szakértő ! Mi a könyvelő feladata, ha azt észleli, hogy ügyfele átlépte a készpénzfizetési korlátot? Köszönettel

Cégkapu Kérdés

Tisztelt Szakértő! Az ügyvezető regisztrált minden cégemnél a cégkapura mint cégkapu megbízott. Hogyan kell a könyvelőt regisztrálni mint adminisztrátor, hogy ha januártól ezen keresztül működnek a bevallások, akkor ugyanúgy eljárhasson, mint most az ügyfélkapun keresztül? Kérem, irják le lépésről lépésre. Vagy nem kell, hanem ugyanúgy működik a könyvelői rész tovább, ahogyan eddig? Köszönettel várom válaszukat.

Iratanyag átadása Kérdés

Tisztelt Szakértő. Úgy látom a kollégákat is foglalkoztatja ez a kérdéskör. Alábbi témához kapcsolódó, további problémával kapcsolatban kérném szíves segítségét: http://adozona.hu/kerdesek/2017_11_27_Konyvelesi_iratanyag_atadasa_ydb Mi a teendője a könyvelő irodának azzal a nála maradt iratanyaggal, amiért nem jelentkezik az ügyfél, nem hajlandó elvinni, átvenni? A mi felelősségünk őrizni? Meddig? Mit kell tennünk ebben a helyzetben? Köszönettel.

Mi a könyvelő feladata, ha elhunyt a cég képviselője? Kérdés

Tisztelt Szakértő! Az alábbiakban szeretném a segítségét kérni. Egy bt. beltagja, egyedüli képviselője sajnos elhunyt. A kültag külföldön él, elérhetőségét nem ismerjük. Sajnos a III. negyedévi könyvelési anyagot az ügyvezető betegsége és halála miatt már nem kaptuk meg. Az ügyfélkapus regisztrációnk, melyet az elhunyt ügyvezető adott, még él. Jönnek a felszólítások az áfabevallásra, havi 08-as bevallásra. Mit tehet ilyenkor a könyvelő? Milyen feladatai, kötelezettségei vannak? Természetesen nem szeretném, ha a családtagokat (akiket nem ismerek egyébként) plusz bírsággal terhelnék a hatóságok a be nem adott bevallások miatt. Írjunk levelet az adóhatóságnak? Mondjuk most rögtön vissza a regisztrációt? Köszönjük szépen, ha tudnak ebben segítséget adni!

Új tulajdonosok a cégben – a könyvelő felelősségéről Cikk

Mi a teendő, ha megváltoztak a cég tulajdonosai, de az új tagok nem veszik fel a kapcsolatot a társaság könyvelőjével? Hogyan kellene eljárnia ebben az esetben? – kérdezte olvasónk. Pölöskei Pálné adószakértő válaszolt.

Könyvelő felelőssége Kérdés

Társaságunk által könyvelt cég tulajdonosai valamennyien eladták üzletrészüket, az ügyvezető személye is változott. Az új ügyvezető, illetve tulajdonosok a cégnyilvántartásban még nem szerepelnek. (Valószínűleg még nincs bejegyezve.) Társaságunkat sem keresték meg a számviteli szolgáltatással kapcsolatosan. Szerződésünk szerint a bevallásaikat mi adjuk be, meghatalmazás alapján. Hogyan járunk el helyesen, ha a meghatalmazást visszavonatjuk, amíg nem jelentkezik az új ügyvezető?

Főkönyv, mérleg Kérdés

Kedves Adózóna! Alábbi kérdésre keresem a választ: Átvettem egy cég könyvelését idén tavasszal. A cég 2015. évi teljes könyvelési anyagát az előző könyvelő nem bocsájtja rendelkezésére a cégnek. Tulajdonképpen az elmondása szerint elégette. Sem főkönyv, tárgyieszköz-kimutatás, kartonok nem állnak rendelkezésemre, így nem tudom a 2016. évi főkönyvet megnyitni, ezáltal a 2017. év is teljesen nyitó nélküli még. A tárgyi eszközök között van sok CNC gép stb. Mi ebben az esetben a teendő, mert a 2016. évi mérlegét, eredménykimutatását is közzé kell tennem már régen. Köszönettel: Horváth-Krivanek Tímea

Cégkapu ügyrendi kérdések Kérdés

Tisztelt Szakértő! 1. A cégkapu regisztrációban megadandó e-mail cím kötelezően azonos-e a cégjegyzékben/cégnyilvántartásban már szereplő e-mail címmel? (T.i. esetünkban a cégalapításkor megadott e-mail-címet időközben szolgáltató átnevezte, habár működik a régi is, célszerűbb lenne az újat használni. De ezen felül is: a jövőben szívesebben használnánk a cégjegyzékben megadottól teljesen független e-mail szolgáltatást a cégkapus kommunikációhoz.) 2. A könyvelő által a cég nevében intézett bevallások, mérleg, bejelentések benyújtását mennyiben érinti a cégkapu bevezetése? Emiatt be kell-e jelenteni a könyvelőt cégkapu meghatalmazottként? (Háttér: a kitöltés / benyújtás az ABEV alkalmazás-környezetben történik és eddig a könyvelő ügyfélkapujára épült. Így marad a jövőben is?) 3. Önálló (tehát NEM EGYÜTTES!) képviseletre jogosult két ügyvezető esetén a második képviseletre jogosult vezető hogyan kaphat hozzáférést és ÖNÁLLÓ ÜGYINTÉZÉSI LEHETŐSÉGET a cégkapu felülethez/felületen? Köszönettel várom szíves válaszát! Gyurasics Tamás

Cégek cégkapu regisztrációja Kérdés

Könyvelőként kérdezem (ismerve a cégeket), hogy ez a kötelezettség ugye nem a könyvelőket terheli? Ha a cégvezetőnek már van ügyfélkapus regisztrációja a cégére is, el kell-e végeznie ezt a regisztrálási folyamatot? Köszönöm válaszukat tisztelettel Csobán Tiborné

Céges ügyfélkapu Kérdés

Tisztelt Szakértő! Szeretnék segítséget kérni az új és kötelezően előírt céges ügyfélkapu értelmezésében. Én mint könyvelő vagyok regisztrálva az ügyfélkapun és hozzám vannak beregisztrálva cégek. Most minden cég vezetőjének kell ügyfélkaput nyitnia? Vagy mit kell tenni? Köszönöm a segítséget.

Könyvelő cég vállalkozási szerződéssel Kérdés

Tisztelt Szakértő! Cégünknek külső könyvelő cég, vállalkozási szerződéssel végzi a főkönyvi könyvelést, az analitikát saját programmal végezzük. A cég időközben olyannyira megnövekedett, hogy szükség van egy könyvelő állandó jelenlétére az adatok pontos feldolgozásához. Kérdésünk, hogy delegálhat-e a könyvelő cég helyszínre könyvelőt, aki a kapcsolatot tartja, és adott esetben a megbízó cég saját készletnyilvántartó-számlázó programjával dolgozhat-e? Köszönettel.

Kft.-ügyfélnél végzett egyéb munka Kérdés

Tisztelt Szakértő! Könyvelőirodánk egyik ügyfele jelezte, hogy a nagy munkaerőhiányra tekintettel legyek szíves hétvégén segíteni nekik egy egész más munkakörben. A kérdésem az, ha könyvelőiroda tagjaként – ahol heti 40 órás munkaviszonyban állok – személyesen végzem x ügyfélnél az ügyviteli feladatok ellátását, akkor az ezen kívüli alkalmi tevékenységet (például hétvégi mosogatás, csomagolás, pultos) milyen keretek között láthatom el? A könyvelőiroda kft. és az x ügyfél kft. között kell egy újabb megbízási szerződést kötni vagy esetleg elláthatom a tevékenységet magánszemélyként egyszerűsített foglalkoztatás keretében? Ha katás egyéni vállalkozó is vagyok, esetleg ez is szóba jöhet? Tudtommal a hatóságok nem nézik jó szemmel, ha több jogviszony keretében végzi tevékenységét valaki adott cégnél. Szíves válaszát előre is köszönöm!

Hibás számlák esetén ezt teheti a könyvelő Cikk

Olvasónknak az okoz rendre fejfájást, hogy ügyfelétől gyakran kap hibás számlákat. Mit tehet? Hunyadné Szűts Veronika igazságügyi adó- és járulékszakértő válaszolt.

Könyvelői felelősség Kérdés

Tisztelt Szakértő! Könyvelőirodai alkalmazottként a munkám során többször találkozom az alábbi esetekkel: - az ügyfél nem jól határozza meg a teljesítési időpontot (például határozott időszakra szóló számlázás esetén), - előlegszámlát nem vagy rosszul állít ki, amikor a díjbekérő alapján megkapja az összeget, - nem megfelelően kezeli a bérleti díjhoz kapcsolódó járulékos költségeket. - olyan számlákat fogadnak be, amelyeken nem jó a teljesítési időpont, - nem megfelelően állítják ki a helyesbítő számlát stb. Ha felhívom a figyelmet a fenti hibákra, akkor vagy azt a választ kapom, hogy a számlázóprogramjuk nem tud olyan számlát kiállítani (előleg, helyesbítő) amit kérek, vagy a partnerükkel nem lehet megbeszélni, hogy jól állítsa ki a feléjük érkező számlát, vagy túl "macerás" amit kérek vagy egyáltalán nem is értik, mit akarok. Mivel sajnos "hozott anyag"-ból kell dolgozni, felmerül a kérdés, hogy a fenti hibákat tartalmazó számlákat lekönyveljem-e úgy, ahogy megkapom, vagy egyáltalán nem szerepeltethetem a könyvelésben? Esetleg a helyes időpontra könyvelem, függetlenül, hogy a számlán milyen teljesítési időpont van, illetve a kibocsátónál más időszakban szerepel. Kié a felelősség, ha ezen bejövő számlák után az áfát levonásba helyezem, de az ügyfelet tájékoztattam, hogy ki kellene javítani? Problémát jelent továbbá az is, hogy mire a számla kijavításra kerülne, az áfabevallási határidő már lejár, és ezen számlák kimaradása magas áfafizetési kötelezettséget jelent az ügyfélnek.

Iratanyag: őrzési és átadási szabályok Cikk

Megválik egymástól az adózó és a könyvelő, az előbbinek speciális kérései támadnak az iratanyagokról. Mit tehet a könyvelő? Olvasói kérdésre Hunyadné Szűts Veronika igazságügyi adó- és járulékszakértő válaszolt.

{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Többes jogviszony, bejelentés

Széles Imre

tb-szakértő

Bt. kültag alkalmi munkavállalóként

dr. Kéri Ádám

ügyvéd, compliance szakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 április
H K Sze Cs P Sz V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Együttműködő partnereink