hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Kgfb: a baleseti adó és az alacsony tarifák miatt is bizonytalanok az ügyfelek

  • MTI

A Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetségek (FBAMSZ) tapasztalatai szerint az idén sokkal bizonytalanabbak az ügyfelek a kgfb kampányban mint korábban, a baleseti adó körüli kérdések miatt sokan kivárnak, de a korábban elképzelhetetlenül alacsony díjak miatt is egyre több ügyfél fordul kétségeivel a szövetséghez - fogalmaz Papp Lajos, a FBAMSZ elnöke a szövetség keddi közleményében.

A FBAMSZ felhívja a figyelmet arra is, hogy sok a tévhit a kgfb szerződések körül. Ide sorolják például azt, hogy a kampány hosszú évekre eldöntheti, az ügyfelek melyik biztosítónál maradnak. Ezzel szemben az ügyfeleknek minden biztosítási évforduló esetén lehetőségük lesz választani a biztosítók ajánlatai között - hangsúlyozzák.
   
Azt is tévhitnek nevezik, hogy a kedvezmények és a kapcsolt biztosítási szolgáltatások egyértelműen kiválaszthatók lennének minden tarifáló programban. A biztosítók bonyolult kedvezményrendszerét egy, az összehasonlíthatóság miatt óhatatlanul egyszerűsítésre kényszerülő online tarifáló program teljes egészében nem képes bemutatni, ezért az, aki teljes részletességgel meg kívánja ismerni a lehetőségeit, célszerű ha egyedileg, személyesen vagy telefonon is érdeklődik egy alkuszcégnél - fogalmaznak. Itt olyan további fontos információhoz is hozzájut az érdeklődő, mint például a kiválasztani kívánt biztosító adminisztratív felkészültsége, vagy éppen a kárszolgáltatásának színvonala - jegyzik meg.
   
A közlemény szerint az sem felel meg a valóságnak, hogy az internetes alkuszok kedvezőbb díjakat kínálnak, mint az alkuszi ügyfélszolgálatok és irodák. A kötelező biztosításoknak az egyes alkuszok által kínált számítása ugyanis a biztosítók által hivatalosan meghirdetett tarifákon alapul.
   
Ugyancsak tévhit, hogy az idei kötelezőváltáskor már sokkal egyszerűbb a bónusz-málusz besorolások átvezetése mint korábban. Az egységes ügyfél-azonosító híján ugyanis az adatfeltöltés és az adatok kinyerése is nehézségekbe ütközik. Az új rendszer pedig már nem ad lehetőséget a biztosítók közti közvetlen adatcserére.
   
A szövetség szerint a probléma súlyát jelzi, hogy óvatos becslések szerint százezer olyan gyanútlan ügyfél is lehet, akinek valamelyik személyi adata eltér a különböző adatbázisokban, ami megakadályozza a kártörténeti adatok lehívását.
   
Az FBAMSZ közölte azt is, mivel a jogszabály 60 nap után kötelezi a biztosítót az ügyfél - az adott évben végleges - kártörténeti besorolására, ami egyéb adat híján csak A0 lehet, könnyű kifutni a rendelkezésre álló időből. Főleg, ha az ügyfél a problémáról csak az utolsó egy-két hétben értesül.
   
A szövetség 1991-ben 13 alkuszcég elhatározásából jött létre, jelenleg mintegy 100 tagot számlál, akik a teljes alkuszi piac 60 százalékát fedik le.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Műtéti költség adózása munkaviszonyban

Nagy Norbert

adószakértő

Részmunkaidőre váltás

dr. Hajdu-Dudás Mária

ügyvéd

Cégautóval kapcsolatos áfalevonás.

Nagy Norbert

adószakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 április
H K Sze Cs P Sz V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Együttműködő partnereink