hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Fogyasztói panaszok: bírságot és kötbért fizettetett az energiahivatal

  • MTI/Adózóna

A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) mintegy 3300 panaszügyet zárt le tavaly, 120 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki, valamint határozatai alapján több mint 260 millió forint kötbért fizettek ki a felhasználóknak a szolgáltatók – tájékoztatta Scherer Zsolt, a MEKH szóvivője az MTI-t szerdán.

Hangsúlyozta: a MEKH egyik kiemelt feladata a fogyasztóvédelmi tevékenység, ennek részeként a hivatal tájékoztatási, panaszkezelési, szabályozási tevékenységet lát el.

Folyamatosan vizsgálják az energiaszolgáltatás minőségi kritériumait, a szolgáltatók ügyfél-kiszolgálási tevékenységét, a garantált szolgáltatások kritériumainak megvalósulását, valamint a felhasználók elégedettségét – közölte a szóvivő.

Tájékoztatása szerint a fogyasztók a leggyakrabban szerződésszegéssel, kereskedőváltással, felhasználóváltással és számlázással kapcsolatos panaszaik miatt fordultak a hivatalhoz.

Tavaly a felhasználók többsége a szolgáltatók által megállapított szerződésszegések felülvizsgálatát kérte, ezen belül is a szabálytalan vételezéssel kapcsolatos panaszok voltak túlsúlyban. Emellett nőtt a szolgáltatók számlázási tevékenységét és az elszámolást vitató, illetve a műszaki jellegű panaszok aránya is.

Jellemző panasz továbbra is a kereskedőváltási folyamattal kapcsolatos kifogás, a felhasználók a kereskedőváltás meghiúsulását, illetve elhúzódását kifogásolták, továbbá az ehhez kapcsolódó elszámolási, számlázási kérdések megoldásában kérték a hivatal segítségét.

Scherer Zsolt felidézte, a tavaly beérkező panaszok jelentős hányadát tették ki a behajtási költségátalány alkalmazása miatti tömeges reklamációk. A hivatalhoz mintegy 2000 megkeresés érkezett, erre tekintettel a MEKH átfogó vizsgálatban hozott határozatot.

A MEKH ügyfélszolgálata tavaly csaknem 3900-szor levélben és csaknem 5800-szor telefonon adott tájékoztatást a felhasználóknak, 511-szer pedig személyes tanácsadásra, információnyújtásra került sor.

A hivatalt 2016-ban kétszer annyi fogyasztó kereste meg, mint egy évvel korábban, tehát a felhasználók továbbra is igénylik a felügyeleti szerv tájékoztatását – hangsúlyozta a szóvivő.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Kisüzemi bortermelés

Laczi Ferenc

igazságügyi jövedéki szakértő

Kölcsön kamat

Nagy Norbert

adószakértő

Ekho minimálbér alatti jövedelem esetén, arányosítás

Surányi Imréné

okleveles közgazda

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 április
H K Sze Cs P Sz V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Együttműködő partnereink