hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Gyógyhatásúként és burkolt reklámmal propagálták termékeiket, itt a bírság

  • MTI/Adózóna

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) szerint a Földelni Jó Kft. megalapozatlanul reklámozta gyógyító, és egészségi szempontból más kedvező hatásokkal a Geo-Connect Pad termékeket, illetve a Földelni Jó Kft. és az Echo Hungária TV Zrt. burkolt reklámot tett közzé az „ELEKTRO/SOKKK” műsorban az Echo TV televíziós csatornán.

A GVH közölte: a jogsértések miatt a Földelni Jó Kft.-re 600 ezer forint, az Echo Hungária TV Zrt.-re 500 ezer forint bírságot szabott ki, és megtiltotta a jogsértő gyakorlat folytatását.
A versenyhivatal vizsgálta a Geo-Connect Pad (alátét) és a Geo-Connect Bed (derékalj vagy lepedő) termékek megjelenését az ELEKTRO/SOKKK című műsorban, a televíziós reklámokban, a www.foldelnijo.hu oldalon és a YouTube videó-megosztó oldalon.

Megállapították, hogy ezek a kommunikációk azt üzenték a fogyasztóknak, hogy a termékek kompenzálják az elektroszmog emberi szervezetre gyakorolt káros hatásait, velük megelőzhetők és kezelhetők a betegségek.

A GVH úgy ítélte meg, hogy az Echo TV az „ELEKTRO/SOKKK” műsorban szerkesztői tartalomnak álcázott reklámokat közvetített a Geo-Connect Pad és Geo-Connect Bed termékekről, amiért a Földelni Jó Kft. fizetett, és ez nem derült ki a fogyasztó számára, még a műsor végén közzétett rövid tájékoztató ellenére sem.

A bírság kiszabásakor a hivatal a Földelni Jó Kft.-nél a kommunikációs költségekre, az Echo Hungária TV Zrt.-nél pedig az érintett tévéműsorból származó árbevételre alapozott, súlyosító körülményként értékelte többek között, hogy a jogsértő kereskedelmi gyakorlat kiterjedt volt, és sérülékeny fogyasztókat célzott meg.

A GVH közölte: ha a közvetlenül kötelezett vállalkozások nem szüntetik meg a jogsértést az eltiltásnak a jogsértő gyakorlatban közreműködő vállalkozásokon keresztül is érvényt szerezhet. A hatóság a honlap üzemeltetőjéhez, a Facebook és a YouTube oldalak üzemeltetőihez, valamint a hatás-állítások esetében az Echo TV üzemeltetőjéhez fordulhat, ha a vállalkozások nem felelnek meg az eltiltásnak a megadott határidőig, és az erről szóló igazolást nem nyújtják be a versenyhivatalhoz − tájékoztatott a GVH.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Kisüzemi bortermelés

Laczi Ferenc

igazságügyi jövedéki szakértő

Kölcsön kamat

Nagy Norbert

adószakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 április
H K Sze Cs P Sz V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Együttműködő partnereink